Gå til innhold

Redd for huset vårt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte vårt første hus for litt over 3 år siden, og har oppdaget endel små feil pga gamle huseier har utført arbeidet selv. Idag oppdaget vi en ny feil når taket plutselig gikk i gulvet, pga gamle huseier tydeligvis har bygget ett tak under det gamle taket ved hjelp av plater og små spiker som tydeligvis ikke tålte vekten i lengden. Heldigvis ble ingen skadet. 

Jeg merker at jeg begynner bli redd for huset, eller mer redd for om de har "fikset" på andre ting i huset. Jeg skulle ønske vi kunne flytte, men vi har ikke råd til huslånet + leie. I tillegg er det neppe helt enkelt å selge ett hus i den tilstanden :/ 

Så hva gjør vi nå?

Anonymous poster hash: 76506...ee4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med forsikringsselskapet, de kan sikkert hjelpe dere i forhold til dette med skjulte feil/ mangler ved huskjøpet.

Skrevet

Stevne gammel eier for å ha skjult feil og mangler? Det er mulig å heve kjøpet, men det skal mye til. I egenrappoeten skal huseier skrive om de kjenner til arbeid som ikke er gjort av fagfolk, så om taket faller ned må dere enten stevne de dere kjøpte av eller firma som har gjort dette arbeidet. Dette dersom eierskifteforsikringen er utløpt.

Anonymous poster hash: 77d91...84e

Gjest Antarctica
Skrevet

Gjør det straks, få en tilstandsrapport og stevn dem. Det er en tidsgrense på når dere må ha gjort dette!

Skrevet

Gjør det straks, få en tilstandsrapport og stevn dem. Det er en tidsgrense på når dere må ha gjort dette!

Tidsfristen er "så snart som mulig etter feil/mangel er oppdaget"

Gjest Antarctica
Skrevet

Tidsfristen er "så snart som mulig etter feil/mangel er oppdaget"

Ja, men du kan ikke komme med skader som har blitt synlig lenge etter salget. Og nå er det gått 3 år etter salg. Husker ikke hva grensen er der. Selger er ikke ansvarlig i all framtid. Så HI bør få fingern ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...