Gå til innhold

15 mnd gammelt barn tester grenser - men bare på meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Når jeg mater ham, går maten i gulvet og tutekoppen opp ned. Han skriker om han må skifte bleie liggende, kniper igjen munnen når han skal pusse tenner osv. Med alle andre (bhg, besteforeldre, far) er han en engel. Jeg prøver å være konsekvent f.eks. med å si "nei" og holde fast armen hans om han prøver å kaste mat, gir ikke etter for protester osv, men likevel er det slik.. Gjør jeg noe feil? Eller er han bare tryggere på meg og dermed tør å teste litt mer grenser med meg? Jeg vil ikke være en dårlig mamma :S

Anonymous poster hash: 3a88d...4fc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig! Det er noe herk at du som står barnet aller nærmest og som har barnet hoveddelen av tiden blir utsatt for sånn oppførsel. MEN tenk litt på det ifht senere - veldig greit at barnet "oppfører" seg borte!

Anonymous poster hash: ab2ba...015
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Helt normalt!! Husker min gamle sjef fortalte at hennes unger var verdens enkleste å passe, helt til de hørte bilen i gården. Da slo de seg vrange å begynte med tull. Sånn er mine og . Kan være hjemme hele dagen med faren og så fort jeg kommer inn døra starter det...

Skrevet

Kan du ikke la han spise selv? Og dette er helt vanlig, han er i ferd med å bli en selvstendig person, og det er deg han er trygg på. Så deg dette går utover.

Anonymous poster hash: 72da9...63f
Skrevet

Åååh, takk for betryggende svar alle! :)

#4: Han spiser som regel selv, men brødskiver og grøt har en liten tendens til å gå til alle kanter om det er jeg som overvåker måltidet.

hi

Anonymous poster hash: 3a88d...4fc
Skrevet

Ta bort maten hver gang og fortelle han at sånn gjør vi ikke. Gi han en og en bit som han kan putte i munnen.

Anonymous poster hash: 43091...348

Skrevet

Helt normalt:-) Han begynner å skjønne at han er en egen person, derav uttesting av grenser. Den tryggeste personen de har i livet er den barnet tester ut på. Du er ingen dårlig mor, tvert i mot:-)

Skrevet

Jeg tar sønnen min ut av spisestolen og sier vi gjør ikke sånn når vi spiser. Setterhan ttilbake når han kommer får å spise, skjønt han ikke får no med seg eller får bli sittende når han tuller slik. Det gjør jeg hver gang :)

Skrevet

Takk for råd til spisestundene! De er en utfordring til tider.... Og takk for trøstende og betryggende ord! :) hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...