Gå til innhold

Elgkjøttdeig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha gjester.. Hva kan jeg lage av elgkjøttdeig??

Anonymous poster hash: 3650c...160

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vite at du ikke kan servere mat med kjøttdeig til gjester! Det er jo i følge DiB et mindreverdig produkt som ikke er egnet som menskeføde..

Anonymous poster hash: 61349...94d
Skrevet

Men deig som er kvernet av rent elgkjøtt skutt av mannen selv må da vel være bra nok.. ;)

Skrevet

Jeg bruker elgkjøttdeig som all annen kjøttdeig, vi har ikke noe annet.

Derimot er det svært godt å lage karbonader av det :-)

Skrevet

Men deig som er kvernet av rent elgkjøtt skutt av mannen selv må da vel være bra nok.. ;)

Ikke vær for sikker på det. Kjøtt blir veldig skummelt med en gang det blir malt. ;)

Akkurat elgkjøttdeig er nok faktisk skumlere enn det meste annet av kjøttdeig. Det er litt for ofte bly i kjøttet fra amnisjonen. Det finner du sjelden i kjøtt fra hosdyr. Smaker godt gjør det da. Jeg er veldig glad i elgkjøttkaker.

Anonymous poster hash: 61349...94d

Skrevet

Jeg ville laget viltgryte med potetmos, brokkoli og tyttebær.

Anonymous poster hash: d3394...af9
Skrevet

Elgkjøttdeig kan jo brukes til hva som helst :-)

Anonymous poster hash: a649f...e08

Skrevet

Alt du ville brukt vanlig kjøttdeig til.

Smaker forsåvidt bedre, og er helt klart mye sunnere, mer miljøvennlig og bedre for dyrene :-)

Min favoritt er jo å lage kjøttboller, det elsker ungene. Ellers bruker vi de til spaghetti, lasagne, taco, you name it.

Skrevet

Vi bruker den til alt som vi bruker annen kjøttdeig til vi! Har ei venninne som faktisk kverner opp elgsteik til kjøttdeig fordid et er mer anvennelig!

Vi bruker det til taco, pizza, pasta, gryterett......Kom forresten på at jeg ikke har prøvd det i pai enda, det må jeg prøve en dag!

Egen elgkjøttdeig er så rent som det kan få blitt. Magert kjøtt og så lenge det er av "egenproduksjon" er det ikke tilsatt salt eller annet.

Anonymous poster hash: 19a15...743
Skrevet

Elghakk

Shepherds pai

Elgkaker eller -karbonader

Og alt som ellers er kjøttdeig i

Anonymous poster hash: 05020...92b

Skrevet

Det kommer an på. Hvis han koste seg på jakt er det nok forkastelig dessverre. Hvis han derimot var kald, våt og sliten gjorde han en god gjerning for at elgen skal slippe å sulte og bli påkjørt ;)

Skrevet

Jeg ville laget viltgryte med potetmos, brokkoli og tyttebær.

Anonymous poster hash: d3394...af9

Enig! Sopp er også godt ved siden av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...