Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Noen som vet om det er ok å ta en Afipran så sent i sv.skapet? Er så ufattelig kvalm og har en laaaang dag i vente. Anonymous poster hash: 7b140...d1c
mamma_til_verdens_beste Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 (endret) Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Metoklopramid har vært brukt som antiemetikum til gravide over lengre tid uten at det er blitt påvist fosterskadelige effekter. Ved høye doser i siste trimester har andre dopaminreseptorblokkere som klorpromazin og flufenazin gitt opphav til langvarige, men forbigående nevrologiske forstyrrelser hos barnet. I dyreforsøk har haloperidol i siste del av drektigheten vist forstyrrelser i innlæring og motorikk. Da det ikke kan utelukkes at dette er en klasseeffekt for dopaminreseptorblokkere, bør metoklopramid ikke gis til gravide i 3. trimester. Overgang i morsmelk: Metoklopramid går over i morsmelk. Melk/plasmaforholdet er ca. 1,8-1,9. Etter terapeutisk dose hos moren vil den beregnede dose til barnet bli ca. 1-45 μg/kg/dag. Ved terapeutiske doser er det liten risiko for at barnet blir påvirket. Det er imidlertid grunn til å være forsiktig ved bruk av høyere doser, da metoklopramid kan ha sentralnervøse effekter.Link:http://www.felleskatalogen.no/medisin/afipran-takeda-nycomed-545798 Endret 10. februar 2014 av mamma_til_verdens_beste
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Hva med seaband? Anonymous poster hash: 6ff00...ca1
mamma_til_verdens_beste Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Hva med seaband? Anonymous poster hash: 6ff00...ca1 Aldri hørt om. Du får søke det opp på nett. Selv brukte jeg Gaviscon mikstur i slutten av svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 Takk for svar:) Har seaband med føler ikke de funker, mulig jeg ikke får satt de på rett! Gaviscon bruker jeg for sure oppstøt, hjelper ikke på kvalmen.. Blææh, fælt å være kvalm! Anonymous poster hash: 7b140...d1c
♥Nemi♥ Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Phenergan mener jeg du kan bruke, og sjekk opp prostafen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå