Gå til innhold

Babyen smaker surt..! Skal han det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada sikkert at dette er et veldig rart spm men jeg haR lett på det store internett uten å finne noe svar..

Satt og kosa med babyen på 2 mnd og kom borti panna hans med tungen min og det smaker skikkelig surt! Han ble badet i går kveld sist. 

Er det vanlig? Ved nærmere ettersyn er det kun på pannen og ikke på armene den sure smaken kjennes.

Anonymous poster hash: b675f...b06
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Surt som å stikke tunga på en lime.HI

Skrevet

stikkende , og kun i panna. 

Skrevet

Men babyen skal jo ikke spises!

Støtter teori om gulp. Det smaker og lukter fælt etter kort tid (Og hvis du lurer på hvordan jeg vet hvordan det smaker? Joda, løftet ham opp over ansiktet mitt og vi smilte til hverandre før jeg fikk en herrlig ladning rett i munnen...)

Skrevet

Neida, skal ikke ha han til kvelds selv om han er til å spise opp :) Er bare det at jeg var redd for at det kunne være tegn på sykdom av noe slag. Førstegangs ja :) HI

Skrevet

Har aldri hørt om at hvordan babyen smaker indikerer sykdom. Ser for meg legebesøk hvor doktoren smaker på babyhoder :-)

Tror du kan ta det helt med ro, evt finne deg noe nytt å bekymre deg for (vet godt hvordan det er å være førstegangs!).

Gjest Antarctica
Skrevet

Svette og melkesyre, det bor jo masse melkesyrebakterier på huden også FØR de gulper på seg selv...

Kos deg med å slikke og nusse på den deilige babyhuden, og ikke bekymre deg før han ser ut til å vantrives.

Skrevet

Slutt å spise babyen! Neida, det er normalt at de kan lukte litt surt (sikkert smake også, men jeg har aldri smakt på babyer). Husker at jenta mi hadde litt av fosterfettet bak ørene og det luktet surt etter noen dager. Og som en annen skriver så kan litt gulp gjøre at det lukter litt surt. Noen små svetter en del også. Gi han et bad og pass på å vaske godt med en myk klut i alle skrukker og valker så blir det nok godlukt på ungen igjen!

Anonymous poster hash: 3beaa...f23
Skrevet

Trur jeg må være trøtt her jeg sitter, begynte og lure på om du drev og lagde mat av babyen :s

Off... blir tidlig kveld på meg i kveld hihi

---

Tror nok du ikke skal bekymre deg, er sikkert bare litt gulperester eller for den del svette ;) Ingenting farlig med andre ord, men du kan alltids ringe legen og høre hvis du er kjempe bekymret :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...