Gå til innhold

Hvis jeg gifter meg med en nederlandsk mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og bosetter meg der og får nederlanske barn. Når kan jeg søke om nederlandsk statsborgerskap da? Jeg vil ha dobbelt <3

Anonymous poster hash: 45b6c...ebf
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Og bosetter meg der og får nederlanske barn. Når kan jeg søke om nederlandsk statsborgerskap da? Jeg vil ha dobbelt <3

Slik eg har forstått det, så seier du automatisk opp ditt norske statsborgarskap når du søkjer om ein nytt, så du får ikkje dobbelt.

Du ser kanskje på skøyteløp, sidan du vil vere både norsk og nederlandsk??

Endret av soleia
Skrevet

Slik eg har forstått det, så seier du automatisk opp ditt norske statsborgarskap når du søkjer om ein nytt, så du får ikkje dobbelt.

Så bare barn av foreldre med to nasjonaliteter får det? Hadde mine barn fått to?

Skrevet

Du kan ikke ha dobbelt statsborgerskap lengre fikk jeg beskjed om

Skrevet

Så bare barn av foreldre med to nasjonaliteter får det? Hadde mine barn fått to?

Om du føder dei i utlandet, eller dei får begge statsborgarskapa ved fødselen.  Desse erfarte det litt seint:  http://www.lister24.no/nyheter/N-Farsund/Nektes-a-flytte-hjem-til-Farsund-73395.html

Skrevet

Du får bare dobbelt statsborgerskap om du får det automatisk. Hvis du søker om nytt statsborgerskap må du samtidig oppgi det norske.

Anonymous poster hash: 8507e...36f

Skrevet

Dette fungerer forskjellig fra land til land, i noen land får ungen automatisk landets statsborgerskap om de er født i det landet og en av foreldrene er derfra, og da kan barna få dobbelt statsborgerskap siden de også kan få ditt norske.

Men om du faktisk må søke om statsborgerskap i et land sier du automatisk opp ditt norske, og det gjelder også barn som har foreldre fra to land. Om barna dine ikke automatisk har fått landets statsborgerskap ved å være født i landet må du søke om at barnet skal få det, og da frasier de seg det norske i samme slengen.

Hvordan dette fungerer i Nederland vet jeg ikke, det må du sjekke opp, men man må holde tunga rett i munnen så du ikke gjør noe du angrer på..

Anonymous poster hash: 2f9f5...d94

Skrevet

Vi fikk beskjed av den nederlandske ambassaden at barnet bare måtte registreres med nederlandsk forelder.

Ingen søking så barnet kan ha både norsk og nederlandsk statsborgerskap.

Anonymous poster hash: 83c2e...1b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...