Gå til innhold

Plutselige talevansker og ensidig hodepine..hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

I halv 5 tiden i dag fikk jeg plutselig talevansker, fikk ikke frem ordene og alt gikk sakte.. klarte ikke å uttale noen bokstaver. Rett etterpå fikk jeg ensidig hodepine, ikke veldig vondt men mer som et trykk i hodet. Føler meg ellers fin, er litt rar i talen enda men ikke så merkbart nå. Har enda denne trykkende følelsen i hodet.

Skal nevnes at jeg har vært i dårlig form i ca 6 mnd, har vært totalt utslitt spesielt de siste 2 mnd..orker ingenting. Stoffskiftet mitt har tidligere vært i grenseland til for lavt, har fått endel symptomer som kan passe de siste mnd. Tenker jo at det kan ha noe med stoffskiftet og gjøre.

Jeg har selvsagt tenkt å ringe til legen i morgen, men burde jeg ringe legevakten i dag?!

Anonymous poster hash: cf4f6...6db
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ringe legevakten med det samme!

Talevansker og hodepine slik du sier bør vurderes/undersøkes umiddelbart!

Anonymous poster hash: 7d924...169
Skrevet

Du bør vurdere ambulanse, eller å få noen til å kjøre deg på legevakta umiddelbart. Det høres ut som en hjerneblødning. Det kan du bli helt frisk av, men du kan også dø raskt. Få legehjelp N Å !

Anonymous poster hash: fc52b...87e

Skrevet

Håper du har ringt, det kan i beste fall være migrene, i verste fall slag. 

Skrevet

Men jeg føler meg ikke syk?! Uff for noe dritt.

Skrevet

Du bør ringe legevakt NÅ.

Har to venninner som har hatt hjerneblødning i ung alder.

De hadde samme sympt, den ene hadde i tillegg stiv nakke.

Anonymous poster hash: 91dc0...0fe

Skrevet

Slutt å diskutere. Ring nå!

Anonymous poster hash: fc52b...87e

Skrevet

Har du hatt migrene tidligere? Hjerneblødning/hjerneslag i familien? Nettopp begynt på hormonprevensjon? Har du hatt blodpropp før?

Du bør ringe legevakten, men spørsmålene over kan være nyttig å tenke over!

Det er jo ikke så sannsynlig med hjerneslag i din alder, og migrene kan være likt det du beskriver (særlig hvis hodepinen er pulserende, og du er lys- og lydsky), men for å si at det er migrene må farligere ting utelukkes - dvs du ringer legevakten nå!

Anonymous poster hash: 0b3d2...733
Skrevet

Har du aspirin eller andre tabletter med acetylsalisylsyre i hus tar du det. 

Skrevet

Men jeg føler meg ikke syk?! Uff for noe dritt.

Ikke sitt her inne og skriv. Ring NÅ!

Du trenger ikke ha andre symptomer enn de du har fortalt om.

Det trenger ikke være noe farlig. Men hvis det f.eks. er en blødning så kan tilstanden din plutselig forverre seg slik at du ikke vil være i stand til å skaffe hjelp.

Derfor ringer du NÅ!

Skrevet

Har du aspirin eller andre tabletter med acetylsalisylsyre i hus tar du det. 

Det er ved blodpropp - man bør absolutt ikke ta det hvis det er mistanke om blødning!

Skrevet

Ring NÅ!!!

Anonymous poster hash: 048cf...311

Skrevet

Har du hatt migrene tidligere? Hjerneblødning/hjerneslag i familien? Nettopp begynt på hormonprevensjon? Har du hatt blodpropp før?

Det er jo ikke så sannsynlig med hjerneslag i din alder, og migrene kan være likt det du beskriver (særlig hvis hodepinen er pulserende, og du er lys- og lydsky), men for å si at det er migrene må farligere ting utelukkes - dvs du ringer legevakten nå!

Har aldri vært plaget med migrene, har sjelden hodepine generelt.  

Vet ikke om hjerneblødning/hjerneslag i familien bortsett fra hos min bestefar som da var gammel

Bruker ikke hormonprevensjon

Ikke hatt blodpropp

Er i begynnelsen av 30 årene..

Skrevet

Men har du snakket med legevakten enda?

Skrevet

Uansett burde du få en sjekk på legevakta.

Men det skal sies at når jeg har for lav dosering på levaxin(mot lavt stoffskiftet) kan jeg også føle at jeg har tale feil.

Før jeg fant ut at jeg hadde lavt stoffskiftet hadde jg også ensidige hodepiner og i hele panna.

Men den enssidige kom fra øyet og skøyt opp i hodet. Grisevondt.

men du må sjekke deg for andre ting, og ta en blod prøve for å holde stoffskiftet under oppsikt.

Anonymous poster hash: b1a07...154
Skrevet

Hvorfor bruker du tid her? Ring legevakta? Er vel ikke noe å lure på det vel?

Anonymous poster hash: 9fa1f...931

Skrevet

Logg av PC'n! 

Ring 113! 

NÅ.

Skrevet

Har aldri vært plaget med migrene, har sjelden hodepine generelt.  

Vet ikke om hjerneblødning/hjerneslag i familien bortsett fra hos min bestefar som da var gammel

Bruker ikke hormonprevensjon

Ikke hatt blodpropp

Er i begynnelsen av 30 årene..

Du bør få sjekket dette ut. Mest sannsynlig er det helt uskyldig, men det kan være noe (veldig) alvorlig, så ring Legevakten.

Skrevet

Håper du har ringt, det kan i beste fall være migrene, i verste fall slag.

Skulle til å si ordrett det der!

Når jeg får mine migreneanfall starter de ofte med talevansker og synsforstyrrelser, deretter hodepine. Om du ikke har opplevd dette før, kan det være lurt å ta kontakt med lege for å utelukke andre ting.

Skrevet

Hva skjer med verden når man lager innlegg på dib før man ringer 113 ved mistanke om alvorlig sykdom? Såpass allmennkunnskap burde da alle ha, at når man mister taleevnen og får hodepine så ringer man lege! 

Og HI, håper virkelig du har ringt, og håper også at det ikke er noe alvorlig. Uansett - slike ting skal sjekkes!

Skrevet

HI, håper du ikke svarer fordi du er på vei til sykehuset. Hadde jeg vært på vakt, og du hadde ringt med de symptomene der, hadde jeg lagt deg inn, eventuelt med helikopter.

Hilsen lege.

Skrevet

Kjære, vene! Håper HI er hos lege nå.

Anonymous poster hash: bd597...3b9

Skrevet

Kjære, vene! Håper HI er hos lege nå.

Anonymous poster hash: bd597...3b9

Signerer på denne.

Og til deg lenger opp som kritiserer at en spør her; det er fult mulig å ha hjerteinfarkt, hjerneblødning +++ uten at en faktisk skjønner alvoret i det.

Vær heller glad folk skriver her og spør isteden for at de tar smertestillende og går og legger seg!

Anonymous poster hash: 8c73a...3f9

Skrevet

Håper alt er bra med deg HI, hold oss oppdatert!

Skrevet

Hvordan går det?

Anonymous poster hash: 91dc0...0fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...