Gå til innhold

Havregrøt 9 måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg koke havregrøt på vann til min 9 måneder gamle sønn?

Anonymous poster hash: 3f7f9...d62

Videoannonse
Annonse
Gjest meg&mini
Skrevet

Ja det vil jeg tro:) Jeg spurte HS om hva slags grøt jeg kunne gi, hvis jeg ikke ville lage ferdiggrøt og da ble jeg anbefalt havregrøt. Min baby er bare 4 mnd...

Skrevet

Er dette på vanlig havregryn? Eller bruker dere mel?

Anonymous poster hash: 71e8a...59f

Skrevet

Kok den med vanlige små havregryn og vann, tynn den ut med mm el mme før servering.

Anonymous poster hash: e3a95...d41

Skrevet

Takk for svar:) da mener dere lettkokte havregryn ja? Det er det jeg tenkte på, ihvertfall. Hi.

Anonymous poster hash: 3f7f9...d62

Skrevet

Lettkokte ja.

Anonymous poster hash: e3a95...d41

Skrevet

Da mine begynte å spise grøt hadde jeg lettkokte havregryn i stavmikseren så det bli til mel. Kokte opp med morsmelk, og det syntes HS var veldig positivt. Så regner med det går helt fint :) Så mye billigere!

Anonymous poster hash: 47203...db8
Skrevet

Jeg maler havregryn til havremel (Havregryn er billigere enn havremel;P), så blander jeg det med hippgrøten så det er ca 60/40 (60 % hg). Så blir den ikke så seig, og smaker litt bedre. 

Anonymous poster hash: 7e01c...e68
Skrevet

Her fikk mini havregrøt (vanlig, laget på lettkokte havregryn med vann og kumelk) til frokost i bhg da han begynte som 10mnd gammel tass. Han var supergira! Men du kan jo starte som de andre foreslår her og male grynet i starten og spe den godt ut.

Anonymous poster hash: 31d83...858
Skrevet

Jeg gir min datter på 9 mnd hvaregrøt, har vann, noen skjer med mme og litt melk. Vesla elsker det, det er faktisk det beste hun vet. Hun spiser til jeg stopper henne :)

Skrevet

Du kan ha oppi litt revet eple eller aprikosmos for å smakssette grøten.

Aprikosmos er rikt på jern og lages slik:

tørkede aprikoser kokes i 1/2 time eller litt lenger. Pass på at du har oppi godt med vann så det ikke tørrkoker.

Kjør i stavmikser.

Både aprikosmos og revet eple kan fryses i isterninger. Da kan du putte en terning i den kokte grøten, og så blir den temperert med en gang.

Harvregrøt er den eneste grøten min på 10 mnd liker. Pleier å stavmikse grynene, men vet ikke om man må det.

Skrevet

Hvis du trenger det, så er forholdet mellom havremel/vann sånn: 1 ss mel per 0,5 dl vann. Jeg pleier å lage 3 skjeer+1,5 dl.

Skrevet

Her koker jeg opp med vanlig små, lettkokte havregryn. Bruker litt mer vann enn hva jeg gjør hos meg selv og snuppa på 9 mnd elsker det :D

Anonymous poster hash: 70462...1f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...