Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 Det er ganske mange som har skrevet om det å bli fosterforeldre til relativt små barn, men hvordan er det å ta imot tenåringer og hvordan er det å komme til fosterhjem når du er så stor? Jeg har begynt å tenke på muligheten for å ta imot fosterbarn, men jeg tror i tilfelle det burde være et ganske stort barn. For det første er vi relativt gamle foreldre fra før. Det er ikke så mange år til vi blir 50. I tillegg har vi relativt små barn selv (tidlig barneskole) og barna bør vell ikke være så like i alder. Det viktigste er nok likevel at jeg trives best med store barn. Jeg synes det er forferdelig morsomt med tenåringer. Babyer er ikke min greie selv om de er søte. Anonymous poster hash: 9af3e...810
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Jeg kom i fosterhjem da jeg var 14.. det var veldig bra! Kom til fantastiske mennesker som åpnet hjemmet og hjertene sine for meg, og hadde 4 flotte år der! Har kontakt med de fortsatt Det var rart å flytte inn hos totalt ukjente mennesker (hadde møtt de et par ganger på forhånd), men det gikk seg ganske fort til. Nå skal det sies at jeg ikke var noen "vanskelig" ungdom. Jeg trengte bare et sted å bo ettersom stefaren min ikke var noe grei med meg. Syns du burde ta kontakt med barnevernet og snakke med de. Det trengs veldig fosterhjem til eldre barn/tenåringer, og det er supert at det er noe du kunne tenke deg! Barnevernet vil sikkert sende deg på PRIDE kurs (et kurs alle fosterforeldre må ha), og i løpet av kurset finner du ut om dette er noe for deg/dere eller ikke. Man kan "velge" barn/ungdom, med tanke på alder, kjønn osv. også er barnevernet veldig flinke til å matche barn med foreldre slik at man får et barn/ungdom som passer inn i familien :-) Jeg er selv fostermor i dag Har ei lita jente på 2 år som har bodd hos oss i 7 mnd snart. Koser oss mass. Vil absolutt anbefale alle som tenker på å bli fosterhjem og snakke med barnevernet. Det er mange barn/ungdom som venter på et fosterhjem.. Lykke til! Anonymous poster hash: 2df99...fb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå