Gå til innhold

Jeg jobber på samme sted som svigerinna mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hun ringer seg syk minst en gang i uken. Og hun skylder det på at barnet har feber osv. Så sier hun til meg etterpå at det var ikke feber, men at hun ikke orket jobb. Hun har også blitt sett på kjøpesenter med barnet når hun har sagt at hun er hjemme med sykt barn.

Jeg blir så flau på hennes vegne, og kolleger begynner jo å lure og spør meg om ting og tang. Hvordan skal jeg takle denne situasjonen?

Anonymous poster hash: 9b159...73d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger du gjøre noe da, hun var vel bare 10 dager i året til sykt barn hun også og da er de jo fort brukt opp...

Anonymous poster hash: 36f1d...6a1
Skrevet

Bruker egenmelding også. Nei, jeg synes bare hun gir dårlig inntrykk og at dette går utover meg da folk tror vi er så nærme..

Anonymous poster hash: 9b159...73d

Skrevet

Bare si at du ikke vet hva som skjer og be de heller spørre henne?

Skrevet

Jeg ville sagt det til henne, jeg. Hvis du fortsetter å ta deg fri uten at det faktisk er sykt barn eller at du selv er syk, så må jeg dessverre si fra til jobben og/eller nav.

Denne damen koster arbeidsgiveren mye - det vil på en måte si at hun "får" langt mer lønn enn det du og de andre er. For det hun gjør er å ta seg fri med lønn, uten at arbeidsgiver vet om det.

I tillegg snylter hun på resten av samfunnet.

Jeg sa veldig, veldig tydelig fra til en kompis av meg. Han skjerpet seg - og vi er fremdeles gode venner ;)

Anonymous poster hash: 8f2ef...998
Skrevet

Du får be kollegaene dine spørre henne selv hvis det er noe de lurer på. Si at dere er ikke så nære og at du ikke aner hva hun driver med på fritiden..Jeg hadde ihvertfall gitt klar beskjed om at jeg ikke ville innvolveres i din svigerinnes beskjeftigelser

Anonymous poster hash: 7b9bb...057
Skrevet

Synes du kan si at til dem som spør at dette vet du ikke noe om, og at de må spørre henne.

svigerinna mi feks har psyk prob som ingen har noe med. så man kan aldri vite hva som foregår...

Anonymous poster hash: a5082...46a
Skrevet

Enten ber du de passe sine egne saker, eller at de spør henne direkte i stedet for deg.  Er ferdig med u.skolenivået nå? Nysgjerrige kollegaer er patetiske.

Skrevet

Trodde det måtte gå 14 dager mellom hver egenmelding, så dermed mister hun vel inntekt om hun ringer seg inn syk eller syke barn en gang i uka....

Men hadde bedt kollegene dine om å spørre henne da dere ikke er så nærme og at du egentlig ikke helt vet hva som skjer i livet hennes...

Men siden hun sier i fra til deg at hun er hjemme for at hun ikke gidder å gå på jobb så burde du gi henne beskjed om hva du syns om dette. Fortell henne også at kollegene hennes nå har begynt å lukte lunta og at hun muligens bør tenke seg godt om når hun er hjemme bare for at hun har lyst på en fridag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...