Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Jeg har en gutt som har hatt vondt i magen i en uke. Han har ingen matlyst, og er blek. Han har også vært litt svimmel. Skal ringe legen i morgen. Jeg er litt hypokonder og tenker alltid det værste med en gang. Hvor stor sannsynlighet er det for at det kan være kreft?! Noen leger, eller sykepleiere her? Hva annet kan det være? Anonymous poster hash: 01bb3...176
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Forstoppelse? Anonymous poster hash: 0eaa7...ac2
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Vondt i magen i 1 uke og du tenker kreft?? Han har sikkert bare en forstoppelse eller er litt små dårlig, går både omgangssyken og influensa nå for tiden Anonymous poster hash: d462d...0ef
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Hvor gammel er han? Er han i voldsom vekst om dagen? Har buksene blitt synlig kortere i beina? Sønn til venninne var som din sønn. 9 år. Han vokste veldig på en kort periode og var helt utslått. Blek, svimmel, vekselende matlyst (med påfølgende magevondt) det var ikke unormalt når de vokser sa legen. Så fra en dag til en annen omtrent var alle buksene for korte. Anonymous poster hash: 8d508...2bf
valkyrien Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 Kan være hva som helst egentlig. Men jeg ville tenkt matallergi eller forstoppelse lenge før jeg hadde tenkt kreft.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Forstoppelse? Anonymous poster hash: 0eaa7...ac2 Nei, han har ikke hatt problemer med å gå på do. Anonymous poster hash: 01bb3...176
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #7 Skrevet 10. februar 2014 Hvor gammel er han? Er han i voldsom vekst om dagen? Har buksene blitt synlig kortere i beina? Sønn til venninne var som din sønn. 9 år. Han vokste veldig på en kort periode og var helt utslått. Blek, svimmel, vekselende matlyst (med påfølgende magevondt) det var ikke unormalt når de vokser sa legen. Så fra en dag til en annen omtrent var alle buksene for korte. Anonymous poster hash: 8d508...2bf Han er 10 år og har faktisk vokst ganske mye den siste tiden. Så dette kan jo være en forklaring. Takk for svar!! Anonymous poster hash: 01bb3...176
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #8 Skrevet 10. februar 2014 Vondt i magen i 1 uke og du tenker kreft?? Han har sikkert bare en forstoppelse eller er litt små dårlig, går både omgangssyken og influensa nå for tiden Anonymous poster hash: d462d...0ef Jeg sa jo at jeg er litt hypokonder, og det er ikke godt å ha det slikt!! Jeg går virkelig å begynne å tenke på hvordan det ville vært å miste han. Jeg kjemper imot. Men jeg har alltid vært sånn, og det er ganske vondt å ha det sånn! Anonymous poster hash: 01bb3...176
Bjæk Skrevet 10. februar 2014 #9 Skrevet 10. februar 2014 Nå jobber ikke jeg i helsevesenet, men jeg vet at de lærer på medisinstudiet at når du hører lyden av hover, tenk hest før du tenker sebra. Med andre ord er sjansen for at dette er et magevirus, en form for allergi/intoleranse eller lignende ufarlige ting, utrolig mye større enn sjansen for at det er kreft.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #10 Skrevet 10. februar 2014 Nå jobber ikke jeg i helsevesenet, men jeg vet at de lærer på medisinstudiet at når du hører lyden av hover, tenk hest før du tenker sebra. Med andre ord er sjansen for at dette er et magevirus, en form for allergi/intoleranse eller lignende ufarlige ting, utrolig mye større enn sjansen for at det er kreft. Takk! Den likte jeg!! Anonymous poster hash: 01bb3...176
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 10. februar 2014 #11 Skrevet 10. februar 2014 Forstår det ikke kan være lett å få slike tanker nei HI.. Men tror nok heller det er snakk om et magevirus, kan også være store sjanser for at det er vekst som gjør det. Når tanker om kreft ol kommer, prøv å rasjonalisere det, tenk over hvor mange andre ting som er mer sannsynlig, og som også er betydelig mindre farlig, enn de store sykdommene. Og vær heller rask til å kontakte legen når tankene overtar, enn å la hodet ditt spinne videre på denne måten, det er ikke bra for deg <3
Bjæk Skrevet 10. februar 2014 #12 Skrevet 10. februar 2014 Nå jobber ikke jeg i helsevesenet, men jeg vet at de lærer på medisinstudiet at når du hører lyden av hover, tenk hest før du tenker sebra. Med andre ord er sjansen for at dette er et magevirus, en form for allergi/intoleranse eller lignende ufarlige ting, utrolig mye større enn sjansen for at det er kreft. Takk! Den likte jeg!! Anonymous poster hash: 01bb3...176 Ikke sant? Det setter det hele litt i perspektiv, synes jeg. Dessuten har jeg i årenes løp kastet bort utrolig mye energi på å bekymre meg over worst case scenarios som endte opp med å aldri bli realitet, så jeg har bestemt meg for å ikke bekymre meg over ting før jeg vet med 100% sikkerhet at jeg er nødt. Lettere sagt enn gjort av og til, men en god leveregel!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #13 Skrevet 10. februar 2014 Forstår det ikke kan være lett å få slike tanker nei HI.. Men tror nok heller det er snakk om et magevirus, kan også være store sjanser for at det er vekst som gjør det. Når tanker om kreft ol kommer, prøv å rasjonalisere det, tenk over hvor mange andre ting som er mer sannsynlig, og som også er betydelig mindre farlig, enn de store sykdommene. Og vær heller rask til å kontakte legen når tankene overtar, enn å la hodet ditt spinne videre på denne måten, det er ikke bra for deg <3 Tusen takk! Det hjelper med slike ord! Ønsker å være anonym, så kan jo ikke trykke "liker"... Anonymous poster hash: 01bb3...176
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #14 Skrevet 10. februar 2014 Nå jobber ikke jeg i helsevesenet, men jeg vet at de lærer på medisinstudiet at når du hører lyden av hover, tenk hest før du tenker sebra. Med andre ord er sjansen for at dette er et magevirus, en form for allergi/intoleranse eller lignende ufarlige ting, utrolig mye større enn sjansen for at det er kreft. Takk! Den likte jeg!! Anonymous poster hash: 01bb3...176 Ikke sant? Det setter det hele litt i perspektiv, synes jeg. Dessuten har jeg i årenes løp kastet bort utrolig mye energi på å bekymre meg over worst case scenarios som endte opp med å aldri bli realitet, så jeg har bestemt meg for å ikke bekymre meg over ting før jeg vet med 100% sikkerhet at jeg er nødt. Lettere sagt enn gjort av og til, men en god leveregel! Ja jeg prøver å tenke slikt, men klarer ikke alltid.... Takk! Anonymous poster hash: 01bb3...176
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #15 Skrevet 10. februar 2014 Skjekk blodsukkeret. Anonymous poster hash: b5972...3c4
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #16 Skrevet 10. februar 2014 Hvor gammel er han? Er han i voldsom vekst om dagen? Har buksene blitt synlig kortere i beina? Sønn til venninne var som din sønn. 9 år. Han vokste veldig på en kort periode og var helt utslått. Blek, svimmel, vekselende matlyst (med påfølgende magevondt) det var ikke unormalt når de vokser sa legen. Så fra en dag til en annen omtrent var alle buksene for korte. Anonymous poster hash: 8d508...2bf Datteren min har vært inne i en sånn periode også. Voksesmerter kalte de det , både de smertene i magen og de i leddene. Men ville likevel tatt en tur til legen, for å evt få stilt en diagnose. Anonymous poster hash: a3c67...747
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 10. februar 2014 #17 Skrevet 10. februar 2014 Forstår det ikke kan være lett å få slike tanker nei HI.. Men tror nok heller det er snakk om et magevirus, kan også være store sjanser for at det er vekst som gjør det. Når tanker om kreft ol kommer, prøv å rasjonalisere det, tenk over hvor mange andre ting som er mer sannsynlig, og som også er betydelig mindre farlig, enn de store sykdommene. Og vær heller rask til å kontakte legen når tankene overtar, enn å la hodet ditt spinne videre på denne måten, det er ikke bra for deg <3 Tusen takk! Det hjelper med slike ord! Ønsker å være anonym, så kan jo ikke trykke "liker"... Anonymous poster hash: 01bb3...176 Å be legen sjekke opp blodsukker og stoffskifte kan også være smart.. Kan være noe av det som påvirker, og det er jo ikke farlig, så lenge man oppdager og medisinerer, så går det jo fint Samboeren her har diabetes type 1, fikk det som 18 åring, ble oppdaget pga svimmelhet og manglende matlyst, ikke noe av de "klassiske tegnene".. Samme med stoffskiftet hans, ble oppdaget pga "mage besvær" Nå har han tabletter og insulin, og lever livet som han selv vil
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #18 Skrevet 10. februar 2014 Det er enkelt for andre å si at med diabetes er livet enkelt og man kan leve som man vil. Det er faktisk ikke tilfelle. Men det går an å leve et godt liv med diagnosen etterhvert som man får stabilisert den. Faktumet er at man må holde en streng diett og alltid være obs på blodsukkeret. Anonymous poster hash: b5972...3c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå