Gå til innhold

Sår med gule skorper rundt neseborene_

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 6 har fått det. Hva kan det være?

Anonymous poster hash: 0d328...8e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

Skrevet

Gule stafylokokker, kanskje

Anonymous poster hash: 43837...d24
Skrevet

Brannkopper. Da må du eller den det gjelder kontakte lege for behandling så det ikke forverrer seg.

Anonymous poster hash: 7f3b2...51b

Skrevet

Herpes?

Uff, håper ikke det! Skal ta han til legen neste uke...

Skrevet

Jeg hadde det i munnvikene. Hadde verken brennkopper eller herpes. 
Var en liten infeksjon og da jobber de hvite blodcellene overtid. Det gule var altså døde bakterier og blodceller.

Anonymous poster hash: 7f211...a5d
Skrevet

Ææ dette har jeg også nå. Utrolig frustrerende for det ser jo ut som jeg har buse :( jeg piller av den skorpa og det kommer ny hver tredje time. Men jeg fikser ikke ha den der. Det svir ikke. Men eet gjør vondt om jeg klemmer på nesen. Jeg fikk påvust streptokokker for 4 dager siden. Kan det haboe med det å gjøre?

Anonymous poster hash: dd11b...a57

Skrevet

Ta kontakt med lege uansett. Det er ikke bra om det får fortsette å utviklr seg

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Nå føler jeg at det kan være hva som helst. Er bare litt bekymret siden jeg har en liten baby. Vil ikke at han evt bli smittet. Og håper virkelig at det ikke er herpes.

Skrevet

Du vet at 90% av befolkningen har herpes? Men det er "kun" ca 25% som har jevnlige og merkbare utbrudd. Så akkurat den frykten er det like greit om du legger bort først som sist ;) 

Anonymous poster hash: c978d...8b3
Skrevet

For meg høres det ut som brannkopp(er). men det er smittsomt så derfor bør du få gjort noe med det.

Skrevet

Jeg har herpes i nesen, i det ene neseboret. Jeg får sånne sår med skorper en sjelden gang, kanskje en gang i året eller sjeldnere. Kommer som regel i perioder med mye stress. Jeg er bare glad jeg ikke har det på leppene!

Anonymous poster hash: e52b8...834

Skrevet

Herpes?

Uff, håper ikke det! Skal ta han til legen neste uke...

Hvis det er herpes, så finnes det ikke noe medisin mot det. Men Vectavir kan gjøre at såret forsvinner fortere. Jeg får herpes søtt og stadig (på leppen). Hater det, men dessverre er det ingen verdens ting jeg kan gjøre med det. Men det kan også være noe annet. Fordelen da er jo at det går over av seg selv og ikke er farlig. Men veldig smittsomt da.

Skrevet

Det er impetigo, brennkopper, en  infeksjon som kan forårsakes av både stafylokokker og/eller streptokokker, evt en kombinasjon av disse . Kan gå over av seg selv ved at man renser med klorhexidin 1 % under skorpa flere ganger om dagen. Dekk til om han skal på skolen, det kan være veldig smittsomt. Går han i barnehage får han vel ikke lov å komme før antibiotika er påbegynt. Mest sannsynlig får man da en salve som skal smøres direkte på, men er det utbredt må systemisk behandling(tabletter) til . 

Anonymous poster hash: c1b51...c8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...