LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 - Omgangssyken i hus for tredje (eller var det fjerde?) gang på omtrent like mange mnd. Hos begge ungene. Hurra!
Iiiiik Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Uff, god bedring! Husker vi også hadde en sånn vinter for noen år siden og det slår meg at det er noen ting som er god med å være ferdig med småbarnstiden.
frk Nilsen Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 Huff, får håpe det blir siste runde på lang, lang tid
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2014 Ja, nå burde vel immunforsvaret snart være oppegående og i stand til å jage vekk det meste av slikt? Jeg får leve i håpet om at det blir lite sykt-barn-dager på grunn av minien når han begynner i barnehage- han har jo hatt alt som er i sitt første leveår, takket være storesøster.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. februar 2014 #6 Skrevet 9. februar 2014 Huff. All symp tilgjengelig oversendt.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 9. februar 2014 #7 Skrevet 9. februar 2014 Stakkars dere!!!! Hadde en sånn vinter for noen år tilbake. Ankom våren bleke, men fattet kan du si. God bedring!
Gjest Helle_Høygir Skrevet 9. februar 2014 #8 Skrevet 9. februar 2014 Mine dypeste sympatier og ønsker om riktig rask god bedring.
ms.Pond Skrevet 9. februar 2014 #9 Skrevet 9. februar 2014 Uff og uff! Stakkars dere. Sender all mulig sympati! Håper det går raskt over og holder seg unna i lang tid fremover!
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 10. februar 2014 #11 Skrevet 10. februar 2014 Usj, god bedring! Gode tanker sendes 💐😊
Mamma_til_2 Skrevet 10. februar 2014 #12 Skrevet 10. februar 2014 Huff jeg skulle gjerne tatt over for deg bare ikke barna og mannen fikk det, jeg trenger og gå ned noe i vekt så kunne kjempet meg gjennom det siden det går noen kilo av kroppen da. God bedring.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #13 Skrevet 10. februar 2014 Ah, spyinga stanset ved 1 gang hos eldste og 3 ganger hos mini. Idag er mini ganske grei, passelig feber på ca 38, men stakkars midi har vært oppe i så mye som 41. Nå er den på 39 og noe, så får vi se hva den viser til natta. Må spare litt på paraceten der, har allerede kommet opp i anbefalt døgndose og må spare litt til natta når jeg ikke har like god kontroll. Noen som vet om jeg kan gi en fireåring ibux ved krise? Og er det 3 dager de kan gå med feber før man bør kontakte lege?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. februar 2014 #14 Skrevet 10. februar 2014 Ah, spyinga stanset ved 1 gang hos eldste og 3 ganger hos mini. Idag er mini ganske grei, passelig feber på ca 38, men stakkars midi har vært oppe i så mye som 41. Nå er den på 39 og noe, så får vi se hva den viser til natta. Må spare litt på paraceten der, har allerede kommet opp i anbefalt døgndose og må spare litt til natta når jeg ikke har like god kontroll. Noen som vet om jeg kan gi en fireåring ibux ved krise? Og er det 3 dager de kan gå med feber før man bør kontakte lege? http://www.felleskatalogen.no/medisin/ibux-weifa-559957 Du kan gi ibux Jeg har som regel å ringe lege etter tre dager med feber.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #15 Skrevet 10. februar 2014 Takk for svar. Ringte legevakta bare for å høre deres mening, og de ville ha henne inn siden feberen er så høy (40,7 nå..), og har vært det så lenge. Så vi skal inn om en times tid..
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 10. februar 2014 #16 Skrevet 10. februar 2014 God bedring og lykke til!!!!
bIomstre Skrevet 10. februar 2014 #17 Skrevet 10. februar 2014 Hoffameg, god bedring til mini og midi!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #18 Skrevet 10. februar 2014 Bækk, etter eviglang venting på legevakten. Var visst ikke bare oss med sjuk unge, var en baby og 3 andre 3-4-åringer i kø foran oss. Må være noe som går.. Fant ikkeno på crp, lunger eller i ører, men lett hovne mandler og lymfeknute i halsen. Så det er nok et virus som bare må gå sin gang. Var bare å pøse på med paracet og ibux, og holde henne kjølig. Døgndosen var det visst ikke så nøye med så lenge hun tåler virkestoffet og det bare er snakk om over en kort periode. Så da så.
amandine Skrevet 11. februar 2014 #20 Skrevet 11. februar 2014 Ofte kan ibux virke bedre enn paracet, så håper det er i bedring! Ikke morsomt når det holder på sånn.. Satt akkurat i går og så på bilder av Broremann fra et par år siden da vi hadde siste runde, han ble så tynn at hofteben og ribben sto ut som på et skjelett.. Husker jeg kjørte byggrynssuppe med stavmikser og hadde i blåbærsaft, han fikk en teskje hvert femte minutt omtrent. Himmel det var tøft. Håper dere er på vei ut!
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 11. februar 2014 #21 Skrevet 11. februar 2014 Er forferdelig når de små er syke, jeg håper formen kommer seg raskt nå
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. februar 2014 Forfatter #22 Skrevet 11. februar 2014 Ser ut som det kommer seg, mini er feberfri, og midi har "bare" 38,5 idag. Det som er leiest, er jo det at de skal ha "vinter-ol" i barnehagen hele denne uken, med innmarsj, seremonier, leker og konkurranser og medaljer og hele pakka. Og nå går hun glipp av det…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå