Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Har et barn som skal utredes nå og har jo skjønt at det kan ta laaaang tid, 1 år er vel det minste jeg har hørt om at det har tatt. Og nå er saken sånn at vi har lyst til å flytte innen 1 år (hvis vi får det til, godt mulig vi blir boende lengre enn det) av mange grunner. Er det noen som vet hva som skjer om vi flytter midt i utredningen, stemmer det at vi bare blir flyttet over til ppt/bup innenfor den kommunen vi flytter til? Anonymous poster hash: f7abc...508
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 *dytter opp litt* Anonymous poster hash: f7abc...508
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 Har et barn som skal utredes nå og har jo skjønt at det kan ta laaaang tid, 1 år er vel det minste jeg har hørt om at det har tatt. Og nå er saken sånn at vi har lyst til å flytte innen 1 år (hvis vi får det til, godt mulig vi blir boende lengre enn det) av mange grunner. Er det noen som vet hva som skjer om vi flytter midt i utredningen, stemmer det at vi bare blir flyttet over til ppt/bup innenfor den kommunen vi flytter til? Anonymous poster hash: f7abc...508 Skal barnet utredes både hos PPT og Bup? Jeg jobber i ppt og vi går innimellom overført saker fra andre kommuner når unger flytter til oss. Det pleier å gå smertefritt. Vi får dokumentasjon oversendt. Men hvordan gangen i dette er, er jeg usikker på. Om foreldrene eller tidligere kommune melder overføring. Anbefaler deg å høre med dine kontakter begge stedene. Skal dere flytte langt? Det er jo fritt sykehusvalg, også innenfor psykisk helse. Så et alternativ kan jo være å beholde den Bup'en dere bruker nå lm det ellers er hensiktsmessig. Ellers vil jeg tro at dere må overføres/søkes inn på det nye stedet. Det kan jo være lurt å snakke om dette allerede nå for å planlegge hva som er lurest i forhold til veien videre, videre oppfølging osv. Lykke til. Hva skal forresten barnet utredes for? Anonymous poster hash: 7c658...46f
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 Tusen takk for svar! Det er ppt som skal inn nå i første omgang da.. men jeg regner med at det blir henvisning til bup etter hvert. Barnet skal utredes pga konsentrasjonsvansker, mangel på impulskontroll og en del konflikter med andre. Vi vet ikke helt sikkert ennå hvor langt unna vi flytter, men det blir nok en times tid ca. Anonymous poster hash: f7abc...508
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå