Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Hun er 9 år og overbittet er så stort at jeg får en finger i mellom. I tillegg gnisser hun tenner hver eneste natt. Grusomme høye lyder Tannlegen sa at det ikke var noe vits å henvise til reguleringstannlege før hun var rundt 11-12 år. Men han mente helt klart at hun måtte ha regulering da. Men han sa at det ikke var noe vits i å sette på regulering når hun fortsatt hadde melketenner. Men i klassen til barnet mitt finnes det to barn som allerede har fått regulering og i følge deres foreldre har de ikke mistet alle melketennene. Er det forskjellige meninger om dette? Tenkte for hennes skyld at det var greit å bli ferdig med regulering nå, istedenfor å vente til rett før tenårene. Noen som har noen erfaringer med dette? Anonymous poster hash: ffca2...875
*Miss Marple* Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Jeg tror det er forskjell på hva hensikten med reguleringen er. Ene barnet mitt hadde skjevt bitt og hadde regulering fra han var 8-10 år, mens han som hadde overbitt måtte vente til melketennene var ute. Men spør tannlegen neste gang, ev få en annen til å se på det, for jeg er enig i at det er en fordel å ta det når de er så unge som mulig.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Ok. Ja har prøvd å google litt og ser det er forskjellig praksis på dette. Men kan jeg f.eks bestille time hos tannlege der jeg går? Altså uten henvisning? Ser de har reguleringstannlege på klinikken jeg går til. For der hun går til "skoletannlegen" så ville de ikke henvise før om 2-3 år. H.I Anonymous poster hash: ffca2...875
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå