Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er ikke flink til å gi gaver/gjøre noe romantisk for meg. Jeg elsker å finne på ting, men det har dabbet veldig av. Mye siden jeg aldri får noe tilbake. 

Ikke gave til jul eller bursdag. Synes helt ærlig det er litt stusselig. Trenger ikke være noe dyrt, er tanken som teller!

I dag var det morsdag, og fikk roser i går. Kjempe koselig! Er tradisjon at vi koser oss med kake. Han pleier å kjøpe dagen før. Men, ikke i år. Såg ungene ble skuffet da de spørte etter middag. De hadde gledet seg til kake, og jeg trodde jo han hadde ordnet med dette.

"Du er ikke min mor" fikk jeg slengt i meg.. Såret litt, men jeg overreagerer kanskje?

Ligger vel ikke for alle dette.. Selv elsker han gaver og oppmerksomhet, og jeg synes det er koselig siden han blir veldig glad. Er deres menn også slik?

Ungene er små slik at det er sagt, så de må ha hjelp til å bake. 

Anonymous poster hash: 472af...54c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter*

Skrevet

Siden han selv er så glad i å få gaver, kanskje du skulle spørre ham hva han ville synes om han ikke lenger kom til å få gave til farsdag, bursdag og jul, og om det er greit for ham?

Tror det er lurt å snakke om hvilke forventninger man har til hverandre hvis man merker at man er veldig ulike på en del områder.

Anonymous poster hash: 9a947...72d
Skrevet

Hmm.. veit ikke helt jeg. Hadde han stilt opp i hverdagen ellers og er en flink pappa, snill mot deg ol. så ville jeg nok bare tenkt at alle har sine feil. Er jo selvfølgelig hyggelig om han er flink til å huske og kjøpe ting på merkedager, men tror det er mange menn som ikke er så flinke til dette. Hadde jeg vært deg ville jeg heller ikke kjøpt noe på dagene "hans"

Anonymous poster hash: 93692...72f
Skrevet

Nei, har sluttet å kjøpe noe til han. Avogtil skulle jeg ønske jeg var ilag med en skikkelig romantiker ;) HI

Skrevet

Teit av din mann. Synes du skal slutte med gaver til han og se hvordan han tar det. Neste år sørger du for å bake selv, men på farsdag kan du droppe å løfte en finger (og forberede ungene på at det er opp til pappa om det blir kake på "hand" dag)

Anonymous poster hash: 0c691...526

Skrevet

Det er jo ikke for sin del han burde gjøre stas på deg i dag, det er vel heller for barna sin del! Altså at de er for små til å ordne selv slik at pappa hjelper dem, samt lager en koselig familiedag. (Litt som at mor hjelper barna til å kjøpe busdagsgave til pappaen og omvendt)

Barna burde være førsteprioritet, og dermed feiring av deres mamma, i dag. Et besøk eller hilsen til egen mor er jo selvfølgelig også på sin plass!

Skrevet

Det er jo ikke for sin del han burde gjøre stas på deg i dag, det er vel heller for barna sin del! Altså at de er for små til å ordne selv slik at pappa hjelper dem, samt lager en koselig familiedag. (Litt som at mor hjelper barna til å kjøpe busdagsgave til pappaen og omvendt)

Barna burde være førsteprioritet, og dermed feiring av deres mamma, i dag. Et besøk eller hilsen til egen mor er jo selvfølgelig også på sin plass!

Han var en tur til sin egen mor å spiste kake. Jeg var syk så måtte bli hjemme. HI

Skrevet

Nei, har sluttet å kjøpe noe til han. Avogtil skulle jeg ønske jeg var ilag med en skikkelig romantiker ;) HI Anonymous poster hash: 472af...54c

Men hvis du har sluttet å kjøpe noe til han, så kan du vel heller ikke forvente at han skal kjøpe noe til deg....?

Anonymous poster hash: ae4f1...d77

Skrevet

Vel, det er likt her. Han har ikke skjønt at han skal fikse noe til meg på morsdagen 😜 Han ringer sin mor hvis han blir minnet på hvilken dag det er, men i løpet av 5,5 år som mor har jeg aldri fått så mye som et kort. Han får kort og gave fra ungene (les: meg) hvert år. Men dette plager meg ikke, da hadde jeg gitt beskjed.

Skrevet

Nei, har sluttet å kjøpe noe til han. Avogtil skulle jeg ønske jeg var ilag med en skikkelig romantiker ;) HI Anonymous poster hash: 472af...54c

Men hvis du har sluttet å kjøpe noe til han, så kan du vel heller ikke forvente at han skal kjøpe noe til deg....?

Nei, selvsagt ikke. Men, er han som nå har satt standaren. Gav beskjed om at han heretter ikke kunne forvente noe markering. Julegaver og bursdags gaver sluttet vi med for noen år siden. Sluttet da jeg ikke fikk noe tilbake. Blir litt misunnelig når venninner forteller om alt det fine mannen deres kjøper eller finner på må jeg innrømme... HI

Skrevet

Min mann er sånn. Riktignok fikk jeg kake i dag. Kake fra fryseren som jeg selv har bakt.

Jeg pleier alltid å ta med sønnen ut og handle gave. Det har ikke han gjort i år, muligens heller ikke i fjor. Sønnen vår er 8 år. Mens jeg i formiddag var og hentet tenårigssønnen hos sin far, som ikke har nevnt morsdagen med et ord, lyntegnet 8 åringen en tegning. Veldig koselig. Men hadde vært litt godt og vite at man er såpass verdsatt at ikke ting blir gjort i hu og hast.

Jeg er i alle fall ferdig med å legge mye i farsdagen.

Feiring av morsdag og farsdag har alltid betydd mye for meg. En liten gave, hjemmelaget kort og felles frokost.

Dette vet mannen. Men nå er nå ikke ting så bra mellom oss, men han kunne hjulpet sønnen ved å ta han med på Nille om ikke annet, eller kjøpe en pose sjokoladebananer (som jeg har dilla på om dagen).

Anonymous poster hash: 972a7...014

Skrevet

Hvis han klager på at du ikke gir han gaver mer. Så svar med smaken av karma. " jeg er ikke mora di!"

Anonymous poster hash: 54108...35b

Skrevet

Mannen min er ikke flink til å gi gaver/gjøre noe romantisk for meg. Jeg elsker å finne på ting, men det har dabbet veldig av. Mye siden jeg aldri får noe tilbake. 

Ikke gave til jul eller bursdag. Synes helt ærlig det er litt stusselig. Trenger ikke være noe dyrt, er tanken som teller!

I dag var det morsdag, og fikk roser i går. Kjempe koselig! Er tradisjon at vi koser oss med kake. Han pleier å kjøpe dagen før. Men, ikke i år. Såg ungene ble skuffet da de spørte etter middag. De hadde gledet seg til kake, og jeg trodde jo han hadde ordnet med dette.

"Du er ikke min mor" fikk jeg slengt i meg.. Såret litt, men jeg overreagerer kanskje?

Ligger vel ikke for alle dette.. Selv elsker han gaver og oppmerksomhet, og jeg synes det er koselig siden han blir veldig glad. Er deres menn også slik?

Ungene er små slik at det er sagt, så de må ha hjelp til å bake. 

Fikk heller ingenting! Nå er ikke jeg sammen med barnefar, men hintet til samboeren at han kunne be 5-åringen tegne en tegning til meg. Hehe. Og JEG kjøpte blomster fra oss til svigermor, fordi hans familie ikke har som tradisjon å feire morsdag.. Hjemme har vi alltid bakt en kake til morsdag/farsdag. Iallefall fikk jeg et eget hjertekort jenta min hadde lagd i bhg til bursdagen min for to uker siden, så jeg er storfornøyd. Fikk og beskjed om at valentinsdagen nærmer seg, så har trua. Er ikke spesielt romantisk av meg, men synes det er litt stas med sånne "merkedager". Vi venter vårt første felles barn snart og jeg kommer iallefall til å gi han en oppmerksomhet på farsdagen i år.. 

Anonymous poster hash: 6d03a...892

Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Men, er han som nå har satt standaren. Gav beskjed om at han heretter ikke kunne forvente noe markering. Julegaver og bursdags gaver sluttet vi med for noen år siden. Sluttet da jeg ikke fikk noe tilbake. Blir litt misunnelig når venninner forteller om alt det fine mannen deres kjøper eller finner på må jeg innrømme... HI

Jeg hadde begynt å kjøpe gaver til meg selv "fra julenissen" og "fra barna". Men ingenting til ham.

Anonymous poster hash: c9907...b5c

Gjest Antarctica
Skrevet

Neste morsdag reiser du bort og lar ham være aleine med ungene fra morningen av. Din morsdagsgave er da at du har fri hele dagen sammen med venninnene dine, går på spa eller på kino og siden på bar. God og full kommer du vaklende hjem utpå kvelden, og når han begynner å furte eller spørre hvor mye dere har drukket, svarer du bare "Du er ikke min  mor!"

(I sammenligning, min samboer er ikke engang far til ungene mine, men siden han i år var bortreist på morsdagen, for 1.gang siden vi møttes, la han igjen en hemmelig konvolutt med en 100-lapp til mitt eldste barn, og en lapp om å skaffe morsdagsgave for den! Når han er hjemme ser han til at ungene kommer inn på soverommet og vekker meg med blomster og kaffe, og i mellomtida speiler han egg og lager familiefrokost til alle...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...