Gå til innhold

Nye matretter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt at barna og jeg skal lage en ny matrett hver dag neste uke, altså noe nytt jeg aldri har laget før. Som en liten utfordring i en hverdag hvor det er lett å bli veldig lite kreativ i matlagingen.

En dag skal jeg lage pasta med blåskjell, chilli og hvitløk. Barna er ikke super kresne, men liker ikke sterk chillismak,rå løk og andre typiske ting som barn ikke liker.

Noen forslag til gode retter? Gjerne både noen som er raske å lage og noen som tar lengre tid :)

Anonymous poster hash: b0395...06f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp kyllingfilé

Legg i langpanne med masse salsasaus

Steik i ovnen på 200 grader ca 20 min

Server med tortilla chips og avocado

Digg

Anonymous poster hash: 447b6...2f9

Skrevet

Kyllingfilet med syrlig karrisaus (laget av kokosmelk og fløte+++), ris og dampede gulrøtter, sukkererter og aspargesbønner :) Favoritten her i huset om dagen. Gi beskjed om du ønsker oppskrift på saus :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Skreimølje: fersk skrei, lever med litt løk og laurbærblader i kokevannet, rogn, mandelpoteter og en valgfri rotgrønnsak (gulrot er den vanligste) NAM NAM

Skrevet

Jeg tar mer enn gjerne full oppskrift på den kylling fileten med karrisaus!! :-D

Anonymous poster hash: 20394...929

Skrevet

Laks i form med brokoli, minimais, sukkererter, gulerøtter, paprika, rødløk og fløte.

Bak laksen i folie. Når laksen er ferdig puttes oppkuttet grønntsaker i form med fløte. La stå i ovnen til grønntsakene er ferdige. Server med eks ris eller baguetter

Anonymous poster hash: d7c44...688
Skrevet

Tusen takk for innspill :) Laks, meksikansk kylling, tomat- og fiskesuppe og karrikylling hørtes veldig godt ut, men jeg har laget veldig likt før så skal prøve noe av det en annen uke.

Skreimølje hørtes ut som en utfordring for en ikke nordmann ;) kanskje jeg skal prøve i helgen når jeg har god tid :)

Ellers har jeg handlet til jordskokksuppe, blåskjell og pastasalat med oliventapanade og kapers :)

Skrevet

Chili con carne eller sloppy Joes :D

Anonymous poster hash: f0efe...1a3
Skrevet

Chili con carne eller sloppy Joes :DAnonymous poster hash: f0efe...1a3

Chilli con carne er bra det, men har laget det masse før.

Sloppy Joes så veldig godt ut, så da blir det lørdags-kose-rett :)

Flesk og duppe er enda en norsk rett jeg aldri har møtt i virkeligheten ;) Kanskje jeg skal ha en uke hvor jeg bare lager norske tradisjonsretter, fikk også forslag om raspeboller av en kollega idag. Men dette tror jeg må bli en uke hvor jeg har goooood tid ;)

Skrevet

Da er første rett testet på barna: blåskjell med hvitløk, chilli og pasta. Og det ble ganske middels karakter fra dem, med uttalelsen: "Greit, men ikke verdens beste rett". Men begge to spiste flere blåskjell, så da synes jeg egentlig det var en suksess ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...