Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 jenta vår ventes om ca 9 uker og vi synes dette navnet er pent og klassisk. Eneste som er dumt er at det er ei jente i bhg på samme avdeling som storesøster som heter det samme. Hun er datteren av en ansatt og erogså lillesøsteren til en veldig god kamerat av storesøster. Så da er det kanskje dumt å "rappe" navnet? Anonymous poster hash: 59545...09a
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Kjempe fint navn Anonymous poster hash: 88539...223
Gjest Hercule Poirot Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 Nydelig navn, og ser ikke problemet. Det finnes ofte flere med samme navn når man velger klassiske navn, på samme måte som det oftest finnes mange med "motenavn".
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #5 Skrevet 9. februar 2014 Et sterkt, gammelt, norsk navn:) liker det veldig godt. Ville ikke brydd meg om at dere kjenner noen som heter det:) Anonymous poster hash: db06c...431
Von Hertelhofen Skrevet 9. februar 2014 #6 Skrevet 9. februar 2014 Det er nydelig! Kunne vurdert det til min egen
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #7 Skrevet 9. februar 2014 Vakkert!!! Anonymous poster hash: b2379...101
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #8 Skrevet 9. februar 2014 Takk for svar! Nevnte det navnet for foreldrene mine og de elsket det. Samboeren synes det er fint han og, men synes det er dumt siden vi bor på en liten plass og har datteren min i en liten bhg hvor én unge heter det samme Må vel litt overtalelse til :-) Har iallefall forelsket meg i det navnet. Anonymous poster hash: 59545...09a
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #10 Skrevet 9. februar 2014 Jeg ville brukt det om jeg hadde fallt fullstendig for det. Eller jeg ville vurdert f eks Ingebjørg, Ingjerd, eller en annen variant. Men sånn for å belyse den andre siden av saken. Jeg har et gammelt klassisk navn på sønnen min, han er den eneste i bygda i fire barnehager og en skole som heter det. Da jeg fikk høre at ei som jobber på avdelingen hans i bhg har fått en sønn og kalt ham det samme som gutten min heter så ble jeg irritert. Ville ha det for meg selv. Men jeg har selvfølgelig ikke delt irritasjonsmoment med henne eller noen andre. Sa jeg tok det som et kompliment da ei venninne spurte hva jeg synes;) Anonymous poster hash: 138f8...cbe
Koneogkone+2jenter Skrevet 9. februar 2014 #11 Skrevet 9. februar 2014 Kjempefint navn, var øverst på listen min lenge, men sambo var ikke like overbevist, så da ble det et annet gammelt navn
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #12 Skrevet 9. februar 2014 Kjempefint! Jeg heter Borg til etternavn så kan ikke bruke dette navnet på datteren min. Men sønnen min heter Inge, så fikk jo brukt det på en måte😊 Anonymous poster hash: ca42a...0a6
skinnfilla Skrevet 9. februar 2014 #13 Skrevet 9. februar 2014 Ingeborg er fint, jeg har falt for Elinborg Skal ikke ha flere barn jeg da, syns bare det er helt nydelig
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #14 Skrevet 10. februar 2014 Kjempefint! Jeg heter Borg til etternavn så kan ikke bruke dette navnet på datteren min. Men sønnen min heter Inge, så fikk jo brukt det på en måte😊 Anonymous poster hash: ca42a...0a6 Haha! Inge Borg Anonymous poster hash: ca42a...0a6
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #15 Skrevet 10. februar 2014 Grøss Anonymous poster hash: bf7c7...799
Dr Mcstuffins Skrevet 10. februar 2014 #16 Skrevet 10. februar 2014 Kjempefint! Jeg heter Borg til etternavn så kan ikke bruke dette navnet på datteren min. Men sønnen min heter Inge, så fikk jo brukt det på en måte Anonymous poster hash: ca42a...0a6 Haha! Inge Borg Anonymous poster hash: ca42a...0a6 Ingeborg er et flott navn
Rosarose8 Skrevet 10. februar 2014 #17 Skrevet 10. februar 2014 Står høyt på lista her, sammen med Hedvig! Men tror det er en liten gutt i magen;)
Cruella De Vil Skrevet 10. februar 2014 #18 Skrevet 10. februar 2014 Fint navn. Og selv om dere bor på et lite sted synes jeg dere kan gjenbruke navnet. Hvis det hadde vært et navn på navnetoppen kunne man f.eks. ikke klaget, vel? Og Ingeborg er ikke så spesielt at man liksom kan "reservere det", tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå