Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 Jeg er opprinnelig fra Litauen, har fast jobb, hus, hver sin bil (har mann også )og alt er på stell, men det er veldig mange som reagerer negativt ang. opprinnelse mitt. Da tenkte jeg å spørre dere : hva er din mening om litauere? Anonymous poster hash: fdc46...a20
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Kjenner ingen. Anonymous poster hash: 3e9b3...37e
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Kjenner ikke så mange og liker ikke å generalisere en befolkning. Det jeg vet om de er det jeg leser i media og det gir neppe rett inntrykk. Anonymous poster hash: 8fb84...4d0
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 De jeg kjenner til er koselige folk :-) kjenner mange dumme nordmenn da :-P
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #5 Skrevet 9. februar 2014 Flere fra Litauen i barnehagen, foreldrene er veldig hyggelige. Anonymous poster hash: 66e21...e17
☆☆☆ Skrevet 9. februar 2014 #6 Skrevet 9. februar 2014 Kjenner berre til naboane til foreldra mine, flinke og arbeidsomme karar. Synes uansett det ikkje går an å bedømme ei stor gruppe ut frå enkelrepresentantar.
overlord Skrevet 9. februar 2014 #7 Skrevet 9. februar 2014 Tja. Litauere og polakker kommer ofte som gjestearbeidere. Gjestearbeidere tenker jeg mye rart om- uavhengig av nasjonalitet. Blir som norske/svenske/britiske guttegjenger i syden.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #8 Skrevet 9. februar 2014 kjenner ingen, men det jeg hører om litauere er ikke bra for å si det sånn.... leser det her http://www.varden.no/nyheter/skremte-bort-dieseltyver-1.8284161 Anonymous poster hash: 215b9...486
Gjest Julia1984 Skrevet 9. februar 2014 #9 Skrevet 9. februar 2014 De er vel like forskjellige som nordmenn!
Gjest Hercule Poirot Skrevet 9. februar 2014 #10 Skrevet 9. februar 2014 Kjenner ingen, men jeg vil tro de er omtrent like forskjellige som nordmenn. Jeg vet om massevis av hyggelige og flotte nordmenn, men jeg vet om en hel haug norske drittsekker også - og alle avskygninger der i mellom.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #11 Skrevet 9. februar 2014 Kjenner til et par som er ærlig og redelig, hardtarbeidende folk. Og så er det noen jeg vet som er noen luringer uten den kompetansen papirene sier de angivelig skal ha. Er like mye ulikheter blandet Litauere som folk fra Norge vil jeg tro. Men hva mener du med at folk reagerer negativt på at du er Litauer? Anonymous poster hash: 229b8...8ee
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #12 Skrevet 9. februar 2014 Som ansatte er de litt dårligere til å ta initstativ enn hva vi forventer i Norge. Det virker som om de er oppdratt i samme tradisjon som polakker. De gjør også ofte akkurat som sjefen sier og selv om de har gode ideer arbeidsår de litt underdanige og kommer ikke frem med det. Jeg tror de er vant til et tydeligere hirearki enn det vi er i Norge. Anonymous poster hash: 4848a...4d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå