Gå til innhold

Noen andre forsvarsfruer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vi flere her med menn i forsvaret og som er like ensom som meg? Min samboer er for tiden utplassert i utlandet og jeg sitter igjen alene med mange tanker og følelser. Kjenner ingen som er i min situasjon og har få eller egentlig ingen venner her vi bor nå. Familien bor også et stykke unna. Skulle ønske det var noen i min situasjon her som skjønte situasjonen.

Anonymous poster hash: e118a...d98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja jeg er.

alt likt som deg, men min er ikke i utlandet, og har ikke vært det enda, så har i gen erfaring der.

men han er mye borte, jobben innebærer flytting, jeg savner hjem og vi bor langt unna familien. Ikke noe frue-miljø der du er?

Anonymous poster hash: 47b9c...d37

Skrevet

Ja, jeg er forsvarsfrue, men jeg har et ganske stort nettverk rundt meg. Kjenner mange her vi bor. Jeg er faktisk med i et damenettverk som basen her har laget for oss damene som er sammen med forsvarsmenn. På disse treffene har jeg blitt kjent med mange supre damer. Finnes det ikke en slik ordning der dere hører til? Eventuelt en familiekontakt som du kan snakke med? Alle baser har vel en slik? Her kalles det hjemmetjenesten. De hjelper til også. Med alt fra snømåking til barnepass.

Anonymous poster hash: 64361...949

Skrevet

Nei det finnes ikke noe miljø her jeg bor :( de aller fleste bor i nord. Min samboer og en til er fra Østlandet(av de som reiste ut i år). Resten bor i nord. Møtte de på et treff tidligere i høst. Men skulle ønske jeg hadde noen i nærheten.

Jeg kan jo snakke med familiekoordinatoren. Men føler jeg trenger sosial kontakt og ikke samtaler med en profesjonell.

Men jobber og studerer så har jo noe å fylle hverdagen med. Men savner venner i nærheten. Har noen venninner i hjembyen to timer unna. Men ikke pfte vi får det til å klaffe så alle har tid tid å møte meg hvis jeg kommer ned. Så blir ikke så veldig ofte. Syns det er så synd for jeg er egentlig en veldig sosial person.

h.i

Skrevet

Hvis du snakker med familiekoordinatoren, kan ikke han/hun kanskje sette deg i kontakt med andre som eventuelt er litt alene? Eller andre som kan hjelpe deg inn i miljøet på en måte? Finnes det sosiale arrangementer som du kan delta på?

Skrevet

Hvis du snakker med familiekoordinatoren, kan ikke han/hun kanskje sette deg i kontakt med andre som eventuelt er litt alene? Eller andre som kan hjelpe deg inn i miljøet på en måte? Finnes det sosiale arrangementer som du kan delta på?

Jo mulig hun kan det. Var bare det at når vi var på det familietreffet i høst så var alle de andre fra nord. Fant ingen som var fra vårt området. Men det gjalt jo det kontinentet som skal reise ut nå. 

Samboeren min jobber jo med hel haug folk i området hans, eneste kjipe er at hans kollegaer er 15-20 år eldre enn han, også deres koner. Var med på en jobbfest, men jeg ble litt utenfor siden de andre konene kjente hverandre så godt og ikke så interessert i å bli kjent med meg. Alderen har vel kanskje noe å si der. Jeg vet ikke. Jeg er ikke så opptatt av alder da, men jeg passet vel kanskje ikke inn.

Men mange av de mennene har mer administrative jobber, så de har ikke samme "problemet". Nei jeg vet ikke jeg. Akkurat nå føler det veldig lenge til juli måned. Også fordi han har mer eller mindre stort sett vært borte siden august i fjor pga opptrening :(

Nei jeg skal slutte å klage. Tror jeg bare er inne i en dårlig periode nå. Går veldig opp og ned når han er borte. Føler jeg bare går å venter og at livet står stille. 

H.I

Skrevet

Det hørtes veldig trasig ut, HI! Jeg er også forsvarsfru, men mannen er heldigvis ikke i utlandet. Dog blir det mye øvelser, vakter og reising til kurs, så i perioder er det hektisk her hjemme. Bor du i nord? Isåfall hvor?

Anonymous poster hash: fb077...0d0

Skrevet

Det hørtes veldig trasig ut, HI! Jeg er også forsvarsfru, men mannen er heldigvis ikke i utlandet. Dog blir det mye øvelser, vakter og reising til kurs, så i perioder er det hektisk her hjemme. Bor du i nord? Isåfall hvor?

ja kjenner til der der ja. Dette er tredje gangen min samboer er på oppdrag o utlandet. Men denne gangen er første fulle periode. De to andre gangene vat han kun på leave 5 uker per gang.

Nei bor på Østlandet ca 15 min utenfor oslo. Du da?

H.i

Skrevet

Jeg bor i nord. Det er synd at avstanden er så stor. Kunne godt selv tenkt meg å ha en venninne som er forsvarsfru. Det krever mye fra oss, så det hadde vært godt å ha noen å prate med.

Skrevet

Jeg er ikke forsvarsfrue, men har vært i militæret og jobbet for forsvaret en del (kun administrativt), har også jobbet på Krigsskolen ett år. Så om jeg ikke er i din situasjon kan jeg tenke meg at det må være tøft! Jeg er hjemme i mamma perm og kan gjerne møtes for kaffe eller trille tur om du kunne ha lyst til det? Jeg bor ikke langt fra Krigsskolen på Linderud så om du bor ikke så alt for langt unna? Du kan sende en personlig meld om du vil. Uansett, lykke til, håper du finner noen du kan dele tankene med!

Skrevet

Forsvarsfrue her og, tilknyttet Ørland. Rop ut om noen er i nærheten :)

Anonymous poster hash: d12a5...3c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...