Gå til innhold

Ståbrett til vogn til 4,5 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere kjøpt det?

Tenker hvis vi tar langturer.

Anonymous poster hash: 4ffa3...8b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, kjøp han heller en sparkesykkel, eller en balansesykkel:)

Anonymous poster hash: 37539...f1d

Skrevet

Enig med hun over. Ville heller tatt me en sparkesykkel eller sykkel.

Anonymous poster hash: 297ef...e4f

Skrevet

Vi har kun brukt balansesykkel fra han var ca 2,5 år. Han suser fort avgårde og blir ikke sliten.

Anonymous poster hash: 04af4...1d1

Skrevet

Han har sparkesykkel. Problemet er at med en gang det kommer en oppoverbakke gir han opp og jeg må bære sykkel,i tillegg til å trille vogn og ha han klagende i sneglefart bak meg. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg lurer på om det ser teit ut med en 4-5 åring på ståbrett.

Hi

Skrevet

Jeg skal ha det, for som du sier så ender det også her enten med at jeg må dra på alt eller så svimer han bare rundt:)

Skal vi langt så er det ståbrett:)

Anonymous poster hash: 8b71b...427

Skrevet

Til det du spør om: ja, det ser teit ut.

Forøvrig er det jo overhodet ikke noe lettere å dytte han på ståbrettet i oppoverbakke enn det er å bære sparkesykkelen!

Litt klaging må du bare overhøre. Dra ofte på tur, så venner han seg til det.

Anonymous poster hash: 04af4...1d1

Skrevet

Nei, ikke så teit kanskje, men tro meg, det blir mye tyngre med å dytte en på 4,5 opp bakke i tillegg til vogn, enn å bære sparkesykkelen. Gjorde d men gutten her på 2,5. Han måtte fort lære seg å gå. De finner fort ut at ståbrett er en behagelig transportmåte... Ikke gjør d:)

Anonymous poster hash: 37539...f1d

Skrevet

Jeg har ståbrett til min som er 4 år, og lurer virkelig på hva som er "teit" med det? Haha, hadde jeg aldri tenkt på.. Syns det funker kjempebra, men bruker den bare på lange turer. Han får ikke stå der å henge, viss han kan gå selv. Men etter noen km så er det veldig godt for han å kvile beina litt:) den ligger nå uansett bare under vogna, så tar jo ikke akkurat noe plass heller når den ikke er i bruk.

Men lurer litt på hvor langt deres 4-åringer kan gå i strekk? Mange km? Siden det er så teit med brett..

Skrevet

Nei, vet du hva! En på 4 1/2 år trenger ikke ståbrett! 

Skaff ham en balansesykkel. Må du bære noe, så trøst deg med at det faktisk er lettere å bære den sykkelen enn det er å dytte vogn med ståbrett og et stort barn. 

Anonymous poster hash: 57594...758
Skrevet

Ja, det ser rart ut og en 4-5 åring burde ikke trenge det heller... Min 5 åring har ikke hatt vogn eller brett siden han ble storebror da var 3,5 år han ble bare nødt til å gå (han hadde vel ikke brukt vogna det siste halv året, husker vi hadde med vogna på syden ferie når han ble 3, vi tok den aldri ut av plastikk posen engang) 

Jeg forstår at det er slitsomt og bære på sparkesykkel o.l. men, da har han vertfall valget mellom å gå og sykle. Hva med vanlig sykkel? 

Vi har nå en ny baby og mellomstebarn som er 2 år og ett par måneder må stort sett gå selv da det er veldig vanskelig å ha ståbrett i snøen. Det går helt greit, men legger ikke ut på de lengste turene ; )

Og til du som spør hvor langt en 4 åring kan gå, min kunne vertfall gå like langt som meg når han var 4. -Han er og var ofte med på langturer med bestefar på heia, da snakker vi 5,6,7,8 km alt etter hvor de skal. I syden var han med å gikk på snaufjell fra en by til en annen når han nettopp hadde fylt 4, den turen var på 11 km. Vi brukte hele dagen med mange stopp og mye rart å se på. Tror ikke han tenkte en eneste gang på at det var langt. Så det med avstand kommer mye ann på terreng og motivasjon. Fra barnehagen er det bare 1 km, men da kan han ofte klage på at det er sååå langt og at han er sååå sliten.... Bare fordi det ikke er så spennende  :forvirret:

Skrevet

Ståbrett er altfor tungt når barnet er så stort, sparkesykkel er tingen. barnet trenger  aktivitet snart skolebarn.

Anonymous poster hash: 6cf23...3f8
Skrevet

Ville dere kjøpt det?

Tenker hvis vi tar langturer.

Jeg kjenner flere som bruker det og ser ikke problemet. Det brukes da gjerne sånn at de kan gå lenger enn de ellers ville gjort: til og fra barnehagen selv om det er litt langt, til henting av eldre søsken på skolen, andre lengre turer. Alternativet ville da gjerne vært å kjøre, og da må det da være mye bedre for alle å bruke ståbrett hvis både mor og barn er fornøyd med det?

Anonymous poster hash: fe479...1bc

Skrevet

Signerer de som mener sparkesykkel er tingen.

Og lær barnet å ta ansvar for sine egne ting, også i oppoverbakker når det ikke er så gøy.

Å la han stå på ståbrett bare utsetter det du uansett må lære han, og gjør det enda verre å venne han av med å være "baby"

Hos oss gir vi beskjed om at sykkelen blir stående i bunnen av bakken, om 5 åringne ikke gidder trille den opp selv. Da får pipa en annen lyd, og etter kort tid har han skjønt at det å ta tingene sine med hjem er sånn som følger med.

Anonymous poster hash: d785e...67d
Skrevet

Tror det er kg begrensninger på disse brettene- 15 kg mener jeg å huske. De er vel først og fremst lagd for yngre barn! Hadde aldri kjøpt det til så stort barn? De klarer fint å gå. Legg inn pauser etc, og gå tur på barnets premisser ifh til hva de klarer. Å bruke tid i oppoverbakke er naturlig, men bra for ungen!

Anonymous poster hash: 906fd...b4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...