Gå til innhold

Utnyttet eller ei? (Full og sex)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne fortalte meg noe som hendte henne for en tid tilbake. Hun hadde vorspiel og ble veldig full. Ufattelig full, hun pleier ikke å bli sånn. Hun lå over doen og merket ikke engang (husker ikke) at resten av folket hadde prøvd å få henne med på byen og dratt. En gutt ble igjen og passet på henne, de er gode venner. Så husker hun bare bruddstykker, men de hadde hatt sex. Hun husker at hun tenkte "dette er ikke bra, håper det går fort". Det var akkurat som hun ikke klarte å si eller gjøre noe for å stoppe det sa hun, og kanskje stemmer det, når hun var så full. Siden de er venner, har de snakket om det i ettertid. Gutten ser på det som at de hadde sex, hun føler seg utnyttet og misbrukt. Hun sa ikke nei, men var helt borte. Nå ser hun hvor raskt man kan komme i den situasjonen der jenta i ettertid anmelder for voldtekt og gutten ikke forstår noe... Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 21078...448
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men de er fortsatt venner???
Hadde ikke klart å være venn med en jeg følte hadde misbrukt meg jeg da.

Spørsmålet er jo om hun har sagt noe hun ikke husker selv da, eller om hun begynte å legge an på han?
Jeg synes så klart det er ufornuftig å ha sex med en venn, ville aldri risikert å ødelegge et vennskap på den måten.

Kanskje han også var full, og ikke tenkte konsekvenser?

Jeg ville ikke anmeldt han i alle fall, men altså kutte kontakten om følelsen jeg satt igjen med var å bli misbrukt.

Anonymous poster hash: dfe9e...ab5
Skrevet

Vennskapet har vel dabbet litt av, men han var selvfølgelig også ganske så full. Han ser jo på det på en helt annen måte enn henne. Det kan være at hun ikke var så uskyldig når han først lå ved siden av henne, det husker hun ikke sier hun. Men hun hadde aldri oppsøkt han, hvis han hadde holdt mer avstand. Uansett så sier hun at det føles greiere når de har snakket om det, men det sitter likevel litt i henne at dette ikke var heeelt på hennes premisser..

Skrevet

Det er å overdrive å si at hun ble missbrukt. Hun var full og han var nok full de hadde sex. Og begge to var med på det. Stakkars menn sier bare jeg. Fulle jenter som har sex, og angrer dagen etter som kaller det sex

Anonymous poster hash: 539d9...288

Skrevet

Vennskapet har vel dabbet litt av, men han var selvfølgelig også ganske så full. Han ser jo på det på en helt annen måte enn henne. Det kan være at hun ikke var så uskyldig når han først lå ved siden av henne, det husker hun ikke sier hun. Men hun hadde aldri oppsøkt han, hvis han hadde holdt mer avstand. Uansett så sier hun at det føles greiere når de har snakket om det, men det sitter likevel litt i henne at dette ikke var heeelt på hennes premisser..

Hun får tenke at det var veldig dumt gjort, og ikke drikke seg så full at hun ikke vet om hun husker rett eller ei flere ganger.

Jeg har drukket til jeg har spydd, sjangla osv jeg også, men jeg husker absolutt alltid ALT.

Blir litt feil å mistenke en god kamerat for overgrep, når hun ikke husker hele settingen.

Skrevet

Det er faktisk egentlig ikke noe å diskutere, for i Norge er det straffbart å ha sex med en person som ikke er i stand til å aktivt samtykke.

Anonymous poster hash: 58529...e75

Skrevet

Selv om hun følte seg "ute av stand" til og si fra, er det ikke sikert det virket slik utad. Han var sikkert også litt påvirket,- og jeg synes det høres ut som at hun var så borte at det IKKE er alkohol ene og alene som har "fjernet" henne slik.

Har selv opplevd "partydop",- og ble med en hjem. Mine venninder kunne ha stoppet meg, men hadde jo flørta med den mannen hele kvelden, og var liksom "naturlig" at jeg ble med han, og jeg hadde ikke virket særlig full. Ikke mer enn litt brisen. De hadde ikke en anelse om hvordan ståa egentlig var. Var jo ikke vanlig at jeg ble med folk hjem, men  hadde jo skjedd en gang før.. eller to i løpet av de 7-8 åra vi hadde vært ut på by'n sammen...Sannheten er at jeg ikke husker noe fra den kvelden,.....Jeg kan erindre at jeg spøy en gang på do, men at jeg følte med "topp" ellers,- og etter det er kvelden borte......

Jeg kan heller ikke klandre mannen jeg ble med, for det er meget mulig det ikke var han som slapp dopet i drinken. Jeg har i tillegg sett at noen har puttet noe i en tilfeldig drink, for moro skyld...Uten at de visste hvem det var sin. Så derfor vil jeg aldri få vite hva som skjedde den kvelden. Ble jeg utnyttet av en som dopa meg, eller hadde jeg sex med en som trodde jeg var helt og holdent med? Som sagt, mine venner ble nærmest sjokkert da jeg fortalte at jeg ikke husket noe før jeg våkna opp i fremmed seng, visste ikke hvor jeg var en gang da jeg kom meg ut,- og måtte lete etter taxi for og komme meg hjem..... For som sagt, jeg virket

Kan jo hende at det på den gutten virket som at hun "kom seg" etter og ha spydd og at hun ikke var så ille som hun selv føler seg. Kan jo være at hun gav inntrykk av det i alle fall.... Vanskelig tema,- og egentlig umulig og finne ut av. Noen gang lønner det seg og ikke dvele med det som HAR vært,- og være takknemmelig  for at det gikk bra. Kunne ha vært at hun hadde kommet seg ut på by'n og endt opp med noen som ikke var så "snill" også?

Anonymous poster hash: de2e5...a7a
Skrevet

Så¨lenge hun var våken og ikke ga inntrykk av at hun ikke ville, så har han ikke gjort noe galt. Selv om hun var veldig full så var nok han det også. Hadde vært noe annet om hun hadde sovet eller ikke hadde fått med seg at de hadde hatt sex.

Anonymous poster hash: 0978c...d48
Skrevet (endret)

Selv om hun ikke husker noe av det, så kan det godt være at hun har kviknet litt til og at han (som også var full) har tenkt at hun var mindre drita og at hun var med på det...

IKKE misbruk sier jeg. Det er ikke misbruk med mindre man sier nei eller viser at man ikke har lyst...eller er bevisstløs, evt. at man har blitt lurt i dop eller annet mot egen vilje. Det er ikke noe hyggelig for henne, men den andre kan likevel ikke klandres når begge var fulle...

Endret av rytme
Skrevet

Det er faktisk egentlig ikke noe å diskutere, for i Norge er det straffbart å ha sex med en person som ikke er i stand til å aktivt samtykke.

Hvordan skal man vite om man har samtykket eller ikke, om man kun husker bruddstykker fra kvelden? Kan jo være hun kom til seg selv etter hvert igjen, og midt under akten kjente at det plutselig var feil, uten at hun klarte å si i fra.

For alt man vet kan hun ha lagt an på han først.

Skrevet

Men en oppfordring til alle jenter/damer.
Bli for all del igjen med din fulle venninne, og ikke etterlat henne til noen mann, med mindre de er kjærester.

Skrevet

Jeg tenker at om han også var like full så er det like mye begge to sin feil. Om han var edru derimot..

Anonymous poster hash: d122f...d22
Skrevet

Hun husker jo ikke noe, for alt hun vet kan hun jo ha både flørtet, kysset og vært med på det en stund før hun fant ut at det ble feil likevel. 

Skrevet

Dette har skjedd med meg også, og den eneste jeg skylder på er meg selv for å ha blitt så full! Ærlig talt, den som er med på leken, får tåle steken!

Anonymous poster hash: b2e1f...9df

Skrevet

Det er helt umulig å vite hva som har hendt og om hun ble utnyttet eller om hun faktisk var den som la opp til sex, bare at hun ikke husker det.

Det er vansklig å avgjøre hvor full en annen person er. Han var kansje ikke ederu han heller. Det er jo heller ikke slik at man ble utnyttet selv om man angrer i ettertid. Kansje gikk han for langt, men det kan godt hende hun også uttrykte at hun hadde lyst uten at hun husker det etterpå.

Anonymous poster hash: 6a090...100
Skrevet

P.S. Og ja, jeg var ganske ut av meg dagen derpå. Men det er en del av min historie nå, og det å sammenligne med voldtekt syns jeg er respektløst ovenfor dem som faktisk har blitt "tatt med vold" (som voldtekt betyr)

Anonymous poster hash: b2e1f...9df

Skrevet

Men en oppfordring til alle jenter/damer.

Bli for all del igjen med din fulle venninne, og ikke etterlat henne til noen mann, med mindre de er kjærester.

Dagens beste oppfordring!!
Skrevet (endret)

Ikke skjønner jeg åssen han klarte å få reis på "lillejohn" i full tilstand :P I brisen ja, men full..... nei!

Endret av Gjest
Skrevet

Halloooo jenter! Lever vi i middelalderen???...hvis hun føler seg utnyttet så ble hun nettopp det! At han også antakelig var full er INGEN unnskyldning! Han kan umulig ha vært så full som henne, fot når msn går inn og ut av bevisstheten er mann dom mann ikke istand til å gjennomføre et samleie. Det at hun gikk inn og ut av bevisstheten gjør at hun var ute sv stand til å legge an på ham. -Jeg har vært der etpar ganger selv og er sjeleglad jeg hadde venninne til å passe på meg. Jeg ser at jeg veldig fort kunne ha blitt utnyttet av menn....

Anonymous poster hash: 10dea...039

Skrevet

Beklager stavefeilene....

Skrevet

Halloooo jenter! Lever vi i middelalderen???...hvis hun føler seg utnyttet så ble hun nettopp det! At han også antakelig var full er INGEN unnskyldning! Han kan umulig ha vært så full som henne, fot når msn går inn og ut av bevisstheten er mann dom mann ikke istand til å gjennomføre et samleie. Det at hun gikk inn og ut av bevisstheten gjør at hun var ute sv stand til å legge an på ham. -Jeg har vært der etpar ganger selv og er sjeleglad jeg hadde venninne til å passe på meg. Jeg ser at jeg veldig fort kunne ha blitt utnyttet av menn....

Hvor står det at hun går inn og ut av bevissthet? At man husker litt her og der betyr ikke at man er bevisstløs når man ikke husker noe. Jeg har vært ute på byen og ikke husket noe etter kl 1 selv om jeg tydeligvis har danset og kost meg til stengetid..

Er man bevisstløs så er man selvfølgelig utnyttet men her står det bare at hun husker lite. Man kan bevisst gjøre mye rart i fylla man ikke husker dagen derpå..

Skrevet

Ikke skjønner jeg åssen han klarte å få reis på "lillejohn" i full tilstand :P I brisen ja, men full..... nei!

Menn er forskjellig.. Jeg og eksen hadde alltid god fyllesex og da var eksen godt mer enn brisen! ;)

Skrevet

Hvis hun var for full til å bli med de andre ut, har hun antakelig gått inn og ut av bevissthet mens hun var hjemme. Herregud! Han skulle jo passe på henne. Isteden utnytter han henne!! - og nei, han var nok ikke riktig så full....

Skrevet

Hvis hun var for full til å bli med de andre ut, har hun antakelig gått inn og ut av bevissthet mens hun var hjemme. Herregud! Han skulle jo passe på henne. Isteden utnytter han henne!! - og nei, han var nok ikke riktig så full....

Antakelig? Tror vi skal være forsiktig med å anta noe som helst. Det er et godt stykke fra å være full (dårlig, spy, huske lite) til å gå inn og ut av bevissthet.

Anonymous poster hash: fa00f...b12

Skrevet

Det står at hun hang over do og ikke husker at de andre prøvde å få henne med ut. Hadde hun vært bevisstløs tviler jeg på at de andre prøvde å overtale henne til å bli med ut.

Situasjonen er jo ikke bra men å kalle det overgrep når vi ikke aner noe mer enn dette (og heller ikke hun vet mer) blir mitt i overkant. Som sagt så har jeg hatt flere turer ut i min ungdom hvor jeg knapt husker noenting dagen etter men like herlig danset og pratet og hatt det gøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...