Gå til innhold

Til dere som har født et par ganger... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg fødte mitt første barn hadde jeg 15 timer med rier pga sen åpning fra 3-10 cm. (Vet det er maaaange som har hatt lengre fødsler enn meg da)

Blir riene vondere jo kortere fødselen er? Ser for meg det er ekstra vondt når det "åpner seg fort" ! Erfaringer?

Guuuud som jeg gruer meg til fødsel igjen..

Anonymous poster hash: f33b8...d45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har hørt det går fortere med nr 2 :)

Skrevet

Jeg hadde en fødsel på 1 time. Grusom! (Det var min andre fødsel)

Min tredje fødsel varte i 18 timer. Jeg trodde det var falske rier så jeg fødte hjemme! Behagelig fødsel. Baby på 4.6 kg og 38 rundt hodet.

Lykke til, det går nok bra :)

Anonymous poster hash: 8daf2...5d3

Skrevet

Jeg hadde en fødsel på 1 time. Grusom! (Det var min andre fødsel)

Min tredje fødsel varte i 18 timer. Jeg trodde det var falske rier så jeg fødte hjemme! Behagelig fødsel. Baby på 4.6 kg og 38 rundt hodet.

Lykke til, det går nok bra :)Anonymous poster hash: 8daf2...5d3

min første fødsel varte i 12 timer. Så andre fødsel gikk noe fortere ;)

Anonymous poster hash: 8daf2...5d3

Skrevet

Min første fødsel som varte i minst 12 t var "skyt meg" vond. Min andre fødsel som kun varte i 2 timer var myyye mindre vond. Altså, det var vondt, men jeg klarte å jobbe mer med kroppen og å gi meg mer hen på en måte.

Skrevet

Første fødsel varte i 7 timer og andre varte i 11 timer. Tredje varte i 1 time og 40 min, og det er det jævligste jeg har vært med på. Riene haglet i ett, og jeg fikk ikke hentet meg inn. Det var… grusomt!

Anonymous poster hash: 49bcc...9de
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Storebror: 7.5 timer fra første tegn til overstått, ca 1,5 time fra 4 cm til 10 cm.. Smerter ja, men høyst overlevlig

Lillesøster: 2 timer og 13 minutt fra første tegn til overstått, 13 minutter fra 4 cm til overstått.. Trodde hele jeg skulle revne, gråt og tryglet etter smertelindring.. Men helt smertefri så fort hodet var ute, og slapp å sy :)

Skrevet

Min første tok 45 min..ungen var ute på 2 press,og ikke uoverkommelig vondt.ingen smertestillende

Nr2 tok 30 min ,2 press,mindre vondt,og uten smertestilende

Revnet ikke med noen av de

Gjest meg&mini
Skrevet

Min andre var på 3.5 time og var mye, mye, mye verre enn min første fødsel.

Den varte i kanskje 5-6 timer.

Skrevet

Jeg vet ikke helt om riene var vondere eller ikke, men fødsel nr 1 gjorde meg utslitt, mens fødsel nr 2 var altfor intens..

Med førstemann hadde jeg sterke og vonde rier fra kvelden før i 20 tiden kanskje og fram til han ble født dagen etter på ettermiddagen. (Hadde kun en times tid pause pga epidural i løpet av de timene).

Med andremann begynte riene i 16 tiden og hun var ute i 19 tiden, det var en vond opplevelse :P

Anonymous poster hash: d5b3f...4e1
Skrevet

Min andre fødsel gikk mye raskere, iallefall fra riene begynte å bli plagsomme, men den var ikke vondere. Var like smertefullt begge gangene;-) Foretrekker fødsel nr 2, og håper det går minst like kjapt med nr 3!

Anonymous poster hash: dc9fb...589

Skrevet

Mine fødsler var omtrent like lange. Første var de tre siste timene grusom. Da jeg kjente at det ble grusomt andre gang, angret jeg veldig, men da var det plutselig over :) Andre gang var mao mye bedre!!

Skrevet

Ja, riene var vonde fra første stund og hyppige. på første rakk jeg å dusje. Klarte ikke det andre gang fordi de var sterke og vonde og hyppige med en gang. Selvsagt ikke første rie. men etter en halvtime var det bare å komme seg ut av huset.

Det gikk fort med nr 1 hos meg fra 3 cm. tok et par timer fra 3-cm til ungen var ute.

Anonymous poster hash: bcc41...7e3

Skrevet

Min første fødsel varte ca 20 timer. Der var alt veldig overkommelig helt til pressriene, da fikk jeg nesten litt panikk og synes det var utrolig smertefullt (selv med lystgass).

Var veldig spent på fødsel nr to..

Den varte, fra jeg merket første milde murring til babyen var ute ca 6 timer. (Var da på sykehuset kun 1 time og 20 min, så kom babyen!)

Jeg hadde så lite smerter/ubehag da jeg kom dit at jeg til og med var redd for å bli sendt hjem, trodde jeg ikke kunne ha nok åpning.

Da de målte meg, etter muligens 30 min, hadde jeg 9 cm åpning! Fikk lystgass, slappet av, lot kroppen gjøre sitt og det var virkelig en drømmefødsel! (Pressriene og det hele)

Så selv om det gikk mye fortere med nr to, var det den beste fødselen. :-)

Anonymous poster hash: 07eac...974

Skrevet

Nr 1 vet jeg ikke, for jeg fikk epidural.

Nr 2 tok 7 timer, var uten smertestillende og overkommelig.

Nr 3 tok 1 time og var så vond at jeg per i dag (3år etter) har "blokket" ut et kvarter av fødselen. Husker at vannet gikk-borte-pressrie. ( bare en eneste pressrie)

Anonymous poster hash: a9d03...bbf

Skrevet

Første gang- 15 timer med rier, helt OK, klarte meg helt fint uten smertestillende siden det var gode pauser mellom riene og det var en gradvis økning av smerte

Andre gang- 2 timer fra første rie, MYE vondere og mer intense rier, ropte og tryglet etter epidural, men det rakk vi selvfølgelig ikke, siden babyen kom ut en liten time etter ankomst fødestua... Men ingen komplikasjoner, og var oppe og gikk rett etterpå :) 

Anonymous poster hash: a73db...dcf
Skrevet

nr 1 - totalt 30 timer: epidural grunnet langt og tregt forløp; dårlig hjertelyd, stresset barn, vakum og tang måtte til før et ikke pustende barn kom ut. (gikk bra med ham!)

nr 2 - totalt 8 timer, vannfødsel, ingen bedøvelse - ute på 3 press :)

Anonymous poster hash: e19e1...fbd
Skrevet

Min første tok 45 min..ungen var ute på 2 press,og ikke uoverkommelig vondt.ingen smertestillende

Nr2 tok 30 min ,2 press,mindre vondt,og uten smertestilende

Revnet ikke med noen av de

Høres nesten for godt ut til og være sant! Heldige du :)

Skrevet

Første gangen lå jeg i 35 timer. Et var jo vondt, men ikke så vondt som jeg trodde det skulle være. Jg var 20 år, og hadde lovet meg selv å ikke lage lyd ;) og det klarte jeg gitt... Pustet litt tungt, men ellers gikk det helt greit. Var selvsagt veldig vondt å presse han ut!

Andre gang lå jeg i en time og 20 min. Det gikk fort! Og det var vondt!!!!! Myyyy vondere enn første gangen! Men det positive den andre gangen var jo at jeg var ikke sliten etterpå. Første gsng sov jeg i nesten 1.5 døgn etterpå. De kom inn til meg når han skulle ha mat, også tok de han ut igjen...

Mere gang gikk jg å spiste kveldsmat i kantina en time etter at hun var ute ;)

Skrevet

Hei :-) Min første fødsel var desidert verst og lengst. Med nr to lurte jeg på om jeg virkelig hadde født, det gikk så fort og greit. Drømmefødsel! Nr tre var ganske lik nr to, men muligens litt vondere. Nr fire var det nok litt

mere intenst og vondt, men langt fra så ille som med nr 1. Spent på hvordan det blir med nr 5...

Uansett, ingen fødsel er lik. Men jordmødrene sier jo at de fleste føder raskere med nr to/ lettere fødsel.

Skrevet

Hadde styrtfødsel, 1 1/2 time med nr 2. Syns ikke den var vondere enn fødsel nr 1, som tok 8 timer. Heller tvert imot, følte nesten den var over før den hadde rukket å starte

Anonymous poster hash: 55262...9bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...