Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 Vår sønn på snart 4 mnd får mme og da skal de helst bæsje daglig men helsesøster sa at annenhver dag er greit så lenge barnet er fornøyd. Han bæsjet en periode veldig sjeldent så vi ga malt, kom opp i en teskje per flaske. Men så sluttet han å bæsje som ca 3 mnd og vi sluttet med malten og da bæsjet han daglig i ca en uke og så ca annenhver dag, han var blid og fornøyd. Nå har han ikke bæsjet siden onsdag, da bare bittelit og bittelitt tirsdag. Vi prøvde malt torsdag men da nektet han å drikke melka, prøvde flere ganger. Han smaker selvsagt. Prøvde malt igjen i går fredag, og han nektet fremdeles å drikke det. Drikker mme uten problemer. Jeg prøvde litt varmt vann med litt malt i, da ble han rasende når han smakte det. Fikk tips om rapsolje i mme og prøvde det, han drakk veldig sakte men drakk opp, ble masse fjerting og litt pressing, da begynte han å gråte litt men roet seg fort. Ga han et varmt bad og etter noen min i vannet begynte han å hyle, jeg la han i kolikkgrepet og da fjertet han og ble fornøyd. Prøvde termometer i rumpa, ingen virkning. Har tidligere prøvd noen ganger å sprøyte rapsolje inn i rumpa uten virkning så tviler for at det hjelper nå. Han blir 4 mnd om en uke så vi ga han litt sviskerjuice for et par timer siden, en for babyer beregnet på 4 mnd. Det ble fjerting og litt pressing, uten gråt og uten bæsj. Men ga bare bittelitt, skal prøve igjen nå snart. Hvor mye bør vi prøve? Andre tips? Jeg skal tilfeldigvis til fastlegen min på mandag og kan ta det opp med henne om han ikke har bæsjet innen da. Han er blid og fornøyd bortsett fra de episodene jeg har nevnt, blir han utrøstelig så ringer vi selvsagt legevakta. Anonymous poster hash: 1c257...e0b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 Hard mage skulle det selvsagt stå i overskriften. Anonymous poster hash: 1c257...e0b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 Kjøp Duphalac. egge mine barn brukte det fra de var 4-5 mndr, med god virkning. Anonymous poster hash: fec50...a9f
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 Kjøp Duphalac. egge mine barn brukte det fra de var 4-5 mndr, med god virkning. Anonymous poster hash: fec50...a9f egge = Begge Anonymous poster hash: fec50...a9f
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 Kjøp Duphalac. egge mine barn brukte det fra de var 4-5 mndr, med god virkning. Anonymous poster hash: fec50...a9f Har hørt at man må ta det opp med lege først for å få rett dose. Anonymous poster hash: 1c257...e0b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #6 Skrevet 8. februar 2014 Og at alt annet skal være prøvd først så vil prøve mer svisker men vet ikke hvor mye. Anonymous poster hash: 1c257...e0b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #7 Skrevet 8. februar 2014 Ja, vi gikk til lege for å få riktig dose. Svisker hjalp aldri for mine barn. Anonymous poster hash: fec50...a9f
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 Ja, vi gikk til lege for å få riktig dose. Svisker hjalp aldri for mine barn. Anonymous poster hash: fec50...a9f Ok takk uansett Anonymous poster hash: 1c257...e0b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 Jeg hadde effekt av magemassasje. Start ved navelen og masser i sirkelbevegelser med klokken. Lille så ut til å like det også. Gjorde det gjerne i badebaljen. Anonymous poster hash: 8868b...6f2
rytme Skrevet 8. februar 2014 #10 Skrevet 8. februar 2014 Masere magen, sykle med bena. Skal ikke være noefare med å gi sviskesaft, så bare gi mer hvis han vil ha mer altså! Kan også prøve termometeret igjen om noen timer kanskje... bære han slik at han får litt trykk mot magen hvis det ikke er ubehagelig for han.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #11 Skrevet 8. februar 2014 Gjorde det mye før, funka aldri men han smilte når jeg gjorde det. Har prøvd sykling med bena og å rulle han sammen som en ball (om noen skjønner hehe). Det hjelper ikke på luft i magen heller, da er det kun kolikkgrepet som funker. Men takk Anonymous poster hash: 1c257...e0b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #12 Skrevet 8. februar 2014 Masere magen, sykle med bena. Skal ikke være noefare med å gi sviskesaft, så bare gi mer hvis han vil ha mer altså! Kan også prøve termometeret igjen om noen timer kanskje... bære han slik at han får litt trykk mot magen hvis det ikke er ubehagelig for han. Takk, får se hva vi gjør men skal prøve mer svisker. Termometeret har funka dårlig bestandig bortett fra i begynnelsen, da var han syk og innlagt på sykehuset og da målte de ofte. Da bæsja han hver gang, men da fikk han morsmelk. Anonymous poster hash: 1c257...e0b
Salvador Skrevet 8. februar 2014 #13 Skrevet 8. februar 2014 Kjør på med sviskemos! den er beregnet for barn fra 4mnd, og den inneholder naturlig fiber som hjelper magen til å jobbe. Det smaker godt og har ingen bivirkninger som jeg har lært. Ellers har NHI andre råd, ett av dem er IKKE BRUKE TERMOMETER! legger ved link http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/forstoppelse-hos-spedbarn-13746.html?page=7
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #14 Skrevet 8. februar 2014 Vil bare minne deg på, at for mye malt kan gi motsatt effekt. Reduser mengden så se om det hjelper. Eller prøc loctulose/ dufalac Anonymous poster hash: 30ad7...764
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #15 Skrevet 8. februar 2014 Kjør på med sviskemos! den er beregnet for barn fra 4mnd, og den inneholder naturlig fiber som hjelper magen til å jobbe. Det smaker godt og har ingen bivirkninger som jeg har lært. Ellers har NHI andre råd, ett av dem er IKKE BRUKE TERMOMETER! legger ved link http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/forstoppelse-hos-spedbarn-13746.html?page=7 Vi gir nestle sin sviskerjuice for 4 mnd Jeg smakte på den og syns ikke at den var god men jeg er kresen. Sleit selv med magen som barn i skolelader så har forsåvidt "truamer" om sviskerjuice hehe. Bruker termometeret veldig sjeldent. Vil bare minne deg på, at for mye malt kan gi motsatt effekt. Reduser mengden så se om det hjelper. Eller prøc loctulose/ dufalacAnonymous poster hash: 30ad7...764 Vi slutta med malt som sagt fordi det ikke funka lenger, og nå vil han ikke ha det så gir mme uten malt, kan jo ikke la han sulte Takk dere! Anonymous poster hash: 1c257...e0b
Salvador Skrevet 8. februar 2014 #16 Skrevet 8. februar 2014 Svisker har bevist bedre effekt enn mange andre avføringsløsende midler. og det er anbefalt å prøve svisker før andre medikamenter. Jeg ville ikke startet med duphalac før du har prøvd noen dager med svisker, virker ikke det kan du høre med legen om du kan gi duphalac i så fall hvor mye. du kan fint gi et helt glass sviskemos i løpet av en dag, siden det ikke har noen bivirkninger.
Salvador Skrevet 8. februar 2014 #17 Skrevet 8. februar 2014 du kan eventuelt lage sviskemos selv, det er veldig enkelt og ikke minst mye billigere enn ferdig. Den smaker utrooolig mye bedre hjemmelaget. Jeg koker sviskene i en kjele med vann (skal akkurat dekke sviskene pluss litt til) Når de har kokt ca 10min så er de blitt myke og gode og da tar jeg stavmikser og kjører på. Heller på litt og litt kokt vann (som jeg har kokt ved siden av) for å få ønsket konsistens. En pose med svisker gir ca 4 glass og koster totalt 11 kr NB: noen sviskeposer kan inneholde spor av steiner, og da står det evt på posen.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #18 Skrevet 8. februar 2014 Han bæsjer her og nå i far sine armer *danse* Skulle til å gi mer svisker nå Bæsjer mye. Jeg er syk så far får skifte Anonymous poster hash: 1c257...e0b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #19 Skrevet 8. februar 2014 du kan eventuelt lage sviskemos selv, det er veldig enkelt og ikke minst mye billigere enn ferdig. Den smaker utrooolig mye bedre hjemmelaget. Jeg koker sviskene i en kjele med vann (skal akkurat dekke sviskene pluss litt til) Når de har kokt ca 10min så er de blitt myke og gode og da tar jeg stavmikser og kjører på. Heller på litt og litt kokt vann (som jeg har kokt ved siden av) for å få ønsket konsistens. En pose med svisker gir ca 4 glass og koster totalt 11 kr NB: noen sviskeposer kan inneholde spor av steiner, og da står det evt på posen. Joda orket bare ikke nå tusen takk for oppskrift. Er den lenge holdbar? Kan den fryses? Anonymous poster hash: 1c257...e0b
Salvador Skrevet 8. februar 2014 #20 Skrevet 8. februar 2014 du kan eventuelt lage sviskemos selv, det er veldig enkelt og ikke minst mye billigere enn ferdig. Den smaker utrooolig mye bedre hjemmelaget. Jeg koker sviskene i en kjele med vann (skal akkurat dekke sviskene pluss litt til) Når de har kokt ca 10min så er de blitt myke og gode og da tar jeg stavmikser og kjører på. Heller på litt og litt kokt vann (som jeg har kokt ved siden av) for å få ønsket konsistens. En pose med svisker gir ca 4 glass og koster totalt 11 kr NB: noen sviskeposer kan inneholde spor av steiner, og da står det evt på posen. Joda orket bare ikke nå tusen takk for oppskrift. Er den lenge holdbar? Kan den fryses? Anonymous poster hash: 1c257...e0b Hmm, er usikker på holdbarheten, men de 4 glassene går lett på 3 dager her. Mini elsker det! Det jo frukt, så jeg vil tro det går å fryse, jeg har i allefall gjort det med eple/pære mosen jeg laget, og den var veldig god etter tining også. Eple/pære mosen fryste jeg i terningposer, veldig enkelt når jeg skal ha litt og litt.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #21 Skrevet 8. februar 2014 Har tenkt å mose og fryse epler ol. Så kan sikkert gjøre det med svisker og De nestle glassa er holdbar i bare 3 dager og er mye igjen Anonymous poster hash: 1c257...e0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå