Gå til innhold

Har jeg fått ørebetennelse???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri hatt ørebetennelse før, men fikk for en stund siden akutt smerter inni øret. Hvis jeg gaper opp så er det nesten som om noen stikker en kniv i øret. Ellers nå konstant press/smerte også litt bortover kinnet på den siden.

Noen som har fått akutt ørebetennelse som voksen?

Hvor raskt oppsøker man evt lege?

Ikke lenge siden legen min sjekket det øret og påstod det så helt fint ut visstnok.

Anonymous poster hash: dc99e...bbe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feber? 

Forkjølet?

Visdomstenner på vei?

Ta en ibux og sjekk om det gir seg. 

Skrevet

Feber? 

Forkjølet?

Visdomstenner på vei?

Ta en ibux og sjekk om det gir seg. 

Takk for svar.

Ikke feber og ikke forkjølet. Har vært litt grønn i nesen om morgenen, spesielt samme side som smertefullt øre er, men ingen symptomer på forkjølelse ellers.

Visdomstennene har jeg hatt i mange år og de er fine.

Har ikke smertestillende hjemme. Får vel bare vente og se.... :/

Skrevet

Jeg hadde ørebetennelse for et par uker siden,første gang som voksen.

Når du trykker på huden foran øret skal det gjøre vondt, det samme om du drar lett i selve øret.

Man har konstant trykk inni øret og det gjør vondere når man legger seg ned.

Innimellom så "spraker" det inni øret og som du sier kjenner det ut som om noen kjører en kniv igjennom der...

Anonymous poster hash: 28e0f...d00
Skrevet

Hadde ørebetennelse for første gang i julen jeg, og det var utrolig vondt. Øreinngangen min ble veldi smal, og den er faktisk ikke enda normalisert seg:/ Gjelder det dere andre også forresten ?

Jeg var ikke hos lege, fordi det var i romjulen og stengt, og langt til legevakt. Snakket med lege da og tok en blanding av paracet og ibux- funker veldig bra. Smertene ga seg etter 3 dager.

Anonymous poster hash: 6f61f...339

Skrevet

Når du trykker på huden foran øret skal det gjøre vondt, det samme om du drar lett i selve øret.

Innimellom så "spraker" det inni øret og som du sier kjenner det ut som om noen kjører en kniv igjennom der...

Hm... det er vondt når jeg trykker i forkant av øret, ja. Og å trekke i øret gjorde at det kjentes om en kniv igjen inni øret.... og det ble verre etterpå av det. Har konstant trykk/smerte,men ingen spraking.

Skrevet

Hm... det er vondt når jeg trykker i forkant av øret, ja. Og å trekke i øret gjorde at det kjentes om en kniv igjen inni øret.... og det ble verre etterpå av det. Har konstant trykk/smerte,men ingen spraking.

Akkurat sånn hadde jeg også det!

Skrevet

Hadde ørebetennelse for første gang i julen jeg, og det var utrolig vondt. Øreinngangen min ble veldi smal, og den er faktisk ikke enda normalisert seg:/ Gjelder det dere andre også forresten ?

Jeg var ikke hos lege, fordi det var i romjulen og stengt, og langt til legevakt. Snakket med lege da og tok en blanding av paracet og ibux- funker veldig bra. Smertene ga seg etter 3 dager.

Du hadde det kanskje i den ytre delen av øret siden du ble hoven der?

Jeg har ikke smalere øregang.

Skrevet

Du hadde det kanskje i den ytre delen av øret siden du ble hoven der?

Jeg har ikke smalere øregang.

Ja, legen kalte det ytre betennelse, men jeg hadde det ellers likt som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...