Gå til innhold

Gravid med eksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg spør for ei venninne som har klart og bli gravid med eksen, hun mottat allerede overgangstønad for barn nr 1 som hun fikk med eksen han er snart 2 år gammel og hun er nå redd hun skal miste overgangstødnaden fordi hun med et uhell ble gravid med han igjen, og kanskje nav tenker dem bor sammen da, selv om dem ikke er sammen. Noen som har vært i samme situasjon? Går det ann og ikke oppgi farens navn på fødselsattesten?

Anonymous poster hash: 8302b...4f4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Abort.

Anonymous poster hash: d7368...b01
Skrevet

Kjære vene for ei smørje.

Hun kommer nok under mistanke ja.

Anonymous poster hash: 2d8b5...657

Skrevet

Det kommer til å gå bra

Hvis de har forskjellig adresse

Anonymous poster hash: 91539...732

Skrevet

Kan nok komme under mistanke da... Men spørs hva nav gjør, siden de har hver sin adr.. Hun kan oppgi ukjent far på fødselsattest, men blir jo litt dumt når faren er kjent...

Ring nav og spør hva de tenker om det? :)

Skrevet

Jeg tenker kanskje hun bare burde ikke oppgi farens navn, om folk spør hvorfor unge nr 2 sier pappa, er det jo bare og forklare han er reservepappa, siden unge nr 2 ikke har noe. Er jo ikke vanskeligere enn det. Om man sier at faren er barn til unge nr to også vil dem nok tro at dem er sammen selv om dem ikke er.

Skrevet

Utrolig hvordan noen kan rote til livet sitt så utrolig mye. Å ikke oppgi far og leve resten av "livet" på en løgn er lite smart. Er det noe hun greier å gjennomføre de neste 40-50 årene.

Hva med å legge alle kortene på bordet, og så ta det derfra? Og ja, så klart NAV kommer til å reagere. Men det burde hun ha tenkt på før hun åpnet beina.

Anonymous poster hash: 2c916...ea9
Skrevet

Er det virkelig så lettvindt for mange å bare la være å oppgi far?

Si da f.eks. at far dør etter at yngste er født. Da sitter barn nr en som arving. Barn nr to skal da snytes for arven fordi mor var redd for å miste en stønad.

Om ikke noe så drastisk skjer, så må likevel barn nr 2 vokse opp med "far ukjent".... inntil det passer mors lommebok å huske hvem som var faren....

Anonymous poster hash: d7c60...2d9
Skrevet

Er ikke første gangen dette skjer, det er ganske vanlig å ha litt sex med eksen før man blir 100% ferdig med hverandre...

Så vidt jeg kan huske har tilfellene som har blitt diskutert her tidligere gått helt greit, de har sagt sannheten til nav og de har akseptert det. De er ikke kjærester, men gjorde en dum ting, tok et dårlig valg i et svakt øyeblikk og det resulterte i et svangerskap.

Å ikke oppgi far ville jeg aldri gjort, nav presser også veldig på når man gjør det, for da vet de ikke hvor de skal kreve bidrag fra når mor søker om bidragsforskudd. Synes også barnet har rett på at fars navn står på papiret.

Anonymous poster hash: 6e1ef...127
Skrevet

hun er mitt i studiene så hun snakket noe om å vente til hun har fått fast jobb med og "huske" han hehe hørses jo himla komplisert ut da

Skrevet

Hadde aldri oppgitt far som ukjent, når jeg visste hvem det var. Det får da være grenser!
Du får be venninnen din ringe NAV, og spørre på generelt grunnlag.

Da får man bare si man hadde seg da, og at hun ble gravid med et uhell, selv om de ellers ikke er kjærester. Sånt skjer sikkert, men da må man jo bare si det.

Skrevet

En venninne av meg har 3 barn med samme barnefar og de er ikke sammen. Hun har ikke mistet noe stønad. Så lenge de ikke er sammen eller bor sammen så tror jeg ikke at hun mister de. Ærlighet er jo alltid det Beste

Anonymous poster hash: 187d8...18f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...