Gå til innhold

Andre som har blitt anbefalt å blande ibux og paracet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på snart to som i noen dager har hatt høy feber,opp mot 40,6. Ringte legevakten i går, da paracet ikke hadde noen virkning. Fikk råd om å blande ibux og paracet. Gjorde dette i god tro, og det virket bra. Men i dag kom jeg over flere artikler der dette ikke er anBefalt. Noen som har gjort det samme? Var tydeligvis flere grunner til at man ikke skulle blande.

Anonymous poster hash: 31e42...041

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gjort det med meg selv i alle år, ingenting annet som tar hodepinen min.

Anonymous poster hash: 4ad4c...1a5
Skrevet

Er ikke det helt vanlig? I allefall til voksne.

Anonymous poster hash: 3ebca...a02

Skrevet

Jeg ble anbefalt det etter keisersnitt. Altså etter hjemkomst når det ikke er nødvendig med sterkere saker. Også anbefalt det av fastlege tidligere.

Har ikke noe helsefaglig bakgrunn så kan ikke noe om det.

Anonymous poster hash: 67a1e...02d

Skrevet

jeg har sett noen VG artikler om at man ikke bør gjøre det, men jeg stoler veldig mye mer på en lege på legevakta enn på en artikkel på en nettavis hvor en journalist har tolket noe som de vil for å få en fin overskrift. Stol på det legen på legevakta har sagt. Man skal ikke blande dem hver gang man har litt vondt, men når paracet alene ikke hjelper og legevakta anbefaler å blande, da er det riktig å gjøre det.

Anonymous poster hash: a6bb2...2f4
Skrevet

P mine barn hjelper ikke Paracet ved feber, kun Ibux som får den ned.

Det er helt vanlig å kombinere Ibux og Paracet.

Anonymous poster hash: e982f...89e

Skrevet

Har legen sagt det, kan du fint gjøre det. Det er vel det å blande hver gang som ikke er så bra. Selv blander jeg ved ekstra smerter så jeg får mye bedre effekt.

Anonymous poster hash: d6722...fcc

Skrevet

Takk for svar. Godt å høre andre sine erfaringer. Guttungen hadde god hjelp av det.

HI

Anonymous poster hash: 31e42...041

Skrevet

Har ofte blandet disse to selv, helt til jeg plutselig sluttet å tåle ibux :(

Anonymous poster hash: e2041...1aa

Skrevet

Da datteren min var ni mnd ble feberen hennes målt til 41,1. Paracet hadde null effekt.

Legen på sykehuset anbefalte oss da å gi begge deler.

Jeg har forøvrig også gjort det når jeg har tannverk. Eneste som hjelper, og ble tipset om det av tannlegen.

Skrevet

Ja, har fått beskjed om det med begge barna. En gang etter mandeloperasjon av minstemann, og en annen gang når eldste var innlagt på sykehus. Tror det er veldig vanlig.

Anonymous poster hash: 91035...54b
Skrevet

Mye av årsaken til at man på generelt grunnlag fraråder blanding av disse to har å gjøre med folks til dels manglende kunnskap om medikamentene. Jeg har selv opplevd å komme hjem til folk som har tatt overdose på paracetamol etter å ha "blandet" Paracet og Pinex i god tro. Så det generelle rådet er å ikke blande disse "på egenhånd". Og det er også derfor legen eller sykepelieren du snakker med i telefonen ofte spør spesifikt hvilket medikament du har (pamol, pinex, paracet, panodil = Paracetamol, Ibux, ibumetin, bufren = Ibumetin) før de evt gir instruks om å blande disse to. 

Skrevet

Huff, kan jeg spørre hva slags reaksjon du får på de? 

Anonymous poster hash: e56b0...d10

Skrevet

Da datteren min hadde en ørebetennelse hvor paracet ikke virket, fikk jeg beskjed om å gi henne halvt og halvt med ibux og paracet, og det var det eneste som tok smertene

Anonymous poster hash: 3b6a3...3db
Gjest babyplusme
Skrevet

Før jeg ble gravid blandet jeg ofte Ibux og Paracet for å legge demper på migrenen og jeg har aldri merket noe av det. Når legevakten har sagt det er greit, så er det nok ingen fare!:) Men man bør ved noen tilfeller ikke blande disse og helst bare bruke paracet siden det gir mindre bivirkninger.  Dosen kan bli for høy om man blander Paracet og Ibux, ettersom det er to forskjellige legemiddler,  selv om de har liktheter. 

Skrevet

Jeg ble anbefalt det på meg selv. og fikk mavesår av det. var sinnsykt vondt :/

(kom samme dagen ... )

Anonymous poster hash: 89c54...790
Skrevet

Huff, kan jeg spørre hva slags reaksjon du får på de?

Anonymous poster hash: e56b0...d10

Jeg fikk elveblest over hele kroppen. Tok litt tid (og noen forsøk) før jeg så sammenhengen :(

Trodde først det var pga noe jeg hadde spist, men fant etterhvert ut at det var noe i ibuxen som jeg ikke tålte. Men hadde brukt Ibux i "alle år" før det, men så plutselig reagerte jeg altså :(

Skrevet

Vi har fått beskjed om å supplere med flyrende ibux hvis paracet stikkpille ikke tar feberen. Det fungerer fint her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...