Gå til innhold

Hva tenker dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er besøkshjem for en gutt på 6.5 år.

Han har en historie med stjeling, lyving og stikker av.

Han går i 1. Klasse, men har ganske dårlig ord-forråd. Skulle lage lasagne tidligere i dag, og han kuttet salaten. Han viste hva tomat var. Men da jeg tok frem en boks med mais trodde han det også het tomat. Han viste ikke hva det var i bollen som løken var i, og da jeg viste han en blomkål viste han ikke hva det var heller. Han skulle forklare at min datter fikk et papirkutt på fingeren ista, og sa: xxxx han fått skjære på fingeren sin!

Da han spurte om mat, ba han ikke om en skive, men spurte om å få et brød. Jeg smile og sa: vi kan jo begynne med en brødskive :)

Også spurte han om å få det som er oppå brødet... Jeg spurte hva, og han gjentar: det som er oppå brødet!

"Pålegg?" Spør jeg. "Ja!" Svarer han.

Lest en bok for han da han skulle legge seg, og han kunne fire bokstaver.

Hva tenker dere om dette? Er det noe jeg bør informere bv om?

Anonymous poster hash: e4517...ff1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig spm ifh til bv men du bør åpenbart gå inn for å lære han hva ting heter. Pekebøker og fortelle hva alt er. Helst uten at han føler seg dum. Lettere å lære da, med god selvfølelse..

Anonymous poster hash: f9332...195

Gjest Antarctica
Skrevet

Unnskyld at jeg spør, men er det ikke nettopp slike ting BV vet om fra før, siden gutten har fått besøkshjem?

Det er helt klart at han er under pari mht utvikling. Jeg trodde "oppdraget" var definert når dere ble godkjent som besøkshjem? Uansett: Ønsker deg lykke til med denne stakkars sjelen, jeg håper han får det bedre nå som han har dere. Gi masse kjærlighet og vær den du er, det er gull verd uansett.

Skrevet

Dere har vel snakket mye med barnevernet ang. guttens behov?

Om gutten ikke har gått i barnehage og om han har blitt understimulert hjemme, kan det være dette som er grunnen til hans dårlige ordforråd.

Jeg ville ikke automatisk tenkt diagnose, om det er det du lurer på.

Som besøkshjem håper jeg du/dere har god og hyppig kontakt med barnevernet for å sikre gutten god oppfølging. De skal gi dere tilstrekkelig informasjon om gutten slik at dere kan gi ham det han har behov for.

Skrevet

Selvsagt er dette noe du kan ta opp med de. Har dere ikke oppfølgingssamtale?

Hvordan fungerer han hos dere etc.

Selv om dere er godkjent betyr jo ikke det at dere er eksperter på understimulerte barn.

Jeg ville bedt om et møte og tatt opp dette og spurt om innspill fra profesjonelle på hvordan du best kan hjelpe gutten.

Ikke sikkert de er klar over at han kan så lite som han kan. Dårlig språk vet de jo men ikke sikkert de er klar over at ordforrådet er så dårlig som du forklarer her.

Synes det er fint at du følger opp dette og tar kontakt med BV slik at han får best mulig oppfølging.

Lykke til.

Anonymous poster hash: e6fe4...ef7

Skrevet

Vi har han bare en helg i mnd, er bare et besøkshjem.

Bv er ikke så lette i denne saken. Saksbehandler er ofte syk, og møter ikke alltid opp på møter så det kommer en annen istede. Føler ikke at denne saken har en stor priorotet :(

Jeg prøver å lære han, og han koser seg veldig her. Sier han vil flytte hit...

Har hTt ett møte m bv hvor de godkjente at vi kunne ha han. Veit ikke når vi skal ha neste møte. Vi kjenner familien gans, det var de som spurte oss om vi ville ha han en gang i mnd. Bv har bare godkjent det iom at vi skal defineres som et besøkshjem/avlastningshjem.

Anonymous poster hash: e4517...ff1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...