Gå til innhold

Noen her med psykomatisk lidelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge vært frustrert over å ikke få noen diagnose eller finne noen store avvik på blodprøvene mine. Jeg merker at jeg får oftere og mer plager de periodene det skjer mye psykisk eller fysiske påkjennelser. Jeg har fortsatt litt utredning igjen, men kom over et skriv med psykomatisk lidelse og kjente meg mye igjen.

Noen som kan fortelle meg litt om deres hverdag, behandling, plager og hvordan dere kom frem til deres diagnose.

Anonymous poster hash: f090f...49d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PsykoSOmatisk lidelse er en sekkebetegnelse på mange og varierende lidelser, med spesielt uttalte muskel og skjelettplager. Her inne er det mange av dem, men det er ingen diagnose i seg selv.  

Anonymous poster hash: a0c8a...319
Skrevet

PsykoSOmatisk lidelse er en sekkebetegnelse på mange og varierende lidelser, med spesielt uttalte muskel og skjelettplager. Her inne er det mange av dem, men det er ingen diagnose i seg selv.

Anonymous poster hash: a0c8a...319

Forstod det som at det i hovedsak gjelder stress, men at en også kan ha angst og depresjon

Anonymous poster hash: f090f...49d

Skrevet

Altså, en psykosomatisk lidelse er egentlig et fysisk/kroppslig utslag på noe. Det kan være seg stress, depresjon, overtrening - you name it. Det er - som en annen skriver ovenfor - ikke en diagnose i seg selv, så hvordan man behandler det er nok veldig forskjellig fra person til person. Du kan jo prøve psykomotorisk fysioterapi og se om du du føler det hjelper? Mange fysioterapeuter tilbyr det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...