Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 Og bosetter meg der og får nederlanske barn. Når kan jeg søke om nederlandsk statsborgerskap da? Jeg vil ha dobbelt <3 Anonymous poster hash: 45b6c...ebf
soleia Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 (endret) Og bosetter meg der og får nederlanske barn. Når kan jeg søke om nederlandsk statsborgerskap da? Jeg vil ha dobbelt <3 Anonymous poster hash: 45b6c...ebf Slik eg har forstått det, så seier du automatisk opp ditt norske statsborgarskap når du søkjer om ein nytt, så du får ikkje dobbelt. Du ser kanskje på skøyteløp, sidan du vil vere både norsk og nederlandsk?? Endret 8. februar 2014 av soleia
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 Og bosetter meg der og får nederlanske barn. Når kan jeg søke om nederlandsk statsborgerskap da? Jeg vil ha dobbelt <3 Anonymous poster hash: 45b6c...ebf Slik eg har forstått det, så seier du automatisk opp ditt norske statsborgarskap når du søkjer om ein nytt, så du får ikkje dobbelt. Så bare barn av foreldre med to nasjonaliteter får det? Hadde mine barn fått to? Anonymous poster hash: 45b6c...ebf
klg,2 boys now:) Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 Du kan ikke ha dobbelt statsborgerskap lengre fikk jeg beskjed om
soleia Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 Og bosetter meg der og får nederlanske barn. Når kan jeg søke om nederlandsk statsborgerskap da? Jeg vil ha dobbelt <3 Anonymous poster hash: 45b6c...ebf Slik eg har forstått det, så seier du automatisk opp ditt norske statsborgarskap når du søkjer om ein nytt, så du får ikkje dobbelt. Så bare barn av foreldre med to nasjonaliteter får det? Hadde mine barn fått to? Anonymous poster hash: 45b6c...ebf Om du føder dei i utlandet, eller dei får begge statsborgarskapa ved fødselen. Desse erfarte det litt seint: http://www.lister24.no/nyheter/N-Farsund/Nektes-a-flytte-hjem-til-Farsund-73395.html
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #6 Skrevet 8. februar 2014 Du får bare dobbelt statsborgerskap om du får det automatisk. Hvis du søker om nytt statsborgerskap må du samtidig oppgi det norske. Anonymous poster hash: 8507e...36f
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #7 Skrevet 8. februar 2014 Og bosetter meg der og får nederlanske barn. Når kan jeg søke om nederlandsk statsborgerskap da? Jeg vil ha dobbelt <3 Anonymous poster hash: 45b6c...ebf Slik eg har forstått det, så seier du automatisk opp ditt norske statsborgarskap når du søkjer om ein nytt, så du får ikkje dobbelt. Så bare barn av foreldre med to nasjonaliteter får det? Hadde mine barn fått to? Anonymous poster hash: 45b6c...ebf Dette fungerer forskjellig fra land til land, i noen land får ungen automatisk landets statsborgerskap om de er født i det landet og en av foreldrene er derfra, og da kan barna få dobbelt statsborgerskap siden de også kan få ditt norske. Men om du faktisk må søke om statsborgerskap i et land sier du automatisk opp ditt norske, og det gjelder også barn som har foreldre fra to land. Om barna dine ikke automatisk har fått landets statsborgerskap ved å være født i landet må du søke om at barnet skal få det, og da frasier de seg det norske i samme slengen. Hvordan dette fungerer i Nederland vet jeg ikke, det må du sjekke opp, men man må holde tunga rett i munnen så du ikke gjør noe du angrer på.. Anonymous poster hash: 2f9f5...d94
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 Vi fikk beskjed av den nederlandske ambassaden at barnet bare måtte registreres med nederlandsk forelder. Ingen søking så barnet kan ha både norsk og nederlandsk statsborgerskap. Anonymous poster hash: 83c2e...1b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå