Gå til innhold

Våkner opp om natta og tror jeg er død :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hender jeg våkner opp i timen som følger etter jeg har sovnet, setter meg opp i senga og det første jeg tenker er: å nei, nå dør jeg. Akkurat som om jeg kjenner dette på kroppen, føler at dette er siste åndedrag. 

Så går det noen sekunder og jeg skjønner mer og mer at jeg kanskje tar feil, og så begynner pulsen å slo noe skikkelig. Etter noen minutters overbevisning skjønner jeg at det ikke skjer og legger meg noe urolig tilbake i senga og sovner.

Hvorfor skjer dette?

Anonymous poster hash: c4b5e...edc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være ett panikkanfall.. Stresser du mye? Snakk med legen din :)

Skrevet

Sånn har jeg det ofte!! Stresser mye ja.. Aldri tenkt på at det kan være grunnen.

Anonymous poster hash: 0033e...8bd

Skrevet

HI

Har det av og til. Ofte de gangene jeg sover alene fordi barna er hos pappaen. Er det noe man kan gjøre med det...på egen hånd?

Anonymous poster hash: c4b5e...edc
Skrevet

Søvnapne?

Anonymous poster hash: 7e432...774

Skrevet

Kan være søvnapne, eller det kan være så enkelt som panikkangst.. , men kanskje greit å få sjekket det opp.

Har du søvnapne kan du få en CPAP maskin, da vil disse pustestoppene forsvinne.

Min eks hadde dette og han ble et nytt menneske etter at han fikk den maskinen på nattbordet..

Er det panikkangst, så er det hjelp å få for dette og :)

Anonymous poster hash: d8901...92b
Skrevet

vet du.. sånn har jeg det ofte. Nesten så jeg merker at pulsen/hjerteslagene forsvinner. Får litt sånn besvimelsefølelse. At jeg liksom forsvinner.

Når jeg merker dette så blir jeg litt panisk, roper hjelp å setter meg opp. Har vekket mannen min flere ganger pga dette.

Vet det er helt utrolig teit og dumt, men en gang insisterte jeg på at hjertet mitt hadde stoppa. Han flira og sa at da hadde jeg selvfølgelig ikke sittet der å snakka. Ga meg ikke før han hadde hørt på hjertet mitt og bekreftet at det fortsatt slo. Stakkars mann altså, men det er bare så fryktelig ekkelt.

Jeg stresser sjeldent, er hjemmeværende for øyeblikket og ellers i fin form fysisk og psykisk. Aner ikke hva det kommer av, men husker at jeg våknet av at jeg følte jeg besvimte om jeg hadde ligget for lenge på ryggen da jeg var høygravid. Litt samme følelse som det, bortsett fra at jeg ikke er gravid nå er det.

Anonymous poster hash: d9c08...a1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...