Gå til innhold

En ting jeg lurer på....

Anbefalte innlegg

Skrevet

er: Hvorfor er unger og tenåringer på små steder så mye frekkere enn de fra større byer?

Selv er jeg fra en stor by og de aller fleste er veldig høflige og ordentlige av seg. Har flyttet litt rundt i Norge, og på alle de små stedene jeg har vært så har jeg møtt, hørt og sett barn som gjør og sier ufattelig frekke og ufine ting. Oppdrar dere ikke ungene deres?

Eksempler: Har blitt kastet stein på av barn (10-12 år?) De satt heldigvis langt unna, men de kastet stein på alle som gikk forbi på den strekningen.

Har opplevd at mange unge, spesielt tenåringer, sier ting som "fy faen, se så jævla stygg og feit den damen er." så høyt og nærme den stakkars damen som ble omtalt at hun kunne høre det. eller "Se han der, han må være hemma." Sagt om en psykisk utviklingshemmet på bussen. Han hørte det også, om han forsto det vet jeg ikke.

Dette er bare tre eksempler. Har veldig mange fler som jeg kan komme med, men dere skjønner vel tegninga. Der jeg er fra har jeg opplevd dette en gang i løpet av veldig mange år, og da var det noen utenlandske barn som sa noe så ikke noe typisk for der jeg er fra med andre ord.

Kan dere ikke se å oppdra ungene deres? Er så utrolig ufint og vulgært med unger og tenåringer som ikke vet og oppføre seg.

Anonymous poster hash: c7915...4ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke. Har aldri vært vitne til problematikken. Kanskje det er tilfeldig at du har opplevd det slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...