Gå til innhold

Bilstolproblematikken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen min er 2 år og ca 13kg, sitter fortsatt bakovervendt i min bil. Far til barnet har anskaffet seg en bilstol, forovervendt vektklasse 15-36kg.

Jeg er ikke bakovervendthysterisk, men mener at å plassere små barn i en bilstol som ikke stemmer overens med deres vekt er langt på siden av fornuft.

Så, er det jeg eller far som er tullerusk?

Anonymous poster hash: f5e8f...cab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far... Men du kan ikke sende din bilstol til far frem til barnet er 15 kg?

Høres ikke ut som dere samarbeider så godt, eller?

Anonymous poster hash: 41e71...56a

Skrevet

Kan trygt si at samarbeidet ikke er godt.. Har sagt til far at han får låne vår bilstol, men han skjønner ikle hva som er galt med den han har.

Skrevet

Man bruker ikke beltestol til en på 2 år og 13 kg. Skriv ut informasjon om dette og gi det til han.

Anonymous poster hash: 80852...5ee
Skrevet

Kan trygt si at samarbeidet ikke er godt.. Har sagt til far at han får låne vår bilstol, men han skjønner ikle hva som er galt med den han har.

Vis han er krasjtest av små barn som sitter framovervendt, f eks på youtube.

Er han en ansvarlig far skjønner han da at det ikke er bra.

Anonymous poster hash: 00f7f...800

Skrevet

Er det ikke ulovlig å sette et barn på 13 kg i en bilstol beregna for 15 kg?Tror jammen jeg ville medt ham til politiet om han ikke hører på deg.

Anonymous poster hash: 468a4...792
Skrevet

Er det ikke ulovlig å sette et barn på 13 kg i en bilstol beregna for 15 kg?Tror jammen jeg ville medt ham til politiet om han ikke hører på deg.

Anonymous poster hash: 468a4...792

Jo, det er det jeg mener jeg også. Tror ikke vektklassene er veiledende akkurat. Vel, jeg har gitt ham klar beskjed at så lenge han insisterer på å bruke denne bilstolen så kommer ikke ungen i nærheten av hans bil i det hele tatt. Men vurderer sterkt både krasjtester og utskrifter av både lovverk og fra trygg trafikk..

Skrevet

Ungen min er 2 år og ca 13kg, sitter fortsatt bakovervendt i min bil. Far til barnet har anskaffet seg en bilstol, forovervendt vektklasse 15-36kg.

Jeg er ikke bakovervendthysterisk, men mener at å plassere små barn i en bilstol som ikke stemmer overens med deres vekt er langt på siden av fornuft.

Så, er det jeg eller far som er tullerusk?

Far er tullerusk! Da hadde ungen blitt hjemme.Han er pliktet til å sikre riktig. Kg begrensningene er ikke veiledende.Man kan liksom ikke kjøpe en redningsvesten heller for at ungen skal "vokse inn" i den. Det som er den største faren ved å bruke en slik stol på et så lite barn er at de rett og slett sklir ut av setet.

Anonymous poster hash: f6c82...717

Skrevet

Skriv ut dokumentasjon fra Trygg Trafikk og send ham linker fra kræsjetster på youtube.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...