Gå til innhold

Ser dette kostholdet greit ut? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ned i vekt, og vil gjerne spise sunt. Problemet er at jeg fort blitt lei mat, og synes det er kjedelig å lage den. Derfor blir det ofte til at jeg enten ikke spiser i det hele tatt, eller at jeg spiser noe lettvint som ikke er så sunt. Har tenkt å være veldig streng fremover, og har satt opp en plan som kanskje gjør det litt lettere.

Frokost (ca. 08.30): To polarknekkebrød med avocado.

Lunsj (ca. 11.30): To fiberknekkebrød med lettost, kokt skinke, paprika og agurk.

Mellommåltid (ca. 14.30): 1 banan med litt cultura og hakkede nøtter eller smoothie med frukt og youghurt.

Middag (ca. 17.30): Mye rent kjøtt/fisk og grønnsaker, for eksempel kylling med søtpotetmos.

Kveldsmat (ca. 20.00): Det samme som frokost eller lunsj.

Jeg skal prøve å drikke mye vann iløpet av dagen og det blir ikke spising etter kl. 20. Jeg skal trene 30 day shred og gå mye tur.

Har noen lyst til å ta en titt og se om dette ser greit ut? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen altså? :)

Skrevet

Vektklubben.no Lær deg å tell kcal. Spis hva du vil. Avocado er jo feks masse kcal.

Skrevet

Vektklubben.no Lær deg å tell kcal. Spis hva du vil. Avocado er jo feks masse kcal.

Har vært medlem der kjempelenge, men ikke nå lengre. Kan fint telle kalorier, men det er egentlig ikke det jeg lurer på. Jeg vet at dette trolig er innenfor det jeg kan ha om dagen mtp kalorier. Det er mer sammensetningen av mat jeg lurer på. Jeg er ikke flink med fiber, sukker, karbohydrater osv. Særlig iforhold til trening, og hvor mye protein man bør ha i seg osv. Vet mange her inne har mye kunnskap ifht det. :)

Skrevet

Ikke rart du blir lei av maten når du spiser knekkebrød 3 ganger om dagen :) Synes det ser greit ut, men lite variert. I stedet for knekkebrød kan du jo variere med havregrøt, omelett, salat, skyr, naturell yoghurt med bær eller frukt. 

Hvis du synes det er kjedelig å lage mat; sett av feks søndag ettermiddag til å lage lunsj osv for hele uka. Stek opp mange kyllingfileter/ laksefileter, kok opp byggris, hakk opp grønnsaker. Oppbevart riktig (i bokser hver for seg) så holder maten seg lenge, og lunsjen er ferdiglaget hver dag. Varier med krydder og lettdressinger for å få flere smaker. 

Anonymous poster hash: 0b395...97a
Skrevet

Hvor mye skal du ned i vekt?

Anonymous poster hash: f336b...403
Skrevet

hvis du har smartphone. last ned myfitnes pal appen. Den er gratis du logger det du spiser har enda ikke funnet en norsk matvare den ikke har.

I tilleg til å telle kalorier som alle gjør. Ser den også på sammensettning av fett, proteiner, karbohydrater.

Den gir deg også muligheten til å se på vitaminer i kosten.

Jeg hadde en aha opplevelse når jeg begynte å bruke den mandag. Jeg spiser tidligvis ikke jern, fiber og altfor mye fett.

Jeg slanker meg jeg også byttet ut brødskiva med knekkebrød og spist mye fett fisk og trudd alt var perlefint.

Så nå jakter jeg fiber og jern.

En svakhet med appen er at det er brukkerne som registrerer nye matvarer.

Det gjør at en del matvarer har fett, protein og karbohydrater, men mangler vitamininnhold.

Så hvis du ikke får jern eller calsium fra mat du vet skal inneholde dette. Registrer selv matvaren på nytt.

Har gjort det to ganger til nå.

Skrevet

Hadde byttet ut knekkebrødene med en omelett feks, laget på vann men fylt med tomat, squash, kalkunpålegg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...