Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 Vi vurderer å binde renten på deler av boliglånet vårt. Vi kjøpte boligen i 2013, og hadde nesten ikke egenkapital, så har derfor kausjonister. Vi har totalrenovert kjøkken og bad, samt bygt garage etter at vi kjøpte, men har ikke tatt ny takst ennå. Vi har grei økonomi, men om renta går endel opp så kan det bli trangt. Betaler i dag 11 000 på lånet, og kan nok greie 15 000, men da kan vi ikke sette av noe til sparing. Er veldig usikker på om vi skal binde renten på deler av lånet. Renta vil jo før eller siden gå opp, men jeg vet ikke hvordan det blir med bundet rente dersom vi ønsker å ta ny takst for å få bedre betingelser/slippe kausjonist. vi bor i utkantstrøk, så det er ikke de største svingningene i boligmarkedet her. Anonymous poster hash: a0386...a9a
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 Hvis dere tåler et rentehopp så gå for flytende sier banken her. Vi har fastrente med 10 års binding. Da er barna ferdig med bhg/SFO og vi får det mer romslig økonomisk. Akkurat nå ville tanken på økt rente ødelagt nattesøvnen min. Anonymous poster hash: d29fe...1ab
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 Jeg endret til fasterente 10 år for 2 år siden. Dette fordi jeg trenger en viss økonomisk trygghet med å vite hva jeg har i utgifter i fremtiden. Dette fordi jeg ikke kan ha det største slingrinsmonnet (les:økning) når det gjelder renteøkning. Prøver så godt jeg kan å spare en del slik at jeg kanskje kan betale ned en del på lånet når jeg går over til flytende rente igjen. Men tåler dere et rentehopp så er jo så klart pr dags dato flytende rente mest lønnsomt. Anonymous poster hash: ea69c...0b8
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 Vi vurderer å binde renten på deler av boliglånet vårt. Vi kjøpte boligen i 2013, og hadde nesten ikke egenkapital, så har derfor kausjonister. Vi har totalrenovert kjøkken og bad, samt bygt garage etter at vi kjøpte, men har ikke tatt ny takst ennå. Vi har grei økonomi, men om renta går endel opp så kan det bli trangt. Betaler i dag 11 000 på lånet, og kan nok greie 15 000, men da kan vi ikke sette av noe til sparing. Er veldig usikker på om vi skal binde renten på deler av lånet. Renta vil jo før eller siden gå opp, men jeg vet ikke hvordan det blir med bundet rente dersom vi ønsker å ta ny takst for å få bedre betingelser/slippe kausjonist. vi bor i utkantstrøk, så det er ikke de største svingningene i boligmarkedet her. Anonymous poster hash: a0386...a9a Dere vil uansett ikke få bedre betingelser etter en ny takst når dere har bundet renta. Den er jo nettopp det. Bundet. Anonymous poster hash: d3f05...3b1
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 For mange banker er prisvurdering fra megler bra nok og det koster ikke noe. Jeg ville fått en prisvurdering for å sjekke ny verdi, kanskje dere slipper kausjonist og kan få bedre rente. Evt. kan dere etter ny prisvurdering eller takst binde halve lånet. Anonymous poster hash: 3b36e...d5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå