Gå til innhold

Noen som har dren-opererte barn her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff synes så synd på treåringen. Barneastma, konstant hoste og nå har han fått dren i begge ører. Alt gikk bra etterpå, fikk bedre hørsel. MEN nå renner ørene. Lysebrun voks, lysegul væske som stinker. Fjerner hver dag. Er dette normalt? Tenkte det kom pga drenene. At det endelig kom ut. (Skal ringe legen på mandag)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som ørebetennelse?

Skrevet

Oi! :o Men han klager ikke over vondt. Og han er ikke typen til å lide i stillhet.. ;) HI

Skrevet

Min gutt med dren fikk betennelse i det ene drenopererte øret i høst. Da kom det litt blod ut og brun veske som luktet ille. Det gjorde ikke vondt. Tror kanskje ikke det gjør vondt når du har dren?

Skrevet

Høres ut som en betennelse dette. Den nest yngste her, slet veldig med dette i barneårene sine. Rant blod, gul væske og luktet høgg. Måtte ha antibiotika hver gang :(

Skrevet

Okei, skal definitivt kontakte legen på mandag. Uff, ille når ungene er syke :(

Skrevet (endret)

Min fikk heller ikke feber eller spesielt vondt når han hadde dren. Tror kanskje smerten blir mindre ettersom det ikke blir trykk. Enden på visa var at drenet ble tett pga puss.. Da virket det ikke og det var ikke noe å gjøre annet enn vente på at det falt ut. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet

Slik var vesla mi også. Dren hjalp dessverre ikke. Rant like mye og ofte, de de datt ut under 2 mnd. senere. Ring å få dråper er mitt råd.

Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet

Jeg hadde dren når jeg var liten husker jeg, og det jeg husker var at det rant mye ut av ørene(blodig guffe, væske), så måtte gå med bomull på øreflippen når jeg var hjemme, for å ta imot det værste.

Jeg husker at jeg derfor måtte fjerne drenene(?), så er nok lurt å ringe inn ja! :)

Anonymous poster hash: 54cbd...61a

Skrevet

Ring øhn som utførte operasjonen han skal ha øredråper ikke antibiotika, min jente fikk dren på fredag og legen sa kommer det gulaktig seg veske ut så ikke ring fastlege/ legevakt da får du antibiotika det hjelper ikke, de fleste allmennleger vet ikke at dren barn ikke skal ha antibiotika mot øreinfeksjon. Jeg bor i Bærum og skulle jeg trenge øredråper og ikke få tak i øhn så må jeg ringe drammen sykehus.

Skrevet

Han sa og at drenbarn ikke får den vante smerten som kommer med en øreinfeksjon siden det ikke bygger seg opp trykk men alt renner ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...