LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 Ute på let etter kostymer til karneval i barnehagen senere denne mnd. Og her er det altså ingen rååsa prinsessegreier som gjelder. Neida, denslags tant og fjas strenes rett forbi. Her dukkes det heller ned i haugen der det henger løver, tigre, skumle krokodiller OG, ikke minst, _skumle PIRATER_! Aller helst ville hun hatt full Kaptein Sabeltannmundur, men det koster jo flesk og mer til, så vi endte opp med en tøff piratjentekjole. Manglet bare sverdet, hun var litt skuffet over at det ikke var inkludert! Aaaaargh!
Musemorbr / Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 Heldige dere da. Her er vi begrenset til figurer fra en bok barnehagen nylig har lest. Dermed har vi fått utlevert en liste på 6 godkjente kostymer. Vanskelige kostymer. Og siden det i min tilstand er uaktuelt å sy, har vi måttet bestille fra nettet til den prisen det krever. Ja og siden det ikke var en dritt å finne på google om disse interne figurene, måtte vi rett og slett bare kjøpe boka også for å være sikker på at vi ikke har misforstått kostymet. Men i det minste har vi fått fatt i noe. Nå gjenstår kyn å få en treåring til å godta at han ikke får være pirat, selv om han har gledet seg siden halloween til å få bruke kostymet sitt igjen. Temakarneval suger.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. februar 2014 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2014 Heldige dere da. Her er vi begrenset til figurer fra en bok barnehagen nylig har lest. Dermed har vi fått utlevert en liste på 6 godkjente kostymer. Vanskelige kostymer. Og siden det i min tilstand er uaktuelt å sy, har vi måttet bestille fra nettet til den prisen det krever. Ja og siden det ikke var en dritt å finne på google om disse interne figurene, måtte vi rett og slett bare kjøpe boka også for å være sikker på at vi ikke har misforstått kostymet. Men i det minste har vi fått fatt i noe. Nå gjenstår kyn å få en treåring til å godta at han ikke får være pirat, selv om han har gledet seg siden halloween til å få bruke kostymet sitt igjen. Temakarneval suger. Så kjedelig da! Og ikke minst urettferdig overfor dem som hverken kan sy eller har råd til å pøse ut penger på slikt... De hadde tema aller første året snuppis gikk i bhg, men da var det Ole Brum, og det eneste vi foreldre fikk beskjed om, var å kle ungene i fargene til den figuren de ville være, så ordnet barnehagen resten. Så her ble det lilla for Tussi den gangen. Ellers har vi fått lov til å bestemme selv. Og glad er jeg for det!
sug lut Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 (endret) Heldige dere da. Her er vi begrenset til figurer fra en bok barnehagen nylig har lest. Dermed har vi fått utlevert en liste på 6 godkjente kostymer. Vanskelige kostymer. Og siden det i min tilstand er uaktuelt å sy, har vi måttet bestille fra nettet til den prisen det krever. Ja og siden det ikke var en dritt å finne på google om disse interne figurene, måtte vi rett og slett bare kjøpe boka også for å være sikker på at vi ikke har misforstått kostymet. Men i det minste har vi fått fatt i noe. Nå gjenstår kyn å få en treåring til å godta at han ikke får være pirat, selv om han har gledet seg siden halloween til å få bruke kostymet sitt igjen. Temakarneval suger. Det hadde jeg driti tynt i. Pirat ohoi hadde det blitt her. Endret 8. februar 2014 av sug lut
Musemorbr / Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 Tenker vi følger programmet denne gangen, men gir veldig tydelig beskjed om at vi i fremtiden tenker å gjenbruke eksisterende kostymer heller enn å måtte bestille inn spesielle temagreier. Synes mer synd på de med tre barn på samme avdeling. Blir en dyr dag for dem.
Gjest Kira Skrevet 8. februar 2014 #6 Skrevet 8. februar 2014 Jeg kjøpte løvedrakt til yngste, men kunne like gjerne ha kastet pengene ut av vinduet (rop ut hvis noen vil ha en løvedrakt i str 92!). Han vil være prinsesse akkurat som storesøster.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 8. februar 2014 #7 Skrevet 8. februar 2014 Må jo begynne å tenke på dette jeg også innser jeg. Skyver det foran meg så lenge det går. Heldigvis ikke utsatt for temakarneval da (for noe dritt egentlig).
☆☆☆ Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 Her vart det ein vattert "pyjamas" med lue som bestefaren kjøpte i kina for sikkert 10 år sida i tilfelle barnebarn skulle dukke opp etterkvart. Vart så fin så
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. februar 2014 Forfatter #9 Skrevet 8. februar 2014 Må jo begynne å tenke på dette jeg også innser jeg. Skyver det foran meg så lenge det går. Heldigvis ikke utsatt for temakarneval da (for noe dritt egentlig). Ja, det er en stund til enda her, ikke før i slutten av mnd. Men jeg har halsa rundt i diverse halvtomme butikker etter kostymer mange nok ganger til å finne ut av at det er lurt å begynne tidlig. Som regel billigere også.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 8. februar 2014 #10 Skrevet 8. februar 2014 Må jo begynne å tenke på dette jeg også innser jeg. Skyver det foran meg så lenge det går. Heldigvis ikke utsatt for temakarneval da (for noe dritt egentlig). Ja, det er en stund til enda her, ikke før i slutten av mnd. Men jeg har halsa rundt i diverse halvtomme butikker etter kostymer mange nok ganger til å finne ut av at det er lurt å begynne tidlig. Som regel billigere også. Ja, og det er jo akkurat det jeg vet. Føler meg litt som en struts. I fjor var det rød pysjshorts, svart body og strømpebukse to pålimte runde og hvite stoffbiter på magen, lang svart piperenser i baken, svart nese og bøyle med Mikke musører på. Han hadde allerede Mikke Mustøfler og var storfornøyd. I år har han blitt "stor gutt", men driter heldigvis fortsatt i Kabelsatan. Vi får se... Lurte litt på Peter Pan...
mamman til to gutter Skrevet 8. februar 2014 #11 Skrevet 8. februar 2014 Barna mine har en bestemor som elsker å sy og hun pleier å komme i januar og spørre hva de vil være i år. I år har hun ikke spurt, men vi har 2-3 kostymer liggende som kan passe han ene som fortsatt går i barnehagen (har ikke hørt noe om at skolen skal ha karneval, da må vi snakke med bestemor...), så hun regner med at han vil bruke noe av det og det vil han helt sikkert også
Iiiiik Skrevet 9. februar 2014 #12 Skrevet 9. februar 2014 (endret) Sånt diktatur finner jeg meg ikke i, rett og slett. Da eldste gikk i barnehagen hadde de noen år med uniformering, men da fikset de det i barnehagen. Vi leverte en stor hvit T-skjorte, ene året ble de omdannet til troll og det andre til klovner. I ditt tilfelle ville jeg sagt at dette blir for krevende og sendt ungen som Spiderman i stedet. Endret 9. februar 2014 av Iiiiik
ms.Pond Skrevet 9. februar 2014 #13 Skrevet 9. februar 2014 Hjelpes det var da voldsomt til regler, Musemor. Synes det var vel over kanten å kreve noe sånt av småbarnsforeldre. I fjor var jeg både pengelens og i tidsknipe og endte opp med sort strømpis og rød body som jeg tegnet store svarte prikker på. Hårbøyle med antenner på, og vips var junior en marihøne Han var storfornøyd han I år har vi arvet to kostymer, så gjenstår det bare å se hvilket han velger. Jeg ser for meg det tykkeste og mest svette, bjørnekostyme komplett med hode og føtter. Kunne ha overlevd ute i det en vinternatt, gruer meg til å se hvordan han ser ut etter en dag i den på gulv med varmekabler
bIomstre Skrevet 12. februar 2014 #14 Skrevet 12. februar 2014 Bra de små ikke er så kravstore! Jeg har flettet rapunzelflette i dag. Har flettet inn hårlengder fra billig parykk... Det ble ikke akkurat vakkert, men hei, fletta går til gulvet, og det var i grunnen eneste krav http://instagram.com/p/kToonvh7wd/
amandine Skrevet 12. februar 2014 #15 Skrevet 12. februar 2014 AH! I morgen braker det løs her. Takk til fine bhg som henger opp lapp og sier : Vi bryr oss ikke om tema, bare det er gøy, og ikke glem ullundertøy under kostymet, og kostyme under dressen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå