Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 Hei. 3år med jobb. Men åssen blir dette regnet ut egentlig? om du ikke har tjent nok dem 3 årene får du standar utbetaling som alle andre ung ufør da, eller plusser dem på noe når du har jobbet 3 år? Eller er det sånn at visst man som sagt ikke har tjent nok så får man bare som vanlig ung ufør som ikke har jobbet noe? Nå tenker jeg på at du kanskje har tjent.. første år: 100 000 2: 200 000 og tredje 300 000. Vil det ha noe og si? Anonymous poster hash: ef282...973
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 Vet du hva du snakker om nå?skal du få uføretrygd eller aap og er ung?selv om man er ung er det ikke automatikk i at en får ung ufør-det vurderes veldig strengt!! Anonymous poster hash: f2456...5d1
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 Ung ufør er VELDIG vanskelig å få innvilget. LYKKE TIL Anonymous poster hash: 1a2be...08d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 Det er ikke meg det er snakk om engang. Kjenner noen. Men det er varig ung ufør.. kan la være og svare om det eneste man har å si er. Det er vanskelig og få ALTSÅ! Vet nå at det er vanskelig og få å det er syke syke mennesker som får det. Men det er ikke spørsmålet. Anonymous poster hash: ef282...973
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 Du får d dersom du ikke har tjent penger og får da 2,44G!hilsen første som svarte og svarte på den måten fordi at du formulerer deg på den måten du gjorde,og d virker ikke som om du forsto hva du snakket om! Anonymous poster hash: f2456...5d1
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #6 Skrevet 8. februar 2014 Utregningen av uførepensjon er ganske komplisert. Alle får grunnpensjonen, den er på 1G om man er enslig eller 85% av grunnbeløpet om man er gift eller har samboer Så kommer tilleggspensjonen, og denne bestemmes av opptjeningstid og hva du har tjent i opptjeningstiden. Man må ha jobbet i minst 3 år for å få tilleggspensjon. Men så er det noe som heter særtillegg, det er for de som ikke har noen opptjeningstid eller de som har så lite pensjonspoeng fra sin yrkesaktive periode av særtillegget er høyere. Man får også pensjonspoeng når man har omsorg for barn under 6 år. Så er det selvfølgelig tillegget for ung ufør, som man kan få om man blir varig syk før man har fylt 26 år. Det kommer også forsørgertillegg på trygden om man har barn under 18 år. Det er vanskelig å si hva venninnen din får i trygd, dette er en skikkelig regneoppgave dette... Anonymous poster hash: d4063...1b4
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #7 Skrevet 8. februar 2014 Men så er det noe som heter særtillegg, det er for de som ikke har noen opptjeningstid eller de som har så lite pensjonspoeng fra sin yrkesaktive periode av særtillegget er høyere. Var det jeg tenkte på Trudde kanskje man fikk plusset på noe om man hadde noen pensjonspoeng selv om man hadde lavere enn ung ufør satsen, men det antar jeg at det ikke blir nå. Ja, veldig innvikla. Takk for svar Anonymous poster hash: ef282...973
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 Men så er det noe som heter særtillegg, det er for de som ikke har noen opptjeningstid eller de som har så lite pensjonspoeng fra sin yrkesaktive periode av særtillegget er høyere. Var det jeg tenkte på Trudde kanskje man fikk plusset på noe om man hadde noen pensjonspoeng selv om man hadde lavere enn ung ufør satsen, men det antar jeg at det ikke blir nå. Ja, veldig innvikla. Takk for svar Anonymous poster hash: ef282...973 Har forstått det som at man får enten særtillegg eller tilleggspensjon, ikke begge deler. Har man nok pensjonspoeng til at den summen blir høyere enn særtillegget får man ikke særtillegget, men er pensjonspoengene lavere enn særtillegget får man bare særtillegget og ikke tilleggspensjonen... Anonymous poster hash: d4063...1b4
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 Takk. Flott svar ! Hehe. Anonymous poster hash: ef282...973
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #10 Skrevet 11. februar 2014 Hva vil ung ufør få utbetalt i året ? http://www.fagforbundet.no/om-fagforbundet/Organisasjonsenheten/pensjonist/?article_id=104881 210 564 kr er riktig? Anonymous poster hash: ef282...973
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå