Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Har hatt influensa, startet på torsdag, var da på jobb, skjønte ikke at jeg var syk før jeg kom hjem om kvelden- da hadde jeg 39,5 i feber. Var oppe i 40 på fredagen, og gradvis synkende etter det. Hadde 38,3 i går kveld. I dag har jeg 37,6- (altså feberfri vel?) er mellomslapp, nesten ikke vondt i hodet, hals og nakke mer, men tett i nesa og ørene. Føler absolutt at kroppen har godt av en hviledag uten unger rundt meg ( var vinterferie her på fredag, så har ikke vært alene og i ro i løpet av hele syketida), men samtidig tenker jeg at jeg hadde jo sikkert klart å gå på jobb...? Anonymous poster hash: 6dde9...9ff
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Hva jobber du med da? Det er jo forskjell på om du har en jobb der du kan ta det litt roligere en dag, eller om det er fullt kjør hele tida. Og jobber du i en matbutikk for eksempel er det jo fint om du holder deg hjemme en dag til. Anonymous poster hash: 61907...92c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Jobber på kontor Anonymous poster hash: 6dde9...9ff
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Da ville jeg gått på jobb. Anonymous poster hash: 97f2a...783
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 Kan du ta det litt med ro i dag på jobb og ta hensyn til at du er i dårligere form enn vanlig? Kan du sørge for at det er minimal risiko for å smitte andre? Hvis ja på begge spørsmålene hadde jeg reist på jobb. Anonymous poster hash: 61907...92c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Ja, jeg ville gått på jobb. Anonymous poster hash: f9ae7...862
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 10. februar 2014 #7 Skrevet 10. februar 2014 Nei, gi kroppen en dags hvile, da er sjansen større for at du blir helt frisk og at ikke må gå og hangle i en uke.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #8 Skrevet 10. februar 2014 Nei, er man på jobb forventes det 100% Uansett, føler meg mye dårligere nå enn da jeg skrev spørsmålet. Tror jeg får feber igjen, så problemet er løst, og det tror jeg de på jobben er fornøyde med og. Når jeg tenker på det nå, dere som sier dra på jobb: hadde dere virkelig likt å få en kollega med tett nese og halvgod form tilbake på jobb? Jeg hadde blitt litt småsur jeg, har ikke lyst til å bli smittet av slike. Anonymous poster hash: 6dde9...9ff
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 10. februar 2014 #9 Skrevet 10. februar 2014 Om jeg har 37,6 på morgenen er det garantert at temperaturen stiger ila dagen! Jeg er som deg nå, og ville helt klart ikke dratt på jobb, ikke fordi arbeidsmoralen min er lav, men fordi jeg vet at jeg ikke hadde klart å yte noe særlig! Ta en hviledag, og god bedring til deg!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #10 Skrevet 10. februar 2014 Tusen takk- og god bedring til deg og syltebærtyttetøy! Det sa jeg forresten selv og som barn:) Anonymous poster hash: 6dde9...9ff
Gemini77 Skrevet 10. februar 2014 #11 Skrevet 10. februar 2014 Temperaturen er alltid lavest på morningen og at du nesten har 38 på morningen gir deg nesten med sikkerhet høyere feber i løpet av dagen.. Kryp under dynen og slapp av til kroppen fungerer som den skal. Det detter nok kollegene dine pris på også. Verste jeg vet er kolleger som skal vise hvor flinke de er til å gå på jobb uansett hvor syke de er og da smitter alle de andre.. God bedring!! :-)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #12 Skrevet 10. februar 2014 Interessant at folk tror at så lenge man sitter på kontor, så er det greit å gå på jobb selv om amn ikke er i form...kontorjobben gjør meg kjempesliten men på en annen måte enn fysisk jobb. Anonymous poster hash: ca40a...909
Elsker livet Skrevet 10. februar 2014 #13 Skrevet 10. februar 2014 Med temperatur på 37.6 er jeg halvdød og absolutt ikke friks. Hadde holdt meg hjemme.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 10. februar 2014 #14 Skrevet 10. februar 2014 Interessant at folk tror at så lenge man sitter på kontor, så er det greit å gå på jobb selv om amn ikke er i form...kontorjobben gjør meg kjempesliten men på en annen måte enn fysisk jobb. Anonymous poster hash: ca40a...909 Dette henger vel mer sammen med faren for å smitte andre, kanskje. Ellers er det vel en sannhet i at det nok er noe "lettere" å sitte med arbeidsoppgaver på et kontor, helt alene, enn det f.eks. er å jobbe med varepåfylling i butikken, stelle gamle og syke på et sykehjem eller stå i klasserommet med 30 elever.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #15 Skrevet 10. februar 2014 Interessant at folk tror at så lenge man sitter på kontor, så er det greit å gå på jobb selv om amn ikke er i form...kontorjobben gjør meg kjempesliten men på en annen måte enn fysisk jobb. Anonymous poster hash: ca40a...909 Ja, jeg har jobbet både på skole, bhg, i helsesektoren og på kontor og det nest slitsomme var absolutt kontor. Var mye oftere småsyk, og det å sitte så mye i ro er virkelig ikke bra. Har en liten ryggskade i tillegg, og for ryggen sin del er det absolutt beste å være i aktivitet. Anonymous poster hash: 34a58...fdc
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #16 Skrevet 10. februar 2014 Hold deg hjemme og beskytt både dine kolleger og deg selv. Hilsen lege. Anonymous poster hash: 16da5...05c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #17 Skrevet 10. februar 2014 NEEEI!! Ikke gå på jobb! Den influensaen er skummel, jeg er fortsatt hjemme (etter å ha vært frem og tilbake på jobben flere ganger) etter å ha blitt syk i slutten av desember! Det følger mye dritt i etterkant om du ikke tar det med ro helt til du føler deg frisk. Hold deg hjemme! Anonymous poster hash: e886f...c1c
Tired mama Skrevet 10. februar 2014 #18 Skrevet 10. februar 2014 Jeg hadde tatt en dag hjemme og satset på å bli 100 % frisk. Om du presser deg når du er halvveis syk, tar det lengre tid før du blir helt frisk.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #19 Skrevet 10. februar 2014 Den influensaen som går nå er forholdsvis tøff, og jeg kjenner mange som har vært helt utslått i mange dager. Selv går jeg inn i min tredje uke med sykdom og er fortsatt helt utslått. Influensaen er nok så godt som borte, men jeg har fått bronkitt og bihulebetennelse i etterkant av influensaen, og i tillegg sliter jeg fortsatt med magen ettersom jeg også fikk omgangssyken som et symptom på influensaen. Basert på dette ville jeg vært hjemme helt til jeg var frisk for å slippe å gå å være halvsyk i all evighet, og for å unngå å stresse kroppen og kanskje få en ettersykdom. Anonymous poster hash: 3f8bf...c14
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. februar 2014 #20 Skrevet 10. februar 2014 Når jeg tenker på det nå, dere som sier dra på jobb: hadde dere virkelig likt å få en kollega med tett nese og halvgod form tilbake på jobb? Jeg hadde blitt litt småsur jeg, har ikke lyst til å bli smittet av slike. Anonymous poster hash: 6dde9...9ff Jeg hadde satt veldig pris på om du kom på jobb hvis du var i stand til det. Jeg jobber med mennesker (med normalt immunforsvar), og mye av jobben er å være tilstede, og hjelpe dem (muntlig) med å komme i gang med oppgaver. Om ikke du hadde vært der måtte jeg ha sprunget mellom to brukere, om du er der kan jeg konsentrere meg om min ene. Når det er sagt skal man selvsagt ikke dra på jobb om man ikke er i stand til det. Er du syk, så vær hjemme med god samvittighet. Når du blir bedre, og blir mer i tvil, hadde det på min arbeidsplass gått an å komme på jobb, og heller reise igjen om ikke det fungerer.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 10. februar 2014 #21 Skrevet 10. februar 2014 Jeg har akkurat vært gjennom en lengre sykdomsperiode, og jeg hadde feber i mange dager, men om morgenen begynte det mellom 37,3 og 37,7. Fikk feber i løpet av dagen, og det kjente jeg på kroppen om morgenen også. Jeg hadde lungebetennelse og ble ikke kvitt feberen før jeg fikk antibiotika. Når du har vært så dårlig, synes jeg at du skal gjøre som barna i bhg; ta deg en feberfri dag hjemme før du går tilbake på jobb.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #22 Skrevet 10. februar 2014 Bra det kom flere som synes det er best å holde seg hjemme:) føler meg ganske ok nå, men har tatt ibuprofen og nesespray så det hjelper vel på. Håper jeg ikke får det slik flere av dere beskriver!! Har ikke tid til å være syk i ukestid...! Forresten ser at noen tror kontorjobb betyr å sitte alene på et kontor. Burde vel presisert at jeg jobber i åpent kontorlandskap med rundt tjue andre. Anonymous poster hash: 6dde9...9ff
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #23 Skrevet 10. februar 2014 Og det går forøvrig kun utover meg selv at jeg ikke er der... Arbeidshaugen kommer til å hope seg opp, ingen som må jobbe dobbelt selv om jeg ikke er der. Men blir kjipt for meg når jeg er tilbake... Anonymous poster hash: 6dde9...9ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå