Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Hvor mye trener de? Min går to ganger i uken 90 min hver gang. Hun er bare 6 og synes det blir litt mye, men jeg vet ikke hvor mye jeg skal "presse" for å ikke gi opp i første omgang. Tenker at det kan være en kneik å komme over og, for et såpass lite barn. Anonymous poster hash: 7aece...d82
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Min er 9. Hun trener 5 dager i uken, til sammen mellom 15 og 18 timer. Anonymous poster hash: 790c7...3e3
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Mye for så unge barn synes jeg. Greit nok at de trenger aktivitet, men det er mye tid å være i organisert opplegg i tillegg til skole og evt sfo. Barndommen går fort, de trenger tid til å leke og være seg selv også. Ville ikke presset barnet, dette må være lystbetont og helt frivillig synes jeg... Anonymous poster hash: 1366f...b6c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Leste turban jeg.. Men det hørtes mye ut, ja. Anonymous poster hash: f4ac7...bbf
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 Ja det er akkurat det. Mye av fritiden går jo med til trening. Samtidig synes jeg det er en så flott aktivitet, bygger opp et så godt grunnlag for å drive med nær sagt alle former for idrett etterhvert. Men kan jo ikke presse henne for mye, hun skal uansett gå ferdig semesteret så ser vi. HI Anonymous poster hash: 7aece...d82
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Min er 9. Hun trener 5 dager i uken, til sammen mellom 15 og 18 timer. Anonymous poster hash: 790c7...3e3 Og dette trives barnet med? Kan ikke bli så mye tid til andre ting vel. HI Anonymous poster hash: 7aece...d82
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #7 Skrevet 10. februar 2014 Min er 9. Hun trener 5 dager i uken, til sammen mellom 15 og 18 timer. Anonymous poster hash: 790c7...3e3 Og dette trives barnet med? Kan ikke bli så mye tid til andre ting vel. HI Anonymous poster hash: 7aece...d82 Hun trenger mye trening og vi er så heldige at det er treningstid i vanlig SFO tid. På hverdagene kommer hun derfor ikke så mye senere hjem enn de som fortsatt går på SFO, selv om hun har rukket 3 timer trening etter skolen. Jeg tror imidlertid det er for mye for de fleste barn. Anonymous poster hash: 790c7...3e3
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #8 Skrevet 10. februar 2014 Min er 9. Hun trener 5 dager i uken, til sammen mellom 15 og 18 timer. Anonymous poster hash: 790c7...3e3 Og dette trives barnet med? Kan ikke bli så mye tid til andre ting vel. HI Anonymous poster hash: 7aece...d82 Hun trenger mye trening og vi er så heldige at det er treningstid i vanlig SFO tid. På hverdagene kommer hun derfor ikke så mye senere hjem enn de som fortsatt går på SFO, selv om hun har rukket 3 timer trening etter skolen. Jeg tror imidlertid det er for mye for de fleste barn. Anonymous poster hash: 790c7...3e3 Ok. Jeg vet at mange turnforeninger satser seriøst og det er klart at da må man investerere tid. Anonymous poster hash: 7aece...d82
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #9 Skrevet 10. februar 2014 Min er 9. Hun trener 5 dager i uken, til sammen mellom 15 og 18 timer. Anonymous poster hash: 790c7...3e3 Og dette trives barnet med? Kan ikke bli så mye tid til andre ting vel. HI Anonymous poster hash: 7aece...d82 Hun trenger mye trening og vi er så heldige at det er treningstid i vanlig SFO tid. På hverdagene kommer hun derfor ikke så mye senere hjem enn de som fortsatt går på SFO, selv om hun har rukket 3 timer trening etter skolen. Jeg tror imidlertid det er for mye for de fleste barn. Anonymous poster hash: 790c7...3e3 Ok. Jeg vet at mange turnforeninger satser seriøst og det er klart at da må man investerere tid. Anonymous poster hash: 7aece...d82 Min kommer aldri til å bli spessielt god. Det har hun ikke gener til. Hun blir alt for lang, men så lenge det er den treningsformen hun trives med og som gir et godt tilbud på dagtid er det slik det blir inntil videre. Anonymous poster hash: 790c7...3e3
Jippipippi Skrevet 10. februar 2014 #10 Skrevet 10. februar 2014 Dette er det jeg synes er kjedelig med turn, det blir fort seriøst. Man må begynne som veldig ung og legge ned utallige timer. Er det verdt det? Jeg synes faktisk ikke det. Jeg har vært i norgestoppen i en annen idrett og trent mye. Jeg var mye eldre og gjorde det fordi jeg ville. Min datter har anlegg for å bli svært god i turn. Jeg lot henne ikke begynne før hun var i skolealder, hun tok de andre fort igjen. Men det forventes at de skal trene minst 6 timer i uken. Greit at noe av det er i SFO tiden, men jeg synes likevel det er mye. Jeg lar henne holde på så lenge hun synes det er kjekt...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #11 Skrevet 10. februar 2014 Nei jeg er jo enig i det, men synes samtidig at turn er en flott idrett. Her vi bor er det verldig mye fotball/håndball som dominerer o mitt barn er kanskje ikke noe stort balltalent, slik det ser ut idag. Defor hadde jeg håpet at hun ville ta til turn, hun har også en veldig sterk og spretten kropp så jeg tror at hun har gode fysiske forutsetninger. HI Anonymous poster hash: 7aece...d82
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #12 Skrevet 10. februar 2014 Her går faktisk alle fire barne på turn, men bare på de åpne partiene. Her skiller de mellom lukkede og åpne partier, de som vi satse går på lukkede partier hvor det er opptaksprøver og man velger å satse på idretten, de trener mye. Tror likevel ikke de trener mer en 3 ganger i uken, 2 timer om gangen første 3-4 årene på banneskolen altså.. De har også åpne partier hvor alle kan gå og du kan trene så mange eller få ganger i uken du vil. 5 og 6 åringene mine trener en gang i uken hver og er fornøyd med det. 10 og 12 åringene har trent to dager i uken en stund, men så gikk de ned til en gang fordi de også ville trene fotball. Min 10-åring trener ikke turn fordi han skal bli proff turner, men fordi han elsker å stå snowboard og driver med triksing på sparkesykkel og skateboard, digger freerun osv. Turningen legger et supert grunnlag for å kunne ta backflip, salto o.l. i andre idretter fordi de øver seg opp i trygge omgivelser med trampoliner, skumbasseng o.l. Han er derfor veldig fornøyd med de åpne partiene. Mine unger trener altså ikke turn aktivt for å bli turnere, men trener det fordi det er gøy og de får en fleksibel og fin trening som de drar nytte av også i de andre idrettene de driver med (bl.a fotball og ballett). Veldig fornøyd med opplegget her, hvor de har forskjellige treninger for de som vil satse og de som bare trener litt turn for gøy. Anonymous poster hash: 78eca...98f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå