Gå til innhold

Feriedilemma..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter å tenker på ferien til sommeren..

Har veldig lyst til syden, har ikke vert i sydligere strøk på maaange år.

Det jeg lurer på, er det utrolig stygt gjort å ta ei uke med kun samboer og baby når de andre barna er med faren sin?

Grunnen til jeg tenker dette er at de skal ha ei uke i syden med pappan på våren. Jeg har ikke råd til å reise med alle akkurat i år. Kunne tenkt meg en kjærestetur med samboeren, men siden baby vil være 5-6 mnd i sommer er det ikke aktuelt å dra uten den.

Vil legge til at jeg ikke ville vurdert det engang, om ikke det var for at ungene også får sydentur alikevel, bare ikke med meg..

Anonymous poster hash: 6b1a2...e37

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvor gamle er de da? jeg var en uke i syden med mamma og eldste jenta, men da var lillebror så liten at han ikke visste hva syden var.

Skrevet

Jeg tenker at det bare er å reise... Ungene får jo en sydentur med faren.....

Anonymous poster hash: 9a4f3...c7a
Skrevet

Tja. Det er vel ikke helt grusomt gjort, men for min egen del ville det vært uaktuelt å planlegge ferie uten særkullsbarnet mitt selv om hun får ferie hos faren også. Det er en 'fordel' hun har ved å ha skilte foreldre.

Anonymous poster hash: 7e374...301

Skrevet

Barna er 10, 7 og 5år.

De får ferie med meg også, men det blir å reise i Norge..

Anonymous poster hash: 6b1a2...e37

Skrevet

null problem.... å iallefall ikke når de får en tur med sin far.....  

Skrevet

Synes det må være greit, dere må kunne dra på en ferietur også når de er hos faren sin og siden de skal til syden med han så får jo alle barna sydenferie i år. Det er sikkert litt greit for de to som er eldre også i og med at minstemann er så liten så setter det jo begrensninger på hvor mye man kan farte rundt og hvor lenge man er på stranda osv. Forklar dem det på en ordentlig måte og sett av tid til å gjøre noe fint sammen med dem (kanskje noe uten babyen?) når de er på ferie hos dere, så går det sikkert bra.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, men synes vel ikke det er veldig dårlig gjort heller. Jeg har barn både fra før og med mannen og vi drar alltid enten med begge barna eller bare voksne.

Men det er jo ikke direkte synd i barna når de uansett får ferie de og:)

Anonymous poster hash: f98e7...057

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Syntes ferier er til for å gi gode minner og noe å glede seg over gjennom året. Ville ikke ha klart å glede meg fullt ut uten at hele flokken var samlet. Selv om barna dine skal til Syden med far, så blir jo ikke det det samme som en tur til Syden med deg. Jeg hadde nok ordnet en billigere ferie for alle sammen.

Anonymous poster hash: 25687...a6e

Skrevet

Det ville jeg ikke ha gjort. Spiller ingen rolle om de skal på tur med faren sin.

Skrevet

For barn er en sydentur på våren leeeenge siden når sommerferie begynner. Hva slags planer har du for sommerferie da? Tror ikke at barna vil være helt happy med å være hjemme i 2 måneder mens du og mannen og felles baby reiser til sola.

Så nei, jeg hadde ikke reist.

Skrevet

Eg tenke det at barn ikke har vondt av å ikke få være med på alt du trenge feks ikke snakka så møje om det før dokke reise, å di skal tross alt på ferie med faren. når det er sakt ville eg ikke reist til syden med baby midt på sommeren når det di fleste plasser er veldigt varmt :)

Jeg har fått dette spørsmålet flere ganger ang mine barn og hvorfor vi ikke reiser til syden med dem noe di gjør når di er hos far, mine barn syns det er vel så kjekt å reise på telt tur å oppleve andre ting enn bare syden å dessuten vis eg skulle reist til syden med dem hadde det blitt på høsten eller vinteren, noe du også kan forklare dine barn dere kan gjøre når baby er eldre å du kan reise med alle pga bedre økonomi :)

Anonymous poster hash: 32435...bf7

Skrevet

Eg føle der er så mange som prøve å konkurera med mor/far ang ferie å eg vett at barn syntes det er kjekt med ferie samma kor enn reise bare det blir brukt tid med foreldrene :)

Anonymous poster hash: 32435...bf7

Skrevet

Jeg hadde nok hatt problemer med det selv, men..;

det snakkes jo til stadighet om hvor viktig det er at foreldrene finner på noe sammen -bare de to.

Nå er jo ikke settingen den at det blir ren kjærestetur i og med at dere har med dere en baby,

men det vil uansett bli noe annet enn å dra sammen alle 6.

Det er jo på en måte ikke annerledes enn når foreldrene sender barna til bestemor for å ta seg

en langweekend som kjærester et eller annet sted i verden. I tillegg er dette et opphold som 

barna er klar over at de skal til -samvær hos far. Er ikke sånn at de sendes avgårde FORDI dere

skal på tur. 

Kanskje får man ladet batteriene, kanskje får man mer overskudd til å være 4-barnsmor etter en

slik uke og da er det en investering for hele familien som sådan.

Når det er sagt, så hadde jeg ikke gjort det selv dersom økonomien var såpass stram at jeg

ikke hadde kunnet koste på en tur på alle sammen. Da hadde jeg nok heller spart pengene og

brukt de til 'familiære formål'. Men folk er forskjellige -og det skal man tross alt få lov til å være.

Ønsker dere god tur om dere velger å dra (høres deilig ut!) og skjønner om dere ikke velger turen,

men heller velger å bruke å pengene på kino og badeland.. 

Anonymous poster hash: 2a171...b08
Skrevet

Jeg hadde ikke reist uten mine barn uansett moden skulle reise med faren senere. Mannen min slo frempå at jeg og han kunne reise til syden nå i mai med baby og uten de to eldste på 6 og 10 år. Det er uaktuelt.

Anonymous poster hash: a5afb...ccc

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, i hvert fall ikke når ferie til varmere strøk er en så sjelden forteelse. Min datters far har argumentert med det samme - han trenger ikke ta henne med på ferier til varmere strøk, for det gjør jo vi. For min del er ferie uten hele gjengen ikke en ferie slik jeg vil ha den. Dermed er datteren på ferie med oss hver gang, mens faren reserverer feriene til "den nye familien". Datteren min får dermed ferie hvert år, men er aldri inkludert i det spennende faren finner på. Det er sårt for henne at ferieplanen i "den ordentlige ferien" ikke inkluderer henne selv om de er flinke til å finne på ting av mindre kaliber når hun er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...