Gå til innhold

Dette med å skryte voldsomt på facebook.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flott mann, snille barn, har får alltid oppmerksomhet på morsdag, bursdager osv. Mannen lager frokost til meg nesten hver helg, blomster og gaver ofte utenom merkedagwr, men jeg legger ikke ut i det vide og brede på facebook.

Jeg er nøye med å vise at jeg setter pris på det direkte til mannen og barna, ikke minst gi samme oppmerksomhet tilbake heller.

Jeg tenker også litt på at ikke alle er ikke heldig som det jeg er, derfor unngår jeg å gni det inn.

Anonymous poster hash: c3d56...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldige skrytestatuser på Facebook er rett og slett umodent om det overdrives, men dette er også en nettside hvor ting skal deles. Både bilder og oppdateringer blir jo automatisk fremstilt positivt. Men enig med deg altså, viktig å gi tilbakemelding til partneren i stedet for å skrive det på Facebook ;)

Skrevet

Og poenget ditt var...?

(Altså, om noen liker å dele ting med "hele verden" mens andre er mer private, som deg, er i hvert fall meg revnende likegyldig. Jeg "mener" ingenting om det.

Anonymous poster hash: 61601...c6f

Skrevet

Jeg synes det er ganske meningsløst. Facebookskryt er vel ment for fjerne bekjente, ikke nære venner:)

Anonymous poster hash: 83b67...8c6

Skrevet

Jeg synes ærlig talt denne oppfatningen om at 'alle' skryter så veldig på FB et sterkt overdrevet. I det minste er det ikke slik blant meg og min i underkant av 400 venner. Ikke er det så mange som syter om ting heller. Men det er jo mulig jeg bare har vært 'heldig' med mine venner, bekjente, familie og gamle klassekamerater/kolleger.

Eller så kan det ha noe med hva man selv legger i det folk poster. Jeg ser ikke nødvendigvis på bilder av dagens middag, utsikten fra 'fjelltoppen' noen har gått søndagstur til eller barna som skryt. Mer som noe fint/koselig som jeg liker å se en passe blanding av.

Det er mye værre med de som bare poster urkjedelige statuser om været, oppvasken/klesvasken og slike intetsigende ting. Men selv slike statuser kan være bra om det er gjort med humor.

Skrevet

Folk er forskjellige. Jeg synes det er rimelig spesielt å takke mannen (med tagg) for blomster på morsdagen på Facebook.

Men har folk behov for å skryte må de gjerne gjøre det jeg bare skjuler de fra neewsfeeden jeg så slipper jeg å se det. :-)

Anonymous poster hash: 61f34...acf

Skrevet

Det er jo ingenting som er riktig å skrive på fb iflg mange dib damer.  Er man så syndig å ha en fin dag,og skryte av det, så er det galt. Har man en dårlig dag og skriver litt om det, så er det også galt..

Hvis det plager deg så veldig, så blokker vedkommendes  oppdateringer fra veggen din, helst de oppdateringene  fra de lykkelige vennene dine på fb, er ikke verre enn det..

Anonymous poster hash: c669f...a3f
Skrevet

Jeg synes det er hyggelig at folk er fornøyde med det de har blitt overrasket med, og at de har lyst til å dele det. Jeg ser ikke på det som skryting, og ser heller ikke at det er så galt å ville vise fram den fine tegningen som barna har tegnet eller kaken de har fått. Fint at folk setter pris på små gleder i hverdagen tenker jeg.

Jeg har forresten ikke lagt ut verken bilder eller annet "skryt" på facebook i dag, siden mannen er syk og alt er litt på halv tolv her i dag, men synes det er koselig å se andres bilder likevel ;)

Anonymous poster hash: 705fe...816
Skrevet

Jeg har forresten omdøpt Facebook

Til 'gni det inn boken'

:)

Anonymous poster hash: 225c2...099

Gjest 5 andre
Skrevet

Folk må absolutt få skrive det de gidder på FB. Jeg sitter allikevel igjen med følelsen av at de som skryter uhemmet over hvor perfekt de har det, bruker det som en fasade. Det vitner om dårlig selvtillit eller at en skjuler ripene i lakken, når hele verden må se svart på hvitt at en har det flott. 

Skrevet

Det kan bli for mye av det gode: Se jeg trener, se jeg lager fantastisk mat, jeg jobber dobbelt og studerer, jeg har så snille barn og fantastisk mann - dersom det kommer om igjen og omigjen hver uke.

Men når det er sagt FB er plassen for å skryte av seg selv- og jeg gjør det jeg også ;) 

Anonymous poster hash: 7c419...e24
Skrevet

Det eneste jeg synes er teit med det, er at det er de jeg vet har det tøffest i forholdene sine som ofte skryter mest.

De som krangler åpenlyst når de er ute i lystig lag, de som aldri har et godt ord å si om hverandre sånn ellers, men på Facebook er de veeeerdens lykkeligere, med sitt livs store kjærlighet av en sussebass, som bare er heeeelt perfekt og "mitt alt".

Da blir det bare teit, spør du meg...

Jeg kan gjerne skrive en hyggelig ting om mannen min på Facebook i ny og ne, men ting jeg vil si TIL ham sier jeg irl, og ikke på veggen på face, liksom!

Tror vi har et ganske normalt forhold, som varierer fra dager hvor vi er nyforelska, til dager hvor vi helst vil rive huet av hverandre.

Rive-hue-av-hverandre-dagene holder vi for oss selv, og noen svært få utvalgte av har-det-bra-sammen-dagene deles på Facebook ;)

Jeg leste et sted at det beste Facebook-tegnet på at et forhold fungerte, var at du kunne se minst mulig av det på face.

Tror det er mye rett i det ;)

Skrevet

Har et par venninner som bedyrer sin kjærlighet til hverandre støtt. Blir nesten sliten og tenker at de er nesten maniske. Det er hele tiden og ekstremt mye. De er 32 og 35 år gamle.

Anonymous poster hash: 1327a...8e0
Skrevet

Det eneste jeg synes er teit med det, er at det er de jeg vet har det tøffest i forholdene sine som ofte skryter mest.

De som krangler åpenlyst når de er ute i lystig lag, de som aldri har et godt ord å si om hverandre sånn ellers, men på Facebook er de veeeerdens lykkeligere, med sitt livs store kjærlighet av en sussebass, som bare er heeeelt perfekt og "mitt alt".

Da blir det bare teit, spør du meg...

Jeg kan gjerne skrive en hyggelig ting om mannen min på Facebook i ny og ne, men ting jeg vil si TIL ham sier jeg irl, og ikke på veggen på face, liksom!

Tror vi har et ganske normalt forhold, som varierer fra dager hvor vi er nyforelska, til dager hvor vi helst vil rive huet av hverandre.

Rive-hue-av-hverandre-dagene holder vi for oss selv, og noen svært få utvalgte av har-det-bra-sammen-dagene deles på Facebook ;)

Jeg leste et sted at det beste Facebook-tegnet på at et forhold fungerte, var at du kunne se minst mulig av det på face.

Tror det er mye rett i det ;)

Akkurat det tror jeg også. For det jeg reagerer på er at de som har had flest samlivsbrudd bak seg og som stadig er inn i nye forhold er de som skryter mest på facebook, mens de som har hold sammen i mange år ikke legger ut noe særlig med hverken kjærlighets erklæringer eller oppdateringer ang gaver osv.

Jeg synes det blir voldsomt kleint på en måte.

Kan krangle vi også, men det er max en gang i året. Føler ikke vi har noe å bevise for noen.

HI

Anonymous poster hash: c3d56...9c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...