Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 Fra tid til annen opplever vi å bli parkert inne eller ute av vår egen hage. Vi har altså parkering i hagen. Enkelte av naboenes gjester pakerersånn at vi ikke kommer til og fra. Det står klart og tydelig på et skilt at det ikke er lov og parkere der. Er møkk lei av å måtte lete frem bileiere og til tider blir jeg regelrett forbanna. Har veldig lyst til å få tauet bort disse bilene. Ringer man da et biltauingsfirma og oppgir adressen det bilen står eller hvordan går man frem? Dette er et borettslag. Anonymous poster hash: 04610...867
HanneS.85 Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 hvorfor ikke snakke med noen av naboene, de kan videreformidle info om gjesteparkering til sine venner/gjester
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Har sagt ifra så mange ganger opp gjennom årene og nå er jeg rett og slett møkk lei. Det er her snakk om at det skal parkeres ute på gata og ikke inne blandt husene. Men det er vel for langt å gå de 50 meterne. Anonymous poster hash: 04610...867
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 ville satt opp et skilt først, for å advare mot å parkere, disse vil bli tauet bort uten varsel....det pleier å skremme litt...prøve det først, men virker ikke det, så hadde jeg snakket med politiet eller noen som vet noe i sånne saker... Anonymous poster hash: 0e3a9...4e8
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #5 Skrevet 9. februar 2014 Hadde jeg sagt i fra maaange ganger hadde jeg bare ringt falck eller lignende, så får de lære til neste gang å ikke parkere ulovlig. Er en grunn til det. Anonymous poster hash: 96642...a91
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #6 Skrevet 9. februar 2014 Du kan inngå avtale med et selskap som tauer vekk biler, men jeg har hatt samme problem og jeg har ringt politiet en del ganger, fordi jeg har sett meg lei av å leite etter eierene av bilene. Politiet kan gi deg navn og telefonnummer til bileier. Jeg har noen ganger sendt melding og bedt de om å flytte bilen frivillig, hvis ikke blir de tauet for egen regning, og det funker hver gang. Men hadde ikke vært dumt med et skilt, slik som #4 anbefaler, vil da tro at man ikke tar sjangsen på å parkere deg inne. Anonymous poster hash: baf17...d6b
overlord Skrevet 9. februar 2014 #7 Skrevet 9. februar 2014 Uten å kjenne regelverket på området prøver jeg meg på litt synsing. Hvem skal betale for tauingen? Selskapet skal jo ha betalt og hvilken myndighet har du til å pålegge bileier denne utgiften?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #8 Skrevet 9. februar 2014 Blir bilen tauet inn må eieren selv betale for kostnadene. Anonymous poster hash: 96642...a91
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #9 Skrevet 9. februar 2014 Blir bilen tauet inn må eieren selv betale for kostnadene. Anonymous poster hash: 96642...a91 Ja, når dette skjer på offentlig eiendom eller hvor det er klart at forholdet er ulovlig. Vet ikke om det samme gjelder i et borettslag. Anonymous poster hash: cf0a2...44d
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #10 Skrevet 9. februar 2014 #4 her igjen... men jeg tror du må ha tillatelse for å sette opp et skilt, så hadde snakket med politiet først.... Anonymous poster hash: 0e3a9...4e8
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #11 Skrevet 9. februar 2014 Du kan inngå avtale med et selskap som tauer vekk biler, men jeg har hatt samme problem og jeg har ringt politiet en del ganger, fordi jeg har sett meg lei av å leite etter eierene av bilene. Politiet kan gi deg navn og telefonnummer til bileier. Jeg har noen ganger sendt melding og bedt de om å flytte bilen frivillig, hvis ikke blir de tauet for egen regning, og det funker hver gang. Men hadde ikke vært dumt med et skilt, slik som #4 anbefaler, vil da tro at man ikke tar sjangsen på å parkere deg inne. Anonymous poster hash: baf17...d6b Det er bare å sendre reg.nr til 2282 så får du navnet. Det søker du på på gulesider og voilá: navn og nr. Anonymous poster hash: dd9a0...2dd
Himmel og hav Skrevet 9. februar 2014 #12 Skrevet 9. februar 2014 Siden dette er et borettslag, så er dette en ting som bør tas via styret i borettslaget. Det kan hende at det allerede eksisterer en borttauingsavtale, eller at det er andre regler og rutiner som gjelder for feilparkering innenfor borettslagets område. Jeg ville ikke ha startet med hverken skilting eller borttauing på egen hånd i et slikt tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #13 Skrevet 9. februar 2014 Sjekk med kommunen. De er parkeringsmyndighet i kommunen (den delen som ikke er privatrettslig). Her i kommunen har vi heldigvis nå fått parkeringsvakter som kjører rundt omkring og bøtelegger biler som står parkert til hinder for utrykningskjøretøy. En annen litt mer ondskapsfull måte (om det er plass og du har anledning) er selvsagt å sperre dem inne med et kjøretøy. Anonymous poster hash: 6b649...77f
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #14 Skrevet 9. februar 2014 Er det et offentlig skilt som er satt opp eller noe dere har ordnet selv? Som regel har hvert hus bare rett på en innkjørsel til sin tom og det er i utgangspunktet lovlig å parkere langs veien. Hvis noen lager seg en ekstra innkjørsel til hagen og bruker den til parkering er det deres eget problem om de blir inneparkert. Vet ikke om det er tilfellet med hi, men det kunne høres slik ut. Anonymous poster hash: acf74...ba3
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #15 Skrevet 9. februar 2014 Er det et offentlig skilt som er satt opp eller noe dere har ordnet selv? Som regel har hvert hus bare rett på en innkjørsel til sin tom og det er i utgangspunktet lovlig å parkere langs veien. Hvis noen lager seg en ekstra innkjørsel til hagen og bruker den til parkering er det deres eget problem om de blir inneparkert. Vet ikke om det er tilfellet med hi, men det kunne høres slik ut. Anonymous poster hash: acf74...ba3 Denne anonym trekker frem et viktig poeng, har du dokumentert at du har innkjørsel til hagen din? Om du ikke har det har du ingen rett til å få biler tauet vekk på eiers regning... Om det er en regel i borettslaget at det ikke er lov å parkere langs veien må dette tas opp den veien, alle husstander må få en påminnelse fra styret om regelen også må det evt innføres straffesanksjoner i borettslaget om regelen ikke blir opprettholdt. Anonymous poster hash: 8a257...e5d
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #16 Skrevet 9. februar 2014 Dette er eneste innkjørselen som er til huset. Har ingen andre muligheter til komme til inngangen hos oss enn denne. Dette vet alle. Her bunner det kun i latskap fra neboenes gjester. Står et stort hvitt skilt på den mørke veggen de parkerer mot at det ikke er lov å parkere. Står rett forran nesa på bilen så endten trenger sjåføren briller eller så gir dem blanke fan. Det siste gjelder for de fleste av de som parkerer der har gjort det flere ganger. Har fått et tips om å parkere bilen vår bak den andre og så drikke alkohol. Da blir de stående der til neste dag når vi er kjørbare. Man gir jo heller ikke ut sin bilnøkkel til fremmede folk. En i familien gjorde det når deres nabo parkerte forran garasjen hans. Den gjesten gjorde aldri det igjen. Anonymous poster hash: 04610...867
Tjofsen Skrevet 9. februar 2014 #17 Skrevet 9. februar 2014 En jeg kjenner pleide å slippe ut lufta av alle dekkene på biler som tok hans parkeringsplass. Det var ganske så effektivt. Synes jeg ser uttrykket på eierne som kom til flate dekk.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #18 Skrevet 9. februar 2014 Parkerer naboens gjester i gata, i innkjørselen deres eller i deres hage? Om det er i deres hage eller på deres innkjørsel bør det være mulig å få fjernet bilene, men det tar i praksis lang tid og det er dyrt. Det dere kan forsøke er å be politiet om å ta en telefon til eierene. Mange steder gjør de det. Det bruker å hjelpe. De fleste kommer raskt når politiet ringer. Anonymous poster hash: acf74...ba3
mamma_bergen Skrevet 9. februar 2014 #19 Skrevet 9. februar 2014 Barnslig som jeg er, så likte jeg forslaget om å parkere bak gjestene igjen slik at de satt fast..
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #20 Skrevet 9. februar 2014 For å si det sånn. Vi bor i en "grend", altså en stikkvei ut fra hovedveien. Grenda er en asfaltert plass hvor det ligger hus rundt. Alle har utgang/utkjørsel ut i denne grenda. De bilene som parkerer oss inne parkerer på gjerdet til ene naboen. På dette gjerdet står det et skilt med parkering forbudt. Utkjørselen vår ligger inne i ene hjørnet i grenda. For at vi skal komme ut og inn trenger vi litt plass og når biler parkerer på dette gjerdet får vi problemer. Jeg har tidligere flydd rundt her og satt lapper på bilene og/eller ringt på hos flere naboer for å finne eiere til bilene. Desverre har vi noen ganger ikke funnet eier og mistenker at det kan være folk fra noen blokker som ikke finner bra nok plass i gata og heller parkerer her. Det er kun vi i grenda her som har dette problemet men desverre er det ikke mulig å få til utkjørselen på annen måte pga måten ting er bygd på her. Anonymous poster hash: 04610...867
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå