Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 Hun sutrer og griner hele tiden til MEG. Jeg tror ikke bare det er trass, men også at hun er trøtt. Legger seg kl 19 og våkner ofte med at hun hyler kl 05-06. Hun sier selv at hun er sliten, jeg prøver å få henne til å sove, men hun nekter. Når hun først har våknet er hun umulig! Morgenene er som ren tortur, hyling, grining og sutring helt til barnehagen tar over. Da er hun blid som ei sol. Hjelp?? Anonymous poster hash: 8b323...585
n74 Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 Sover hun på dagtid? I så fall vil jeg anbefale deg å slutte. Hun har nå kommet i en alder hvor det er viktig å samlet søvnen til en gang i døgnet.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 Hun sluttet å sove på dagtid for et halvt år siden. Hi Anonymous poster hash: 8b323...585
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 Hun sluttet å sove på dagtid for et halvt år siden. Hi Anonymous poster hash: 8b323...585 Du kan forsøke å legge henne tidligere. Rett over seks. Det funker hos oss. Treåringen fikk ikke nok søvn og var trøtt. Han klarte heller ikke sove lengre på morgenen, men sa vi begynte å legge han tidligere på kvelden sov han faktisk litt lengre på morgenen også Anonymous poster hash: 98b27...e2b
Vossafår Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 Søvn avler søvn så jeg ville også lagt tidligere jeg også
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #6 Skrevet 8. februar 2014 Vi kjøpte en sånn natt/dag-lampe, og den fungerer veldig bra på vår treåring. I den alderen er jo mange opptatt av å følge reglene. Så her er jenta i senga til kaninen er våken, for det betyr at det er dagen. Kanskje vil hun sovne igjen også hvis hun blir i senga og slapper av? Anonymous poster hash: e80f3...31c
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #7 Skrevet 8. februar 2014 Hun sluttet å sove på dagtid for et halvt år siden. Hi Anonymous poster hash: 8b323...585 Du kan forsøke å legge henne tidligere. Rett over seks. Det funker hos oss. Treåringen fikk ikke nok søvn og var trøtt. Han klarte heller ikke sove lengre på morgenen, men sa vi begynte å legge han tidligere på kvelden sov han faktisk litt lengre på morgenen også Anonymous poster hash: 98b27...e2b Vi har nettopp gått over fra å legge senest 18.30 (rekker ikke tidligere pa hektisk hverdag). Tenkte at vi kanskje la henne for tidlig, men ingen endring gitt Hi Anonymous poster hash: 8b323...585
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 Dag-natt lampe får bli neste forsøk Hi Anonymous poster hash: 8b323...585
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 Men hvis ungen sovner 19 og sover til 06 sover hun jo 11 timer? Det er ca det min treåring sover. Er det vanlig at ungen sover mer? Høres jo ikke ut som du vekker henne, men at hun våkner på egen hånd. Vi samsover enda da, og har lagt merke til at hvis jeg står opp før han våkner, og ungen våkner alene, så kan han bli supersur og gretten pga det. At han våkner for brått fordi han blir redd tror jeg det er. Fordi han er alene. At han kanskje har hatt et mareritt eller noe, og fordi jeg er ikke er der, så blir han gretten og forblir det lenge. Har datteren din noe hun liker å ha i senga, noe som hun kan kose med/leke med når hun våkner? Min vil bare ha meg, men hvis han ikke hadde samsovd, så ville kanskje et kosedyr eller noe fungert. Jeg har det også som deg at hvis ungen først har våknet, så er det umulig å legge han igjen. Men akkurat treårsalderen er en litt vanskelig alder med søvn tenker jeg. Siden de ofte har sluttet med dagsoving. Min sovner noenganger i firetiden like etter barnehagen, og sover til fem-seks. DA er han gretten gitt. Dagsoving blir bare kluss nå. For da våkner han da han egentlig burde ha sovnet. Så jeg er lite glad i dagsoving nå.Men innimellom trenger han det, kanskje en- to ganger i uka ser jeg at han sliter. Da legger jeg han tidligere hvis det er mulig. Men fire blir for tidlig, da våkner han gjerne to om natta og alt blir bare surr. Oi, ble mye om min her nå. Men du skal bare vite at det er også flere som sliter. Håper at det går seg til og morgenstundene blir bedre i heimen deres. Anonymous poster hash: a4553...ede
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå