Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 Dattera vår på 9 måneder vil ikke ha Nan under noen omstendighet. Hun drikker gjerne vann av flaske, men liker tydeligvis ikke Nan. Jeg jobber og får ikke ammet mellom klokka 7-16, og vi er derfor redde for at hun ikke får i seg nok næring og væske. Ammer 3-4 ganger i løpet av døgnet, men ikke så lenge av gangen, så jeg vet ikke om hun får i seg så mye. Vi har i de siste dagene testet dette: http://www.nestlebarnemat.no/vaar-barnemat/alle-produkter/velling/melke-smoothie-ris-og-banan/ Er dette ok å gi på kvelden, i stede for Nan på en måte? Hva tror dere? Jeg hører alle si at barn må få mm eller MME fram til 1 år, og blir litt nervøs når jeg tenker over hvor lite hun faktisk drikker... Anonymous poster hash: 79c6f...cd9
BareMas Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 Men hva spiser hun av fast føde? Siden hun drikker vann er ikke væske noe problem, men maten. Så vidt jeg husker fra da mi var 9mnd var det kanskje 3 melkmåltid, resten var mat. Så kanskje dere kan introdusere mere fast føde? Har dere prøvd annen morsmelkerstatning enn nan?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 For meg høres dette mer enn godt nok ut. Hun får i seg morsmelk 3-4 ganger i døgnet og hvis hun i tillegg drikker vann som tørstedrikk tror jeg nok hun får i seg det hun trenger. Hvis hun i tillegg spiser grøt inneholder vel de fleste barnegrøtene også litt melkepulvet, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg! Anonymous poster hash: 5d361...36a
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 Hun spiser brødskive eller grøt til frokost, brødskive og frukt til lunsj, og middag til middag, og så pupp og grøt til kvelds. Så hun spiser vel egentlig bra bare jeg som har hengt meg opp i at hun burde drikke Nan fordi vi ikke ammer så mye som tidligere. Men tror dere den smoothien er ok? Eller er det som å gi yoghurt full av sukker? Anonymous poster hash: 79c6f...cd9
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 Spiser hun grøt, frukt, middag etc burde det gå fint å ikke gi melk mellom 7-16. Jeg tenker det er mest viktig med mat, og ville brukt vann som tørstedrikk. Du ammer fortsatt og hun vil sannsynligvis få i seg nok der. Mesteparten sv næringen kommer nå etterhvert primært fra fast føde og ikke melk. Om dere ønskerså prøv med hipp eller andre merker. Anonymous poster hash: 2827b...afa
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #6 Skrevet 8. februar 2014 Kan bruke nan i grøten. Anonymous poster hash: 885a8...250
illi85 Skrevet 8. februar 2014 #7 Skrevet 8. februar 2014 Jenta mi liker ikke nan, men elsker hipp! Men høres ut som om hun får i seg nok. Jenta mi er 8 mnd, hun får melk 3 ganger daglig, helsesøster sa det var nok.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 Du trenger ikke å gi henne NAN når hun er 9 mnd. Hun får mer enn nok melk gjennom amming. Det er mange som ammer kun morgen og kveld når barna er blitt 9 mnd. Hun får også i seg nok mat og væske ellers. Anonymous poster hash: 66c94...aa8 Anonymous poster hash: 66c94...aa8
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 Jeg ammet kun morgen og kveld fast da vi var på kontroll rundt 8-9 mnd og jeg spurte om det var nok. Min helsesøster kan ikke svare på spørsmål, men akkurat det klarte hun å gi et ordentlig svar på og hun sa at så lenge han drakk vann ved siden av og fikk grøt morgen og kveld i tillegg, så var det ikke noe problem. Anonymous poster hash: 9c8ee...31d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå