Gå til innhold

Mannen mener jeg er lat, hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er hverdagen min:

Kl fem våkner minstemann på 16 mnd, kommer inn til oss i senga, men ligger da og kosekliper meg slik at det er umulig å sovne.

0545 står vi opp og går på badet. Kl seks kommer seksåringen og på badet. Vi steller og koser oss, og er ca nede ved frokostbordet kl halv sju. Spiser frokost, lager matpakke osv og må være ute av huset 0710. Rydder det jeg har tid til etter frokosten, men koster sjelden gulvet og rydder ikke ut av oppvasken hvis det er rent.

Halv åtte leverer jeg minstemann i barnehage og fem minutter senere førsteklassingen på skolen.

Sykler så ti minutter videre til offentlig transport, har trettifem minutters kjøretur og er på jobb ca halv ni. Jobber mellom seks til ti timer avhengig av om jeg må hente barna eller ikke. Men er egentlig i gjennomsnitt hjemme kl seks.

Når jeg da er hjemme er det først litt kos før jeg legger minstemann senest sju.

Middag har de som regel spist ( og det er sjelden rester til meg) så jeg spiser da kveldsmat sammen den eldste.

Etter kveldsmat legger jeg han.

2015-2030 kan jeg da endelig sette meg ned i sofaen. Skrur på TVn og sovner etter fem minutter. Det er vel verdt å nevne t minstemann bråker endel om natta fortsatt, så vi sover dårlig.

I helgene rydder jeg, vasker klær og som regel litt hus, lager mat og har hovedansvaret for barna- og jeg trener IKKE!

Mannen har da fått helt vaskedilla eller rettere sagt haaaaater rot og skitt. Så han koster sikkert stue- og kjøkkengulvet tre ganger på en ettermiddag, og har helt panikk for at det skal komme uanmeldt besøk. Vasker sikkert gulvet to-tre ganger i uka.

Og mener nå da at jeg er lat! Fordi det ikke ser helt plettfritt ut her etter oss om morgenen ( han drar tjue minutter før, og har bare seg selv å ta vare på om morgenen). Og når jeg rydder kjøkkenet etter et måltid tar jeg ikke alltid alt med en gang. Jeg vet jo som regel at det kommer en ny runde om en halvtime, og da skjønner jeg ikke vitsen.

Og så trener jeg ikke og lar meg forfalle, og det er jeg helt enig i:( har en helt normal bmi, men det er ikke mange fine stramme muskler her.

Og jeg er sliiiten!!

Eller hva synes dere? Bør jeg ta meg sammen- trene og få gjort mer husarbeid i løpet av uken?

Takk til de som giddet å lese:)

Anonymous poster hash: 2d9a9...5b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du er lat. Men ville prøvd å få lagt inn noen treningsøkter siden det for mer energi og du da vil orke mer. Drit i husarbeidet, greit med litt altså. Heller kos deg med barna :)

Gjest Julia1984
Skrevet

Hvorfor deltar ikke ham mer med barna om morgenen?

Skrevet

Du virker inaktiv. Veldig mye kos, og du rydder ikke etter måltider.. litt enig med mannen din. 

Anonymous poster hash: 88037...6b0
Skrevet

tror mannen din må prøve din hverdag jeg....utakknemlig krek.....nei, du burde egentlig legge mere over på han, så du kan få litt tid for deg selv å trene....det kan du jo gjøre hjemme....

Anonymous poster hash: 8002a...c1e
Skrevet

Fordi han mener at han tar alt alene om ettermiddagen... Noe som stemmer tre av fem dager, de andre dagene henter jeg. Jeg er altså ikke enig i denne delingen, men da jeg er et blidt og hyggelig morgenmenneske, mens mannen er svært grinete så tidlig på dagen, så gidder jeg ikke å ta den krangelen:)

Skrevet

Du virker inaktiv. Veldig mye kos, og du rydder ikke etter måltider.. litt enig med mannen din.

Anonymous poster hash: 88037...6b0

Jesus. Er det mulig å si noe så dumt??

Stakkars deg.

Anonymous poster hash: 2ce14...920

Skrevet

Hihi så deilig med en anonym som kjefter på mannen min:) helt enig- utakknemlig krek! Nei spøk til side, nå har jeg jo ikke skildret hverdagen hans, og den er nok stressende nok den. Men jeg synes ikke han kan kalle meg lat for det!

Skrevet

nei, ingen av dere er late, må bare senke skuldrene litt....det blir bedre med tiden, da han minste blir større....

Anonymous poster hash: 8002a...c1e
Skrevet

Du virker inaktiv. Veldig mye kos, og du rydder ikke etter måltider.. litt enig med mannen din.  Anonymous poster hash: 88037...6b0

Synes HI virker som en vanlig travel småbarnsmor. Inaktiv, tut og kjør fra 5.30-20.30.

Mennesker med støv på hjernen som mannen din HI, er slitsomme. Jeg gidder IKKE feie gulvet hver dag. Støvsuger én gang i uka. Jeg har små barn, smuler følger med. Uventet besøk er hyggelig, men de kan ikke forvente strøkent hus uten smuler på kjøkkenet.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Her går og dagen i ett fra 6 til rundt 21.jeg har på ingen måte overskudd til å trene da, eller gjøre mer enn akkurat nødvendig av husarbeid. Mannen din får ta seg ei bolle og senke kravene litt.

Skrevet

Overhodet ikke lat, men du har vel lite energi hvis du sovner på sofaen halv ni hver kveld? Du beskriver en hverdag som kan sammenlignes med mange småbarnsmødre, meg selv inkludert. Men de fleste i din situasjon har nok mer overskudd. Har du sjekket om du har noen mangler? Du bør absolutt prøve litt trening, det gir ofte mer overskudd på litt sikt.

Ellers er det ikke krise uansett, det er en periode til det minste barnet sover mer og lenger, så kommer kanskje overskuddet tilbake av seg selv :-)

Skrevet

Jeg har også lurt på om jeg kanskje mangler noe. Burde kanskje fått sjekket det. Men på den andre siden har jeg alltid vært supertrøtt om vinteren, så har egentlig lagt skylda på mørketida.

Skrevet

Blir det ikke veldig lite tid med barna dersom du leverer halv åtte og er hjemme kl seks? Forøvrig synes jeg ikke du er lat, dere har jo diverse dere skal rekke!

Anonymous poster hash: 1e612...4a8

Skrevet

Jobb litt mindre, er mitt råd. 

Du bør ikke komme hjem så sent som kl 18, du bør være hjemme minst halvannen time før. Dessuten ville jeg prioritert å spise og rydde opp etter meg (oss) på kjøkkenet før jeg drar ut av huset på morgenkvisten. Syns dere bruker lang tid på badet. 

Anonymous poster hash: d38dc...f6c
Skrevet

Synes vel så absolutt at du er lat når det gjelder å ikke rydde opp og sette inn i oppvaskmaskin etter måltidene. Dette tar deg toppen 5 minutter, og det er så mye koseligere for den personen som kommer hjem først å komme hjem til et ryddig kjøkken.

Har vært alenemor med 3 stk i over 5 år, og alt ansvar 24/7. Tidlige morgener, og sene kvelder, men har aldri etterlatt huset som en bombet slagmark før jeg dro. Opp 05:30 og alle 4 ut av døra 06:30.

Jeg gikk til innkjøp av ellipsemaskin som jeg satte foran teven, og når ungene har lagt seg, og jeg ikke kan dra noe sted, så setter jeg på teven og trener samtidig. Synes også det er enklere å trene når jeg kan se på teve  :) Har også vekter, strikk og stepp-trapp som jeg bruker.

Virker kanskje som du har unnskyldninger uansett for ikke å få litt mer energi og bli litt mer effektiv?!

Du får også mer energi hvis du begynner å trene  :)

Anonymous poster hash: 6112f...099
Skrevet

Jada jeg har tusen unnskyldninger for å ikke trene, er klar over det. Vi har også en ellipsemaskin, men aldri i verden om den får komme ned i stua!! :) det er vi enige i begge to. Og på soverommet vil vi ikke ha tv:)

Men synes ikke jeg har så fryktelig mange unnskyldninger for å ikke trene- bare en egentlig, og det er at jeg er stuptrøtt!

Men ok, jeg er kanskje lat om morgenen, du har rett- det tar bare fem minutter å rydde ut og så inn i oppvaskmaskinen. Skal prøve å skjerpe meg der.

Og til de som mener jeg bruker for lang tid til om morgenen på badet og til kos- jeg ser jo barna mine så lite, at den tiden vi har sammen vil jeg bruke til kos og kvalitetstid- ikke til rydding og stress.

Og ok ang trening, man kan jo begynne i det små vel, siden hverdagen er så travel, så skal jeg begynne med en treningsdag

Hver helg:)

Synes vel så absolutt at du er lat når det gjelder å ikke rydde opp og sette inn i oppvaskmaskin etter måltidene. Dette tar deg toppen 5 minutter, og det er så mye koseligere for den personen som kommer hjem først å komme hjem til et ryddig kjøkken.

Har vært alenemor med 3 stk i over 5 år, og alt ansvar 24/7. Tidlige morgener, og sene kvelder, men har aldri etterlatt huset som en bombet slagmark før jeg dro. Opp 05:30 og alle 4 ut av døra 06:30.

Jeg gikk til innkjøp av ellipsemaskin som jeg satte foran teven, og når ungene har lagt seg, og jeg ikke kan dra noe sted, så setter jeg på teven og trener samtidig. Synes også det er enklere å trene når jeg kan se på teve :) Har også vekter, strikk og stepp-trapp som jeg bruker.

Virker kanskje som du har unnskyldninger uansett for ikke å få litt mer energi og bli litt mer effektiv?!

Du får også mer energi hvis du begynner å trene :)

Anonymous poster hash: 6112f...099

Skrevet

Syns ikke det er rart du er trøtt.. skal en virkelig sprudle av overskudd etter en dag som har gått i ett fra 5.30 til 20.30? virkelig? Hvor mye energi er egentlig normalt å ha da? 

Anonymous poster hash: 2d9ee...3f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...