Gå til innhold

Hjelp meg, jeg er tjukk. Trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt om kostholdet, men vil også begynne og trene for å føle meg bedre.

Jeg har en skade i kneet som ikke har helet skikkelig, så jeg må ta hensyn til det.

Jeg har jogget en del tidligere, og trives med det, men jeg tror jeg er for tung til det. Det blir for belastende for knær og ankler..

Hva slags trening anbefaler dere? Det blir kun to ganger i uken til å begynne med. Hver gang jeg begynner å trene så er jeg så gira og trener nesten hver dag, og det ender med at jeg gir opp.

Anonymous poster hash: 9517f...763

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykling og svømming er fint om du har dårlige knær. Det belaster lite. Å gå på ski er strålende om du har snø der du bor. Vil du trene på senter kan elipsemaskin være fint om du liker å jogge. Bevegelsene likner, men er mye mer skånsome mot knær, hofter osv da du slipper de harde støtene.

Anonymous poster hash: e4e98...24d

Gjest meg&mini
Skrevet

Hva med svømming? Det er så og si null belastning for kroppen og er en super måte å trene på:)

Hvis ikke ville jeg rådført meg med en PT og fått et opplegg som passer akkurat deg mtp skaden.

Gjest Antarctica
Skrevet

Yoga og pilates? Poweryoga? Styrketrening med personlig trener.

Skrevet

Jeg har også kneskade. Jeg løp i motbakker. Det er mindre støt og du får en mer naturlig løpeteknikk.

Jeg brukte knestøtte. Det gikk veldig bra for meg og fikk ikke dårligere kne. Jeg gjorde også en del styrkeøvelser for bein hjemme. Kneet ble sterkere og nå gir det minimalt med problemer.

Kan jo hende kneet ditt er mer herpa enn hva mitt var da. :-)

Anonymous poster hash: 4090a...7d0

Skrevet

sykling, styrke, elipsemaskin? :)

Anonymous poster hash: 2eccf...448

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...