Gå til innhold

Bolle, baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 8 mnd som fikk bollebiter av mormor. Gjør det noe? Kan man gi sånt i den alderen?

Anonymous poster hash: a090d...9e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge ein passar godt på synes eg det er innafor. Er vel ikkje store mengdene babyen får, så næringsinnhold er relativt uinteressant. Bolle kan få ein lei konsistens når den blir tygd og er lett å sette i halsen, men eg ville ikkje blitt superbekymra så lenge ungen får små bitar og har tilsyn (som er sjølvsagt når barnet er så lite).

Skrevet

I følge min mor spiste jeg pannekaker til middag når jeg var 8 mnd. Jeg drakk også vanlig melk (h-melk) visstnok fra samme alder.

Min mor syns også det var svært spesielt at jeg ikke ville gi min baby på 6 mnd. riskrem på julaften! Det er jo grøt liksom, hehe.

Dette er en ganske oppegående dame altså, men tror de hadde litt andre "kjøreregler" for matinntak før i tiden!

Skrevet

Går helt fint:) Bare pass på at sånne ting kan lett settes i halsen. Med min første så fikk han ingenting med sukker før han var 1 år. Med min andre ikke like nøye ;) Hun fikk smake bolle fra 7-8 måneder blant annet. Om hun ikke hadde fått så hadde hun tatt. :)

Anonymous poster hash: fc7e1...978
Skrevet

I små biter er det vel ikke noe stress, men boller og annen hvetebakst/gjærdeig ligger jo langt opp på værsting-lista over ting som oftest forårsaker kvelning.

Anonymous poster hash: 2a404...61d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...