Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Vi har bestilt sommerferie. Vi gleder oss så masse. Vi har aldrig vert i syden før. Vi har bestilt 14 dager all inklusiv. Men vi må jo beregne en del lommepenger utenom. Kanskje litt shopping, is var bare i gitte tidspungter så det blir vel litt is utenom. Vi skal sikkert til et badeland som er der. Og sikkert ut å spise utenfor hotellet av og til. Og så er jenta vår lik meg, liker godt smykker og dill dall, så shopping blir det vel. Så nå må jeg legge opp en spareplan for lommepengene, men er er utrolig usikker på hvor mye jeg må regne med. Greier vi oss med 5000,- eller må vi ha 10000, vi er en heilt ordinær familie, ikke noe fixfaxeri. Det er 2 uker da. Blir sikkert å kjøpe litt snaks, og vin å ha på rommet, og sånn. Vi har fnansiert turen, som blir på 37000,-men det var altså lommepengene da. Anonymous poster hash: dbd7d...c18
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 Vi klarte oss med 5000,men det var i Egypt. Spania f.eks. er jo mye dyrere så kommer litt ann på hvor dere skal
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 Jeg ville lagt opp til en tusenlapp om dag. Men det er jo avhengig av hvor dere skal og hvor mye dere skal utenfor hotellet.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 Vi beregner også 1500 kr om dag, men det går nok en del mindre siden dere har all inclusive. Men for å være sikker ville jeg spart opp 10.000 kr, så får dere heller nyte det om det blir noe til overs Er bedre med for mye enn for lite, er man på ferie- så er man på ferie. Drar dere på stranden (hvertfall når vi er på ferie), så går det gjerne litt penger til solsenger, drikke (opp til 15 flasker vann ila en dag (5 personer), litt mat om vi ikke er med hotellet og frisk frukt. Gjerne litt aktiviteter på stranden også, og det er ikke billig.Så er man ute og rusler på kveldene, og da stikker man gjerne innom noen boder og skal kjøpe både det ene og det andre. Vips så gikk det noen kroner der også. Så pengene flyver avgårde. Når vi er på charterferie regner vi somsagt 1.500 kr for dag på 5 stykker. Er vi på storbyferie regner vi hvertfall like mye som vi har betalt for reisen (er gjerne dyrere å reise på storbyferie enn charterferie), om ikke mer. Da går det fort 10.000 per pers ila 2 uker- men det er jo noe annet da Anonymous poster hash: 305b8...c17
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 Jeg tenker at det er bedre å ha 10000,- og komme hjem med 2000,- enn å ha 5000,- og ønske at en hadde 6000,-. Vi regner ca 1000kr pr. dag utenom bo, litt mindre da om dere har inkl. meste av mat. Hadde minst regnet 10000,-.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #6 Skrevet 7. februar 2014 Hvis dere holder dere på hotellet trenger dere egentlig ingenting. Det blir jo fort en ganske kjedelig ferie, men man må ikke shoppe en masse for å ha en fin tur. Trenger dere egentlig noen ting som skal kjøpes der? Utflukt til badeland koster litt. Sett av 1500 til det for en familie. Is til et barn 10 kr pr dag, spise andre steder enn hotellet 5 ganger a 600 kr? Alkohol regner jeg med at det blir lite av siden dere reiser med barn, 200? Litt til sostoler, taxi og frukt på stranda 1000 kr. 6000 + det dere skal bruke på shopping tror jeg dere bør regne ut fra hva du skriver om planene deres. Husk å ha en buffer om noe uforutsett skulle skje. Anonymous poster hash: c2354...7a8
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #7 Skrevet 7. februar 2014 Tusen takk for god tips...........da tenker jeg å ende på omlag 8000+.....vi skal til hellas for øvrig. Anonymous poster hash: dbd7d...c18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå