Gå til innhold

Lovpålagt ferie i permisjonstiden


Hobro

Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Jeg lurer på om noen av dere vet hvordan det fungerer for oss som har lovpålagt ferie i juli måned grunnet jobb i skole?

 

Jeg skal ut i permisjon i midten av juli og lurer da på om jeg mister de to ferieukene mine?

Jeg vet at man kan sette permisjonstiden på vent mens man tar ut ferien sin, men forstod at dette gjaldt etter barnet er 6 uker.

 

Håper noen har vert i denne situasjonen før som kan hjelpe med ett svar :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :)

 

Jeg lurer på om noen av dere vet hvordan det fungerer for oss som har lovpålagt ferie i juli måned grunnet jobb i skole?

 

Jeg skal ut i permisjon i midten av juli og lurer da på om jeg mister de to ferieukene mine?

Jeg vet at man kan sette permisjonstiden på vent mens man tar ut ferien sin, men forstod at dette gjaldt etter barnet er 6 uker.

 

Håper noen har vert i denne situasjonen før som kan hjelpe med ett svar :smilorange:

 

Ferie har du jo rett på uansett så om du ikke kan ta den ut i juli pga start på permisjonen så må du jo ta den ut senere på høsten.. Dette burde overhodet ikke være et problem for arbeidsgiver, søk om utsettelse senere på høsten i stedet så ordner det seg!

 

Anonymous poster hash: 4e237...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Heisann :)

 

Jeg lurer på om noen av dere vet hvordan det fungerer for oss som har lovpålagt ferie i juli måned grunnet jobb i skole?

 

Jeg skal ut i permisjon i midten av juli og lurer da på om jeg mister de to ferieukene mine?

Jeg vet at man kan sette permisjonstiden på vent mens man tar ut ferien sin, men forstod at dette gjaldt etter barnet er 6 uker.

 

Håper noen har vert i denne situasjonen før som kan hjelpe med ett svar :smilorange:

 

Ferie har du jo rett på uansett så om du ikke kan ta den ut i juli pga start på permisjonen så må du jo ta den ut senere på høsten.. Dette burde overhodet ikke være et problem for arbeidsgiver, søk om utsettelse senere på høsten i stedet så ordner det seg!

 

Anonymous poster hash: 4e237...606

 

Takk for svar!

Du veit vel ikke om en plass det står litt om sånt?

Vet at nav har mye info, men jeg sliter litt med å finne ut av det der. Ei på jobben mente jeg kansje mista ferien min, men det er jo som du sier....alle har jo rett på en ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

er lærer. hadde perm i juli.. fikk da 4 uker ekstra som var lovpålagt ferie:-)

 

Anonymous poster hash: a8289...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Husk å vurdere om du kan ha 100% lønn og ha dere har permisjon/ferie fram til du starter på ferie/avspassering neste sommer. En del av mine lærervenner har fått det til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...