Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 Har en ekstremt sjenert gutt på 2 1/2 år. Han har vært sånn det siste halve året. Før dette var han ikke sjenert for noe.Det er så vondt å se på at han så veldig gjerne vil, men ikke tør å bli med på leken med barn han ikke kjenner så godt, eller er fremmede.Vi har vært delaktige i leken med han, for at han ikke skal holdes utenfor, men vi ser fort at dersom de få han pleier å være med i barnehagen ikke er til stedet, blir han fort utenfor.Noen som har opplevd det samme? Og har de vokst det fra seg selv?Eller kan vi hjelpe han på noen måte? Anonymous poster hash: af276...9c3
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 Jeg tror at det er en del av personligheten, men jeg tror også at det er litt miljøpåvirket. Jeg er selv sjenert og jeg ser at mine to barn også er sjenert. Jeg tror ikke det er noe man vokser av seg. Anonymous poster hash: d81db...05f
klg,2 boys now:) Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 Min sønn på 5 er sånn. Men har merket at det er flere plasser han føler seg trygg nå og da har en sterk personlighet. Så da tror jeg han bare skal få lov til og være skeptisk i de sammhengene han er d.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 Ingen flere? Anonymous poster hash: af276...9c3
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 min har vært skeptisk siden nyfødtstadiet og er fortsatt skeptisk 4 år etter. Ikke noe problem i f.eks barnehage der han kjenner de andre. Men i nye situasjoner med andre barn blir han helt stiv av sjenerthet. Det ligger nok i hans natur. Tror det er viktig å akseptere barna for det de er og ikke det vi vil de skal være fordi vi syns det er sårt. og vi som må foreldre må ikke underbygge barns skepsis og redsel ved å stakkarsliggjøre dem eller vise at vi synes synd på dem. Jeg setter meg ned sammen med de andre barna så kommer ungen etter. Ikke alltid det passer, men da må jeg bare innfinne meg at barnet mitt er slik og at jeg må være trygg og avslappet selv om barnet er nervøs og sjenert. Hos ditt barn kan det godt være en fase. Ikke uvanlig at mange barn blir litt sjenerte i perioder. Anonymous poster hash: fefe2...1a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå